Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Witte Raven verleden zondag op VRT

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Witte Raven verleden zondag op VRT

    Voor de mensen die niet weten wat het programma "witte raven" is of de aflevering van zondag gemist hebben eerst een woordje uitleg:

    In het programma witte raven wordt iemand uit z'n normale "job" getrokken, een maand gecoached en dan met 2 of drie anderen voor een jury gebracht die er de "witte raaf" moet uithalen.

    Verleden zondag moest een (in mijn ogen LOSER) alternatievo en kraker in een maand opgeleid worden tot modefotograaf, en dan voor Menzo een cover foto shooten...

    Nu moet ik zeggen da'k heel jaloers was en eigenlijk ook wel es zou willen optrekken met een paar echte PRO fotografen, vooral luisteren en alle (positieve en negatieve) commentaar slikken. Ik ben er trouwens sterk over aan het denken om avondschool sociale promotie te volgen op het HIGRO voor fotografie.

    Zijn er hier PRO's die het zouden zien zitten een dagje op te trekken met een amateurke en een S30 ?
    Ik neem m'n hobby erg serieux en wil hier zeker zoveel mogelijk in bijleren... Dus ook de ECHTE knepen van het vak
    An  a day keeps frustration away!
    http://www.demey-deleus.be

  • #2
    Ik heb de voorbije maanden opgetrokken met een aantal pro's en ben nu zelf ook semi-professioneel begonnen en ik moet zeggen ik dacht ervoor da'k veel kende maar de knepen da ge daarvan leert zijn echt wel handig en belangrijk! Dus veel geluk Vejito.

    Comment


    • #3
      Een aantal woorden uit deze thread doen me huiveren en neigen me net wat te veel naar onverdraagzaamheid en onverstandig denken.
      Ik wil er niet meer over zeggen dan dit... kwestie van geen hetze hierover te veroorzaken.
      wat mij betreft - amen... ik heb mijn ding gezegd.

      Comment


      • #4
        Even voor een goede verstandhouding:

        Ik heb het woord loser gebruik, niet omdat het een alternatievo of kraker is, maar omdat er een totaal gebrek aan zelfdicipline, wilskracht, interesse én sociale vaardigheden uitging van die jongen. De Mensen die de aflevering hebben gezien weten wel waarover ik het heb. Ik ben het ook niet volledig eens met de reply van Jo (met alle respect, Jo). Al moet ik wel zeggen dat dit een weggegooide kans was voor iemand die WEL geinteresseerd is in dit onderwerp.

        Groetjes
        An  a day keeps frustration away!
        http://www.demey-deleus.be

        Comment


        • #5
          het is wel zo dat dit programma een basis heeft en die is een totaal andere wereld openen voor bepaalde mensen... dokwerker die kapper is.. loser die fotograaf moet worden... dat is juist het leuke aan dit alles

          en de mensen kunnen nog altijd niet zichzelf maken, maatschappij en dergelijke dragen enorm veel bij, en het is niet dat iedereen moet doen wat anderen doen. je kan een uitschot zijn, als je gelukkig zijt dan is da al veel denk ik.
          met alle respect voor die gast, maar mode was totaal niet aan hem besteed, en toch heeft ie een schoone foto kunnen maken.

          al is dit voor sommigen een grote kans die gemist is. wie had er geen goesting om een maand alles te shooten wat em zag, en nog + of - commentaar krijgen.

          succes aan alle mensen die deze hobby serieus pakken, eenmaal gebeten kunt ge niet meer terug.

          Comment


          • #6
            Luister... Ik heb geen zin in een eindeloze discussie over de maatschappij en wat er in rondloopt... Deze thread wordt volledig uit z'n verband getrokken op die manier.

            Mij gaat het er alleen over dat ik zelf ook wel es zou willen optrekken met een echte prof en langs deze weg dan ook een subtiele oproep doe
            An  a day keeps frustration away!
            http://www.demey-deleus.be

            Comment


            • #7
              Beste Vejto, ook dat is mijn droom. Met een echte pro eens een paar dagen op stap.

              Wat ik nu weet, heb ik vooral uit ervaring en zelf proberen. Maar wanneer ik naar een sportmanifestatie ga en eens praat met een paar fotografen, dan merk ik ook dat mijn kennis van de fotografie zeer miniem is. Als je er de kans toe hebt, dan moet je ze ook maar is gewoon bezig zien. Leer je ook veel uit.

              Wat het programma betreft, ik heb er met veel verbazing naar gekeken en ben benieuwd naar de afloop ervan. Het viel me op dat de Pro fotograaf niet mild was voor onze "loser".

              http://www.sportfotos.be

              Comment


              • #8
                Hallo allemaal

                Om geen polemiek te starten die al te gauw zou kunnen ontaarden ( over iets dat toch off topic was ) heb ik een deel van mijn reply gewist.
                Het is dan ook moeilijk om in een 2-tal zinnen een genuanceerd standpunt neer te pennen

                blijft over: de essentie van mijn antwoord,

                Vejito, ik hoop dat je succes hebt met je oproep. Moet "wreed" interessant zijn zo eens een paar dagen mee kunnen opstappen

                No hard feelings, I hope ?

                Jo
                Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Jo
                  No hard feelings, I hope ?

                  Jo
                  No hard feelings
                  An  a day keeps frustration away!
                  http://www.demey-deleus.be

                  Comment


                  • #10
                    Vejito, neem gewoon contact op met een fotograaf, ik heb zoiets ook moeten doen voor school, en de meesten zien dat wel zitten dat je een dagje mee gaat, zolang je niet voor hun voeten loopt en hier en daar wat helpt(leert).

                    Comment


                    • #11
                      Heb dat programma ook gezien en vond het heel spijtig dat ik
                      niet in die knaap z'n plaats stond.
                      Wat me echter nog het meest verbaasde was dat ze er toch in geslaagd zijn om er in één maand een fotograaf van te maken.
                      Als dat met zo'n persoon lukt dan moet dat bij mij ook kunnen, dat is iets waar ik nu zeker van ben.

                      groetjes, Mon

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Mon
                        Wat me echter nog het meest verbaasde was dat ze er toch in geslaagd zijn om er in één maand een fotograaf van te maken.
                        Als dat met zo'n persoon lukt dan moet dat bij mij ook kunnen, dat is iets waar ik nu zeker van ben.

                        groetjes, Mon
                        Ik wil zeker je hoop niet de kop in drukken, Mon , maar ik vond die andere 2 kandidaten zeker niet geschikt... De foto's die die gasten maakten waren ondermaats, en zeker niet waardig de naam "foto van een prof" te dragen... Ik weet niet waar ze die twee gevonden hebben, maar daar zag ik mezelf ook wel mee concureren (Misschien een klein beetje veel ijdele hoop van me, maar ja )
                        An  a day keeps frustration away!
                        http://www.demey-deleus.be

                        Comment


                        • #13
                          Daar wou ik het eens over hebben. Over wat jullie vonden van de fotos zelf! De eerste foto vond ik absoluut rampzalig. De tweede daarentegen vond ik toch nog iets hebben. En de derde was correct en misscien wel te gebruiken vond ik maar niet echt iets speciaals. Jullie meningen?

                          Comment


                          • #14
                            Wat mij vooral verbaasde in dit programma is dat de jury aanwezig was bij de studio-opnames. Gebeurt dit echt zo in werkelijkheid? Sinds wanneer is het voorkomen van de fotograaf belangrijker dan zijn resultaat?

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by dany.vancoppenolle
                              Wat mij vooral verbaasde in dit programma is dat de jury aanwezig was bij de studio-opnames. Gebeurt dit echt zo in werkelijkheid? Sinds wanneer is het voorkomen van de fotograaf belangrijker dan zijn resultaat?
                              Dit is de format van het programma, dat is niet in het echt zo maar gewoon het programma... Is bij elke aflevering van Witte raven zo.

                              Comment

                              Working...
                              X