Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag betreffende serieuze vlekken Canon 350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraag betreffende serieuze vlekken Canon 350D

    Hallo iedereen,

    Ik ben nieuwe hier en heb meteen een vraagje: ik heb een nieuwe 350d, voornamelijk om vogels te trekken. Ik had vrij snel stofvlekken op m'n foto's , wegens het vele veranderen van objectief.
    Ik heb echter de sensor gekuist (met speciale pads), ook de spiegel én plaat met focuspunten op (weet niet hoe dat heet). En nu heb ik nog serieuze stofvlekken (zeg maar eerder haartjes of zo). Waar kunnen die dan zitten? Kan dat ergens voor gekropen zijn waar ik niet aan kan, en zo ja, wat moet je dan doen?
    Als iemand hier iets van kent, zou ik het fijn vinden bericht te krijgen.
    Alvast bedankt,
    Luc
    Canon 350d; EFS 18-55 USM; 28-105 USM II; Tamron 28-75 2,8 XR DI ; 100-400 IS USM.

  • #2
    Re: Vraag betreffende serieuze vlekken Canon 350D

    zit misschien gewoon op de zoeker?
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

    Comment


    • #3
      Re: Vraag betreffende serieuze vlekken Canon 350D

      Die stofjes zouden wel eens op uw matglas kunnen liggen. Je kan die er misschien af krijgen door op je matglas te blazen met een blaaspeertje.
      meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

      Comment


      • #4
        Re: Vraag betreffende serieuze vlekken Canon 350D

        kijk eens in zoeken onder sensorcleaning

        Comment


        • #5
          Re: Vraag betreffende serieuze vlekken Canon 350D

          Op m'n zoeker? Dan zouden ze toch niet op de foto's staan?
          De sensor heb ik gereinigd met swaps, en de haartjes liggen duidelijk niet daar. Ook het matglas (is dat waar die focuspuntjes opstaan?) heb ik gereinigd en ook daar ligt het precies niet aan.
          Nog iemand ideetjes?
          Canon 350d; EFS 18-55 USM; 28-105 USM II; Tamron 28-75 2,8 XR DI ; 100-400 IS USM.

          Comment


          • #6
            Re: Vraag betreffende serieuze vlekken Canon 350D

            dan zullen ze in je lens zitten denk ik...
            [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

            Comment


            • #7
              Re: Vraag betreffende serieuze vlekken Canon 350D

              aan je matglas kan het ook niet liggen want dat wordt ook niet afgebeeld op je foto (de spiegel klapt daar zelfs tegen bij de opname en daarkan het dus ook niet aan liggen).
              Je mag trouwens een dikke kaars gaan branden dat je uberhaupt nog foto's kŕn trekken want van je spiegel dien je af te blijven ! Dat is zó fragiel dat je binnen de kortste keren iets onherroepelijk beschadigd...

              dus :

              ofwel is je sensor niet goed gekuist (bijvoorbeeld te veel produkt gebruikt waardoor er vlekken achterblijven)

              ofwel moet je je lenzen eens kuisen aan beide uiteinden... vlekken IN de lens lijkt me onwaarschijnlijk (stof tot daar aan toe, maar vlekken ?)

              my advise : herbegin je sensor te reinigen (en blijf in godsnaam van de spiegel !) en reinig je lenzen)

              je kan trouwens uitmaken of het aan je lens ligt of niet : als je de vlekken hebt met al je lenzen ligt het dus NIET aan je lenzen maar aan je sensor

              Soepmetballekes

              Comment


              • #8
                Re: Vraag betreffende serieuze vlekken Canon 350D

                Zal nog es proberen, maar als het op de sensor zou zijn, hoe komt het dat dat ik die heel grote stofjes en haartjes niet wegkrijg of zelfs niet kan verplaatsen? Dat vind ik vreemd.
                Aan de lens ligt het natuurlijk niet he, heb met al m'n lenzen geprobeerd en het probleem blijft bestaan.
                Het probleem is dat ik vogels (probeer) te trekken, en dat je dan de vlekken heel goed ziet (als achtergrond lucht is).
                Heb contact genomen met Canon en uiteindelijk met technische dienst (AFS of EFS?) in Nederland.
                Volgens hen is dit onder garantie, en volgens Fotokar niet (hebben al 2 gevallen gehad die moesten dokken).
                Eerst had ik met een blazer geprobeerd (op advies van canon én fotokar), maar dat was niet zo'n goed idee, het is alleen erger geworden en sindsdien precies ook haartjes ergens op terecht gekomen...
                Iemand ervaring mee?
                Canon 350d; EFS 18-55 USM; 28-105 USM II; Tamron 28-75 2,8 XR DI ; 100-400 IS USM.

                Comment


                • #9
                  Re: Vraag betreffende serieuze vlekken Canon 350D

                  Stofjes, die je ziet op je foto's, kan je best eerst proberen te verwijderen door enkel blazen met een peertje waarbij je een eindje wegblijft van je sensor. En inderdaad sommige stofjes krijg je niet weg. Dan verder zelf gaan reinigen is en blijft een risico. En ja af en toe, meer dan je hier ooit leest, gaat het wel eens mis met het zelf reinigen. Dikwijls gaat het ook goed..
                  Zelfs bij de technische dienst gaat het wel eens mis, maar dan vervangen/herstellen ze dat daar op hun kosten. Natuurlijk niet wanneer je daar zelf aan bezig geweest bent, dan sta je daar zelf voor in. En wees maar zeker, zien doen ze dat.
                  Hopelijk voor u kan het nog met een goeie reiniging opgelost worden en hoop tevens dat er geen reinigingsvloeistof is gekomen tussen de filter en de sensor, en de "haartjes" geen krasjes zijn.
                  Kom ook nooit aan je spiegel en blijf ook liever af van je matglas.
                  Doe je toestel binnen en laat het nakijken, hopelijk valt het mee.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vraag betreffende serieuze vlekken Canon 350D


                    Heb m'n camera terug (via fotokar in Leuven).
                    Canon heeft hem (ondanks wat fotokar beweerde) onder garantie in orde gezet. Ik had er wel een briefke bij gedaan om te zeggen dat ik oorspronkelijk hun materiaal had gebruikt om te kuisen, wat misschien geholpen heeft...
                    Ben dus erg blij van de service (van ETB).
                    Nu nog wachten tot m'n sigma 170-500 gerechiped is, en we kunnen er weer tegenaan. Ik hoop dat er dan nog vogelkes in het land zijn...
                    Canon 350d; EFS 18-55 USM; 28-105 USM II; Tamron 28-75 2,8 XR DI ; 100-400 IS USM.

                    Comment

                    Working...
                    X