Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Torenvalk (geen Buizerd dus)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Torenvalk (geen Buizerd dus)

    Vandaag heb ik eens wat anders geprobeerd, maar de 100-400 is eigenlijk véél te kort voor dit soort plaatjes.
    De foto's zijn bijna tot pixelsize bijgesneden, daardoor zijn ze lang niet perfect .
    (Maar een 500mm f4 + extender is wat te duur voor mij .)
    Ik heb de 100-400 ook geprobeerd met de Sigma 1,4x extender, maar daar zit geen enkele scherpe foto bij (omdat ik dan manueel moet scherpstellen).


    Last edited by Black B@ndit; 30 oktober 2005, 18:05. Reden: Titel aangepast.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Buizerd

    een mooie opname hoor, maar is het geen Torenvalk, volgens mij bid een Buizerd niet.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Buizerd

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk
      een mooie opname hoor, maar is het geen Torenvalk, volgens mij bid een Buizerd niet.
      grt,bouk.
      Ik hoop dat er hier nog een expert langskomt die met zekerheid de juiste naam kan geven, want ik geef de beesjes niet graag een verkeerde naam .

      Na wat zoekwerk ben ik er wel achter gekomen dat een buizerd ook bidt:

      Bij de uitleg over de torenvalk staat het erbij.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Buizerd

        is idd geen buizerd maar een torenvalk..
        canon 40D, canon 70-200 2.8L IS, 24-105 4 IS USM, 50 1.8, 17-40 4L, 100mm 2.8
        Grtz Marc
        http://www.pbase.com/marc100

        Comment


        • #5
          Re: Buizerd

          Hoi

          Bouk heeft gelijk dit is een torenvalk.

          De torenvalk is veel kleiner dan een buizerd torenvalk is tussen 35 en 40 cm groot een Buizerd is tussen 50 en 57cm groot.
          De spanwijdte van een Torenvalk is tot 80cm die van een Buizerd tot 120cm

          Een tip voor deze die vogels in de vlucht willen fotograferen overbelicht je foto met 1 à 2, het te veel aan overbelichting werk je daarna weg. maar dan krijg je meer detail op het onderwerp

          Voor de eerste shots met je 100-400 is dit vrij goed gelukt
          Groetjes Chris
          EOS 1D mk III + EF 24-105mm F4 L IS USM, Canon EF 100-400 is usm, Canon EF 500 F4 CanonTC 1.4
          Mijn website

          Comment


          • #6
            Re: Buizerd

            Knap, BB
            mvg,
            Ludo V.

            Comment


            • #7
              Re: Buizerd

              Oorspronkelijk geplaatst door droopy
              Hoi

              Bouk heeft gelijk dit is een torenvalk.

              De torenvalk is veel kleiner dan een buizerd torenvalk is tussen 35 en 40 cm groot een Buizerd is tussen 50 en 57cm groot.
              De spanwijdte van een Torenvalk is tot 80cm die van een Buizerd tot 120cm

              Een tip voor deze die vogels in de vlucht willen fotograferen overbelicht je foto met 1 à 2, het te veel aan overbelichting werk je daarna weg. maar dan krijg je meer detail op het onderwerp

              Voor de eerste shots met je 100-400 is dit vrij goed gelukt
              Ik zal de titel dan toch maar aanpassen .

              Bedankt voor de tip; maar de beperking van de details komt hier wel doordat ik het onderwerp niet dicht genoeg in beeld kon brengen. Als ik de originele foto gewoon geresized had naar 900x600 pixels, dan had je maar een klein stipje gezien in een blauw vlak . Met een blauwe lucht zijn de kleuren van de vogels (of vliegtuigen) meestal wel goed, het is bij een grijze lucht dat het moeilijk wordt.

              Maar het zijn niet mijn eerste shots met de 100-400 L, die heeft al een paar duizend foto's gemaakt .
              Last edited by Black B@ndit; 30 oktober 2005, 18:10.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Torenvalk (geen Buizerd dus)

                Ja, hoor! Goed om de naam te veranderen, is duidelijk een torenvalk!
                Groetjes
                Biene

                Comment


                • #9
                  Re: Torenvalk (geen Buizerd dus)

                  Idd een torenvalk. Buizerden bidden trouwens niet.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Torenvalk (geen Buizerd dus)

                    een mooie torenvalk ! inderdaad wat oversized ; je kan ook de 3 contacten van je 1.4 TC aftapen en dan blijft AF werken, althans in goed licht, waar jij hier zeker geen tekort aan had ( mijn laatste distelvink post is trouwens met die tape-truc genomen)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Torenvalk (geen Buizerd dus)

                      Oorspronkelijk geplaatst door frankonl
                      Idd een torenvalk. Buizerden bidden trouwens niet.

                      Jawel hoor, een Buizerd bidt ook !

                      De Buizerd is een uitstekende zweefvlieger. Op de thermiek laat hij zich meedrijven en zonder veel vleugelslagen kan hij lange tijd rondjes cirkelen. Dit kost relatief weinig energie terwijl hij een goed overzicht over het jachtgebied heeft. Deze methode van jagen is vooral in de zomermaanden te zien, dan is er voldoende thermiek om op te zweven. De hoogte waarop de Buizerd zo zweeft en glijdt kan verschillen van enkele meters tot 100 meter, maar meestal circelt hij tussen de 20 a 40 meter hoog. Zodra de buizerd een mogelijke prooi in het vizier krijgt gaat deze zoekvlucht over in bidden. De Buizerd blijft dan stilhangen op een plaats, waarbij de kop nagenoeg op een vaste positie blijft. Bij voldoende sterke wind kan dit door kunstig op de wind te balanceren, is de wind niet sterk genoeg hiervoor dan zal hij zo min mogelijk met de vleugels slaan. Na het bidden gaat de Buizerd in de aanval over (of niet). Deze aanval bestaat uit het, al dan niet in etappes, afdalen om uiteindelijk met omhoog gestrekte vleugel zich op de prooi te laten vallen. Een gevangen prooi wordt met de klauwen gedood
                      Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

                      Comment

                      Working...
                      X