Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Softbox

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Softbox

    Hoi hoi,

    Net een softbox gekocht maar er zit geen gebruiksaanwijzing bij. Weet er iemand hoe die in elkaar te zetten. Bijgeleverd, 4 van die stangen, een witte doek, de box en een klein doekje voor binnenin plus een metalen ring. Het klnkt mss belachelijk of een domme vraag maar het is sinds mijn studententijd geleden dat ik dat nog in elkaar heb gestoken.

    Met vriendelijke dank,

    Ccf

  • #2
    Re: Softbox

    Oorspronkelijk geplaatst door ccf
    Hoi hoi,

    Net een softbox gekocht maar er zit geen gebruiksaanwijzing bij. Weet er iemand hoe die in elkaar te zetten. Bijgeleverd, 4 van die stangen, een witte doek, de box en een klein doekje voor binnenin plus een metalen ring. Het klnkt mss belachelijk of een domme vraag maar het is sinds mijn studententijd geleden dat ik dat nog in elkaar heb gestoken.

    Met vriendelijke dank,

    Ccf
    De metalen ring gaat in de bekleding van de softbox, de stangen komen aan de ene zijde in de metalen ring, aan de andere zijde in de vier hoeken van de softbox. Het witte doek is voor de frontzijde, voor de dispersie van het licht.

    Aan de andere zijde van de metalen ring past dan de studioflitser, zonder reflector (de metallieke binnenbekleding van de softbox zorgt daarvoor).

    Als je in de buurt van Mechelen woont kan je eens kijken hoe het bij mij in elkaar steekt.
    Fullator
    Fotostudio Candela Zone
    website: http://www.chronax.be
    website: http://www.marquisemodels.eu

    Comment


    • #3
      Re: Softbox

      Is ook beetje afhankelijk van het merk, dat je hier niet aangeeft.

      Bij bv Falcon Eyes zet je de stangen in de ring, plaatst het binnendoekje en buigt de stangen zodanig dat je daarmee het witte frontdoek opspant. De 'zwarte kap' trek je er dan 'van achteren' overheen.

      Ik weet niet of deze omschrijving duidelijk genoeg is, maar geef even je merk (en type) aan, dan zal iemand je hier vast duidelijker kunnen helpen. Mocht het bv idd een FE zijn, kan ik je bv via een foto laten zien hoe of wat...

      Comment


      • #4
        Re: Softbox

        Dank jewel alvast en idd het is een falcon eyes

        Kga dat morgen eens proberen se.

        Merci

        Comment

        Working...
        X