Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Men @ Work (Lassers gasleiding)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Men @ Work (Lassers gasleiding)

    Hier vlakbij wordt een nieuwe gasleiding van Fluxys aangelegd, en die moet onder de vaart door. Nu zijn ze hier de bocht in elkaar aan het lassen, die volgende donderdag in de vaart gelegd wordt.





    Voor de foto's heb ik gewoon het aanwezige licht gebruikt, geen flits. Er stonden speciale lampen bij de werken, met een heel goede kleurweergave (ze hebben dus aan de fotografen gedacht ).

    Ik had al een dag verlof vastgelegd voor volgende vrijdag, maar ik ga proberen of ik die nog kan verzetten naar donderdag. Als ze die buis in het water laten zakken met 2 heel grote kranen, dan kan ik er misschien wel wat foto's van te maken .

    In mijn Fotopic-album zijn er nog wat meer foto's van te bekijken .
    Last edited by Black B@ndit; 28 oktober 2005, 19:54.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Men @ Work (Lassers gasleiding)

    Mooie reeks, met toffe effecten
    Is eens wat afwisseling hier!!
    Mijn zoon is al benieuwd naar de twee grote hijskranen !!

    Comment


    • #3
      Re: Men @ Work (Lassers gasleiding)

      ja hoor, deze zijn zeer mooi
      vooral nr2

      Comment


      • #4
        Re: Men @ Work (Lassers gasleiding)

        Propere kleuren Bart, geluk met dat licht, leuke serie idd
        Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

        Comment


        • #5
          Re: Men @ Work (Lassers gasleiding)

          Ik zie dat die mannen in de "salon" aan het lassen zijn.

          Dit valt niet veel voor dat ze op zo een propere ondergrond kunnen werken. In de meeste gevallen zitten die lassers tot aan de knieen in de modder, onder een paraplu of tent. En voor diegene die het spiegellassen goed onder de knie heeft gaat het nog maar iemand die dat niet kan zal op zijne rug mogen gaan liggen om de onderkant van de buis te lassen.

          Petje af voor deze meesters in het lassen.

          Voor mij foto1

          Hier zie je goed welk werk er voorafgaand dient gedaan te worden eer dat de lasser kan en mag beginnen. Namelijk het perfect lijnen van de 2 buizen, het zuiver maken van de V-naad, het opwarmen van het te lassen gedeelte(voorkomt microscheurtjes en spanningen) De afstand tussen de 2 buizen(mm) en de schuinte van de V-naad spelen een grote rol bij het perfect lassen. Ook de doorbranding aan de binnenkant van de buis heeft zijn specifieke grootte welke afhangt van het materiaal,stroomsterkte, etc....

          Voordat deze buis gebruikt mag worden zal er van iedere lasnaad een X-ray foto gemaakt worden. Ook zal iedere lasnaad gekoppelt zijn aan een lasser.

          Prachtige "in the field" shoot. Kleuren zijn voor mij goed, realistisch.

          Mooi

          Groetjes

          JO
          Groetjes
          ----JO

          Comment


          • #6
            Re: Men @ Work (Lassers gasleiding)

            [QUOTE=jo99841]Ik zie dat die mannen in de "salon" aan het lassen zijn.

            Ja

            Heel mooie reeks, knap weergegeven

            Jo,

            Ik peins dat de lasser zijn eerste pas al heeft gelegd te zien aan foto 1

            Hopelijk volgens ze hun WPS zoals het hoort, maar 't zal wel op de NDT foto te zien zijn zeker

            Comment


            • #7
              Re: Men @ Work (Lassers gasleiding)

              Knappe reeks, mooi hoe je de verschillende soorten licht hebt gebruikt!

              Comment


              • #8
                Re: Men @ Work (Lassers gasleiding)

                Bedankt voor de reacties

                Oorspronkelijk geplaatst door jo99841
                Ik zie dat die mannen in de "salon" aan het lassen zijn.

                Dit valt niet veel voor dat ze op zo een propere ondergrond kunnen werken. In de meeste gevallen zitten die lassers tot aan de knieen in de modder, onder een paraplu of tent. En voor diegene die het spiegellassen goed onder de knie heeft gaat het nog maar iemand die dat niet kan zal op zijne rug mogen gaan liggen om de onderkant van de buis te lassen.

                Petje af voor deze meesters in het lassen.

                Voor mij foto1

                Hier zie je goed welk werk er voorafgaand dient gedaan te worden eer dat de lasser kan en mag beginnen. Namelijk het perfect lijnen van de 2 buizen, het zuiver maken van de V-naad, het opwarmen van het te lassen gedeelte(voorkomt microscheurtjes en spanningen) De afstand tussen de 2 buizen(mm) en de schuinte van de V-naad spelen een grote rol bij het perfect lassen. Ook de doorbranding aan de binnenkant van de buis heeft zijn specifieke grootte welke afhangt van het materiaal,stroomsterkte, etc....

                Voordat deze buis gebruikt mag worden zal er van iedere lasnaad een X-ray foto gemaakt worden. Ook zal iedere lasnaad gekoppelt zijn aan een lasser.
                Ik was al een paar dagen van plan om foto's te maken van de lassers, maar ik was altijd zelf op het werk terwijl ze aan het lassen waren (of anders stonden ze onder een tentje, en kon ik het vergeten om foto's te maken). Maar deze speciale constructie moest op tijd afgewerkt worden omdat volgende week de kranen komen om die in de vaart te laten zakken. Gelukkig voor mij waren ze s'avonds nog aan het lassen.

                Om zo'n pijpleiding aan te leggen halen ze wel werkvolk uit verschillende landen. De lassers, dat zijn Duitsers. De persoon die de X-Rays doet, komt uit Engeland. De firma die de damplaten langs de vaart in de grond geklopt heeft, dat zijn Nederlanders. Er zitten ook nog Fransen bij...

                De mannen met de kranen, dat zijn Belgen .
                Wie er wat allemaal juist doet, dat weet ik niet, maar de verschillende teams moeten toch goed samenwerken om alles in orde te krijgen.

                Terwijl ik deze foto's gisteren hier aan het posten was, begonnen ze aan de X-Rays (daarbij hadden ze liever dat we niet te dicht kwamen in verband met de straling). Deze nacht hebben ze dat deel van de leiding nog getest (vanmorgen waren ze nog bezig toen ik naar het werk vertrok).

                Hopelijk hebben de lassers goed werk afgeleverd, want ik woon er vlakbij .
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Men @ Work (Lassers gasleiding)

                  Vooral 1 & 2 vind ik prachtige foto's
                  The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                  Comment


                  • #10
                    Re: Men @ Work (Lassers gasleiding)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                    Bedankt voor de reacties


                    De mannen met de kranen, dat zijn Belgen .

                    .

                    In de derde foto is een stuk van een kraan te zien. De stempel of steunpoot met daar juist boven de schotten om onder de steunen te leggen.

                    Aan de kleur van de hijskraan te zien is het de firma uit deurne bij Antwerpen
                    nl Mi.......?

                    Groetjes

                    JO
                    Groetjes
                    ----JO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Men @ Work (Lassers gasleiding)

                      Oorspronkelijk geplaatst door jo99841
                      In de derde foto is een stuk van een kraan te zien. De stempel of steunpoot met daar juist boven de schotten om onder de steunen te leggen.

                      Aan de kleur van de hijskraan te zien is het de firma uit deurne bij Antwerpen
                      nl Mi.......?

                      Groetjes

                      JO
                      De kraan heb ik hier nog op een andere plaats gepost, maar ze is ook te bekijken in mijn Fotopic-album .

                      Donderdag zou er hier een heel grote en nog een kleinere, (400 of 500 ton + 80 ton heb ik gehoord) kraan van die firma moeten staan.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Men @ Work (Lassers gasleiding)

                        ja een mooie serie, ga voor de tweede opname.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment

                        Working...
                        X