Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kopen via E-bay

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kopen via E-bay

    Heeft er hier iemand ervaring met aankopen van fotomateriaal via E-bay. Had geboden op een Canon 5d en ook "gewonnen", maar ben beetje terughoudend over de afhandeling. Op welke manier kan ik zeker zijn dat ik na betaling ook daadwerkelijk mijn toestel ontvang? Ik had al iets gehoord over Ups Exchange collect service, iemand ervaring mee? Hijzelf stelt enkel betaling voor via Western Union of bank wire transfer naar Bank of China Beijing branch. Dus: tips of ervaringen?

  • #2
    Re: kopen via E-bay

    zeker geen western union, bank transfer pokkeduur

    paypal zal het beste zijn...
    ben toch wel benieuwd naar de verkoper... geef je eens een linkje?


    waarom eerst bieden, winnen, en dan pas nadenken?
    ps: bereid je voor op een extra factuur van de douane

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: kopen via E-bay

      kans is heel groot dat dit een louche zaak is... de meeste 'oplichters' willen enkel Western Union gebruiken...
      Denk maar nekeer goed na!

      Comment


      • #4
        Re: kopen via E-bay

        Ik zou het niet doen, zeker niet via de aangeboden betaalmogelijkheden. Ik heb in het verleden diverse malen gekocht op eBay, maar alles steeds afgehandeld via PayPal - nooit problemen gehad.

        Comment


        • #5
          Re: kopen via E-bay

          Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
          Ik zou het niet doen, zeker niet via de aangeboden betaalmogelijkheden. Ik heb in het verleden diverse malen gekocht op eBay, maar alles steeds afgehandeld via PayPal - nooit problemen gehad.
          Volgens de ebay regels, als je een bod hebt gewonnen, is de koop gesloten... Dat wordt duidelijk aangegeven bij het bieden!

          En ik koop al eens iets op ebay via overschrijving of pay-pall maar voor zulke dure aankopen hou ik het toch dichterbij in winkels waarvan ik ervaringen kan lezen.
          Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
          BE-Wommelgem
          .: 20D & D700 :.

          Comment


          • #6
            Re: kopen via E-bay

            nou die regel kan je aan je laars lappen hoor, maar natuurlijk proberen ze het èèn en ander.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: kopen via E-bay

              Eerst en vooral had je je beter moeten informeren over de afhandeling.
              Zeker nooit Western Union gebruiken.
              Enkel Paypal is veiligste manier, en meestal ben je beschermd door de kopersbescherming, zowel bij Palpal (tot 500-€) en Ebay (230-€)
              Je hebt dus blijkbaar eerst gaan bieden en overgegaan tot kopen, en nu tot de conclusie gekomen dat je niet kan betalen via de voorgestelde weg.
              Sorry, maar hier ben je zelf een beetje fout !
              Ik heb zelf al honderden transacties gedaan via Ebay, en nooit slechte ervaringen gehad.
              Plaats eens een link naar Ebay, dan kunnen we het eens bekijken.
              Hou ook rekening dat er douanekosten kunnen verschuldigd zijn.
              Je kan beter het net eens afsporen naar Duitse sites, die ook merkelijk goedkoper zijn, doch die betere betalingsmogelijkheden bieden.

              Yvan
              Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

              Comment


              • #8
                Re: kopen via E-bay

                Heb zelf al verscheidene keren iets gekocht bij Ebay.
                Maak dan altijd afspraak, om het zelf te gaan afhalen en ter plaatse te betalen.
                Lijkt mij nog altijd de beste oplossing.

                Hou niet van vooruit te betalen en laten opsturen.
                Mijn beroepsbezigheden zeggen waarom !!!!

                Antwoord van de probleemmakers; "Nooit gehad, nooit gezien, k'weet van niks, geld niet gekregen of heb het opgestuurd" en zo kun je doorgaan tot morgenvroeg . . . . !!!

                Oud spreekwoord "Boter bij de vis" en is nog altijd de beste oplossing.

                Pay-pal (of zoiets) lijkt op Ebay ook wel zeer goed te zijn.
                Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

                BD0460BE

                Comment


                • #9
                  Re: kopen via E-bay

                  Gisterenavond was er iemand uit Zemst, een buurgemeente van mijn stad, die een nieuwe ipod verkocht voor rond de 150 £, plus 25 £ verzendingskosten, eventueel via Western Union.

                  Omdat ik op zoek ben naar zoiets, omdat ik op 10 minuten rijden van de verkoper woon, omdat ik een verkoop in pond in België verdacht vond, en omdat ik er meer van wilde weten, heb ik enkele gerichte vragen gesteld.

                  En ik kreeg antwoord van... eBay.

                  Ik vertrouwde het zaakje al niet, en heb dus zelf niet geboden, maar ook eBay vond het zeer verdacht, heeft mij persoonlijk op het gevaar gewezen, en heeft besloten om zelf de verkoop te verwijderen.
                  Als ik wil linken naar het voorwerp, krijg ik het volgende


                  Ze kunnen natuurlijk niet alles controleren, maar als het te bont is, hebben ze het al zelf gezien.

                  Ik heb al 75 keer niets dan goede ervaringen met eBay, én met hun betaalsysteem van Paypal.

                  Zo heb ik met Paypal een voorzetlens voor mijn Canon G5 betaald van een particulier uit de States. Dat was een heel gezellige en zeer persoonlijke verkoop. De man maakte foto's van het pakje toen de documenten van US Postal (die van Armstrong) er al op kleefden, en zo kreeg ik een 'bewijs van verzending' enkele dagen voor het hier effectief toekwam.
                  De lens was perfect in orde.
                  Ik heb hem daarna nog een foto gemaild van het geopende pakje met de lens erbij, als 'bewijs van ontvangst'.


                  Peter

                  Comment


                  • #10
                    Re: kopen via E-bay

                    Oorspronkelijk geplaatst door sjoeze
                    Heeft er hier iemand ervaring met aankopen van fotomateriaal via E-bay. Had geboden op een Canon 5d en ook "gewonnen", maar ben beetje terughoudend over de afhandeling. Op welke manier kan ik zeker zijn dat ik na betaling ook daadwerkelijk mijn toestel ontvang? Ik had al iets gehoord over Ups Exchange collect service, iemand ervaring mee? Hijzelf stelt enkel betaling voor via Western Union of bank wire transfer naar Bank of China Beijing branch. Dus: tips of ervaringen?

                    Dit is een beetje (nee niet een beetje heel erg veel zelfs) als het kalf verdronken is dempt men de put.

                    Het enige waar je zeker van kan zijn dat je nooit via Western Union een 5d moet betalen of via de Bank of China Beijing branch. Even hier zoeken op trefwoord ebay en western union had je een hoop info opgeleverd.
                    Nu ben je een bindende overeenkomst aangegaan en mag je hopen dat de verkoper zo malafide is dat ebay ook vindt dat het zaakje stinkt en je niet hoeft te betalen. Aan de andere kant zal ebay wel zijn provisie willen ontvangen die ze normaal van de verkoper ontvangen, dus :..... good luck.

                    Volgende keer beter, gelukkig bieden die chinese verkopers zaken aan ver onder de normale waarde dus wellicht hoef je geen fortuin te betalen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: kopen via E-bay

                      Om de volgende keer beter 'bewapend' de 'strijd' in te gaan, misschien eens nuttig leesvoer raadplegen op http://www.internetoplichting.be

                      Daar worden vele methodes (o.a. western union) volledig uitgelegd, en dan vooral hoe mensen er honderden euro's mee kwijt raken.
                      Robert Capa once said: "If your photos aren't good enough, then you're not close enough".

                      Comment


                      • #12
                        Re: kopen via E-bay

                        Misschien kan je ons verklappen voor hoeveel je die 5D gewonnen hebt, dan zal het wel duidelijk worden denk ik

                        Comment

                        Working...
                        X