Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotobuch.de

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotobuch.de

    Heeft iemand hier al ervaring mee om fotoalbums te printen?
    Software is heel mooi en gemakkleijk, ze printen ook de kaft,...

    Lijkt me zeker de moeite, maar heb nog nergens deftige reviews van deze drukker gevonden...
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

  • #2
    Re: Fotobuch.de

    geen ervaring mee, maar dat gaat nog komen. Omdat ik er online weinig over vind ga ik maar gewoon zo'n albummeke bestellen. dunste boekske kost 16€, das nog te doen (heb al meer geld weggesmeten )
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

    Comment


    • #3
      Re: Fotobuch.de

      Heb juist deze maandag mijn eerste binnen gekregen.
      Ik kan alleen vergelijken met Hema en dan is dit al stukken beter. Het boek straalt gewoon meer kwaliteit uit. Lijkt steviger is beter gebonden en inderdaad ook foto's op de kaft en tekst op de kaftrug mogelijk. Ik heb ook geen productiefouten gevonden. Bij Hema gebeurt het wel eens dat er inkt op de verkeerde plaats terechtkomt. vb zwarte vegen van de achtergrond over de foto heen.

      Mensen die het zien zijn gewoon ondersteboven van het resultaat.
      Ook foto's over 2 pagina's is cool, je verliest geen detail in de naad, dat hebben ze mooi opgelost.

      De Q van de foto's zelf. Ook hier wordt een zware compressie toegepast en dat merk je af en toe. Een foto afgedrukt op fotopapier geeft een betere kwaliteit.

      Maar toch ben ik overtuigd. Je gaat de foto's in zo'n boek meer bekijken en gebruiken dan los afgedrukt. Ik zal zeker nog albums via hen verwerken. Zeker om voor vrienden/familie een album te maken van een feest of gebeurtenis.
      Tot sluitertijd, Dirk

      Comment


      • #4
        Re: Fotobuch.de

        ik zou het daar ook voor doen, je kijkt veel rapper eens in een boek dan dat ze in een "zakske" in de kast liggen.

        Hoelang is er ongeveer overheen gegaan van bestelling(betaling) tot ontvangst?
        [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

        Comment


        • #5
          Re: Fotobuch.de

          Ik had het boek zaterdag avond af. Vrijwel onmiddellijk nadat het programma aangeeft dat de transfer rond was kreeg ik een Email (wel allemaal in het Duits).

          Uw bestelling is aangekomen, wij gaan nu controleren of alles in orde is. Dit duurt normaal zo'n 2 werkdagen.

          Op woensdag was er een nieuwe Email:

          Uw bestelling is gecontroleerd en wordt weldra geproduceerd. Dit duurt normaal zo'n 7 werkdagen. En dan de vraag om de betaling te regelen met alle nodige gegevens in de Email.
          Ik heb diezelfde avond het geld via KBC-online overgemaakt.

          Op donderdag kreeg ik een Email met de melding dat het boek af was en dat ze aan DHL hadden overgedragen.

          Op zaterdag was er dan een Email dat de betaling was ontvangen. Helaas stond er ook in dat ze het weldra gingen produceren en dat ik dan een nieuwe Email zou ontvangen als ze het opsturen.

          Maandag avond vond ik een briefje in de bus dat taxipost tevergeefs een pakje had aangeboden. Ik ben diezelfde avond het nog daar gaan ophalen.

          Kortom het duurt ongeveer 1 week. Het lijkt mij dat ze het al opsturen nog voordat de betaling rond is.
          Tot sluitertijd, Dirk

          Comment


          • #6
            Re: Fotobuch.de

            Ik heb een paar maanden geleden ook zo'n album gemaakt en besteld. Mijn persoonlijke meningen:
            - Soft-ware is zeer gebruiksvriendelijk, en als je in de "advanced" gaat kan je zo goed als alles zelf bepalen. Allemaal heel simpel.
            - Levering duurde wel even (net geen maand tussen up-loaden album (vrijdagavond) en ontvangst). Zeer goed ingepakt afgeleverd door DHL.
            - Is een echt gebonden boek, met perfect verzorgde kaft en ook binnenin alles pico-bello. Je ziet en voelt dat er handwerk aan te pas komt.
            - Kwaliteit van de foto's sloeg mij persoonlijk een beetje tegen, ik verwachte zoiets als in een glossy-magazine, maar dat is het dus net niet. Je ziet idd de compressie. Waar schijnlijk ben ik té kritisch en té perfectionistisch want alle vrienden (geen pro's) die het boek gezien hebben waren onder de indruk. Uiteindelijk, ga je niet met je neus op de foto's zitten. Wil je dit gebruiken om te pronken met je mooiste foto's in de beste kwaliteit dan is dit photobook echter geen oplossing.
            - Het album (van een weekje op reis) is al vaak bovengehaald en meegenomen. Het zijn zowat m'n meest bekeken foto's geworden.
            - Wij denken er ook aan te gebruiken als kado-idee. In meerdere exemplaren wordt het goedkoper.

            Voila, dat waren mijn 2cents... veel geluk ermee.

            Als je wil kan je het eens komen bekijken (ik woon niet zo heel ver van jou) dat zegt veel meer dan de langste post.
            BD0213 BE
            Living and learning with my Canon 350D and accessories

            Comment


            • #7
              Re: Fotobuch.de

              Ik heb gisteren een bestelling geplaatst bij Fotobuch.de.
              De software vind ik heel knap. Veel meer mogelijkheden dan de concurrentie.
              Bij het uploaden liep het niet helemaal zoals het moest. Helemaal op het einde bleef die hangen. Dan maar even een mailtje gestuurd (in het Engels - mijn Duits is niet zo goed) en vandaag terug een mailtje gekregen (ook in het Engels) dat de album goed is toegekomen. Nu wachten op de productie en het opsturen...
              Men heeft ook gemeld dat men werkt aan een Engelse versie van de website.
              Over een Nederlandse versie wordt nog niet gesproken...
              Peter

              http://www.belekes.be/

              Comment


              • #8
                Re: Fotobuch.de

                Ik had (in het Engels, want ik schrijf geen Duits) hen een aantal tips gegeven van dingen die ik nog graag wou kunnen met het programma.

                Een paar uur later een gepersonalizeerde E-mail terug. De dame die het antwoord had geschreven had alles in mijn E-mail duidelijk gelezen en gebruikte het ook in haar antwoord. Dat is knap, geeft toch een gevoel dat ze vragen en opmerkingen van klanten serieus nemen.

                Hopelijk vinden ze nu ook de tijd en budget om een aantal van die dingen van mijn lijstje te realizeren.
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #9
                  Re: Fotobuch.de

                  Oorspronkelijk geplaatst door
                  Men heeft ook gemeld dat men werkt aan een Engelse versie van de website.
                  Heb het zonet gedownload en is na een online update (bij eerste keer opstarten aangeven dat hij updates moet zoeken) compleet in engels

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotobuch.de

                    Oorspronkelijk geplaatst door TomB
                    Heb het zonet gedownload en is na een online update (bij eerste keer opstarten aangeven dat hij updates moet zoeken) compleet in engels
                    De software was al in het Engels, he TomB
                    Maar ze werken ook aan een Engelse website ...
                    Peter

                    http://www.belekes.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotobuch.de

                      Ooops, te snel gelezen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotobuch.de

                        Wat moet ik me voorstellen met compressie ?.

                        Stuur je de foto's dan in op groot formaaten verkleinen zij die of geef je de foto op juiste formaat?.
                        Groetjes
                        http://www.vehe.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotobuch.de

                          Je moet vandaag met JPG werken. Je hebt dus van jouw foto's een JPG staan in best mogelijke kwaliteit. Dan neem je een vaste layout die bij het boek komt of je maakt er eentje volledig zelf. Op die layout plaats je dus een foto-object en dat heeft een bepaalde dimensie. Hoe groot die foto in de afdruk wordt hangt af van dat object. Je kan die dimensie in cm zien in het programma.
                          Je kan de foto die je aan dat object koppelt nog inzoomen. Dus sterker croppen. Je kan dus uitrekenen hoeveel pixels je hebt, hoeveel ervan ongeveer op de print komen en hoe groot die print is. Je hebt een idee van de DPI. Dat is een van de dingen die ik op de wenslijst naar de toekomst heb gezet. Het programma zou die dpi moeten berekenen en aangeven.

                          Het programma zet nu wel een rode kader rond de foto als het zelf vind dat de resolutie te laag is. Maar ze zijn misschien wel sneller content van die resulotie dan jij dat bent. Vandaar mijn vraag aan hen om de dpi te berekenen automatisch en aan te geven in het programma.

                          Als je boek af is vraag je aan het programma om de bestelling te plaatsen. Dan worden kopieen van al die foto's genomen en het programma doet een compressie. Hoe het juist werkt weet ik niet. Voor mijn boek kwam ik op een gemiddelde foto-size van 400Kb. Maar het is 1 grote file, dus je kan niet weten of ze rekening houden met de grootte van de foto op de print. Wordt een 8Mpixel foto die maar 8cmx6cm wordt afgedrukt harder gecomprimmeerd dan een foto die op 16x12cm wordt gedrukt? Uiteindelijk kan de foto zelf tot 27x41cm groot worden gedrukt. Het uiteindelijke algoritme kennen we dus niet.

                          Dit was een 2de vraag van mij aan hen om een mogelijkheid in de toekomst aan te bieden om minder te comprimeren. Nadeel voor de besteller zal zijn dat er meer data moet worden ge-upload (of gebruik een CD) en eventueel een hogere prijs voor de print (meer diskspace op hun systemen, iets meer rekentijd dus langere duur voor de drukken).
                          Tot sluitertijd, Dirk

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotobuch.de

                            Ter info:
                            Vandaag heb ik mijn boek toegestuurd gekregen.
                            - 3 november verstuurd
                            - 4 november bevestiging
                            - 10 november bericht gekregen dat het boek bij hen vertrok
                            - 14 november het boek thuisgekregen.
                            Best snel dus!

                            En de kwaliteit: wat ik verwachtte, niet meer of niet minder.
                            Ik ben zeker tevreden. Het is echt wel een boek, niet zomaar een album.
                            Een dikke kaft, mooi bedrukt met mijn foto en tekst. Eerst een wit binnenblad en dan de bedrukte pagina's met foto's.
                            Ik had ofwel een foto als achtergrond gekozen, ofwel zwart en dat was een goed idee.
                            Het enige minpunt ligt wat aan mezelf. Enkele foto's heb ik over twee pagina's gespreid. Geen probleem voor landschappen en zo, maar omdat het boek echt wel gelijmd is, was dit geen goed idee voor foto's met mensen op.
                            Maar ja, daar moet ik volgende keer zelf op letten.

                            Algemeen: zeer tevreden over de software (veel mogelijkheden), de snelheid van levering (11 dagen) en de kwaliteit.
                            Peter

                            http://www.belekes.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotobuch.de

                              Pé,
                              Zou je het erg vinden een paar foto's van het boek hier te posten zodat ik een beetje een indruk krijg?
                              Alvast bedankt
                              [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                              Comment

                              Working...
                              X