Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotograferen in zwembad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotograferen in zwembad

    beste forumleden,

    ik zou graag wat binnenopnamen maken bij ons in het zwembad.
    heeft de hoge vochtigheidsgraad nadelige gevolgen voor mijn apparaat ? (idd mijn fotoapparaat )
    mvg
    heronymus
    Nikon D 300

  • #2
    Re: fotograferen in zwembad

    Dat valt meestal wel mee. Hou echter rekening met grote temperatuurverschillen die voor condens zullen zorgen. Verstandig is het om ruim voor de wedstrijd al de camera in de zwemzaal gereed te hebben. Ook vooraf al de doppen van de lenzen halen, anders zitten die dicht door de wasem. Zukkes!

    En uiteraard na afloop weer "open" opbergen, en pas later als alles terug droog is, weer sluiten. WERKT Echt!
    Groets, Gerhard
    Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

    Comment


    • #3
      Re: fotograferen in zwembad

      Oorspronkelijk geplaatst door Thor
      Dat valt meestal wel mee. Hou echter rekening met grote temperatuurverschillen die voor condens zullen zorgen. Verstandig is het om ruim voor de wedstrijd al de camera in de zwemzaal gereed te hebben. Ook vooraf al de doppen van de lenzen halen, anders zitten die dicht door de wasem. Zukkes!

      En uiteraard na afloop weer "open" opbergen, en pas later als alles terug droog is, weer sluiten. WERKT Echt!
      niets aan toe te voegen, zelfde bij een bezoekje aan een tropikoerwoud, of sauna.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: fotograferen in zwembad

        thanks mannen

        heronymus
        Nikon D 300

        Comment


        • #5
          Re: fotograferen in zwembad

          En natuurlijk zijn we benieuwd naar de resultaten
          http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

          Comment


          • #6
            Re: fotograferen in zwembad

            En hopelijk schijnt er ook licht van buiten binnen want als je 't moet stellen met het aanwezige kunstlicht ga je wel merken dat het niet eenvoudig zal zijn

            Comment


            • #7
              Re: fotograferen in zwembad

              Ik werk zeer regelmatig in een zwembad.

              Geen nadelige gevolgen voor mijn camera ondervonden, dus niets toe te voegen aan eerdere commentaren.

              Maar niet eenvoudig! Zeker een zwemmer fotograferen is moeilijk door de reflecties van het water. Je kijgt hem moeilijk in beeld. Mensen die zich een stuk boven water bevinden bv. spelen: dat is makkelijker.

              Het beste is natuurlijk dat het zwembad grote ramen heeft, maar volle zon zorgt ook hier vaak voor sterke contrasten en hard licht.

              Het kunstlicht is er niet mooi; heb al gezocht naar andere witbalansinstellingen maar dat lukt niet zo. Dus maar flitsen (bv. opnames van de 12 uur van Woluwe in mijn album: een nachtelijke zwemmarathon van het afgelopen weekend: vinzwemmen, al dan niet onder water).

              Ik heb nog meer materiaal liggen, dus als je ervaringen wil uitwisselen laat maar iets weten.
              Canon 70D
              En als ik het wat compacter houd: Fuji HS35

              Comment

              Working...
              X