Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Blues

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • The Blues



    Zelf vond ik deze foto wel geslaagd, op de hand spijtig wel iets overbelicht. Ik wou eenzaamheid en feeling blue vastleggen voor op een blues cd cover. Missie geslaagd? Spijtig genoeg heb ik niet de gewenste scherpte zoals VDbulcke en anderen soms kunnen vastleggen, ligt dit aan mijn objectief? ik heb deze foto genomen met een 70-300mm nikkor 4.5-5.6 niet echt lichtsterk dus. Ik probeer om dit te compenseren door foto's te nemen wanneer de zon aanwezig is, enig advies is welkom!

  • #2
    Re: The Blues

    prachtig heel knap genomen hoor, jammer van rechtsonder.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: The Blues

      Niet slecht,

      Maar ik had de scherpte op het aanhechtingsdeel van de snaren van de gitaar proberen te leggen. Hoe heet zo'n ding nu weer?

      Het gevoel van de bleus vind ik wel terug.

      Vraag het gewoon aan Roland VDB, heel fijne man die je zeker wat wijze raad zal geven

      Comment


      • #4
        Re: The Blues

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk
        prachtig heel knap genomen hoor, jammer van rechtsonder.
        grt,bouk.
        Wat bedoel je? Als je het over die vlek hebt, dat is een verfvlek op zijn broek.
        bedankt voor je commentaar
        clo

        Comment


        • #5
          Re: The Blues

          Oorspronkelijk geplaatst door beauceron
          Niet slecht,

          Maar ik had de scherpte op het aanhechtingsdeel van de snaren van de gitaar proberen te leggen. Hoe heet zo'n ding nu weer?

          Het gevoel van de bleus vind ik wel terug.

          Vraag het gewoon aan Roland VDB, heel fijne man die je zeker wat wijze raad zal geven
          ik kan inderdaad altijd wel wat raad gebruiken daarom plaats ik dan ook een foto, jammer genoeg krijg ik nooit veel reacties, als ik 3-4 reacties krijg mag ik tevreden zijn, ik begrijp het allemaal niet goed meer. Ik weet dat niet iedereen op alle foto's commentaar kan geven maar het is toch wel steeds mijn foto's waar met moeite op gereageerd wordt! Ik denk niet dat ze nu zo slecht zijn, ik heb al slechter werk gezien. De volgende keer misschien eens een shockerende titel gebruiken zou dat helpen?
          clo

          Comment


          • #6
            Re: The Blues

            Soms krijg ik hier ook maar 2 of 3 reacties op een foto. Dan denk ik bij mezelf "de BD-ers zullen het weer al eens niet goed vinden", maar ik doe gewoon verder mijn ding.
            Als underdog sta je altijd het sterkst. De dag dat je op een foto 25 reacties krijgt, en de keer nadien maar 3 is ook niet leuk, maar je moet daardoor. Je fotografie is het waard.

            Ik vind dit absoluut geen slechte foto.

            Wat de scherpte betreft, heb ik in PS het unsharp mask wat plaatselijk op de gitaar toegepast. Je ziet dat het een stuk scherper wordt.

            Je kan het ook over de ganse foto toepassen, of een andere verscherpingstechniek gebruiken, dat moet je zelf beslissen.

            Comment


            • #7
              Re: The Blues

              Oorspronkelijk geplaatst door clo
              ik kan inderdaad altijd wel wat raad gebruiken daarom plaats ik dan ook een foto, jammer genoeg krijg ik nooit veel reacties, als ik 3-4 reacties krijg mag ik tevreden zijn, ik begrijp het allemaal niet goed meer. Ik weet dat niet iedereen op alle foto's commentaar kan geven maar het is toch wel steeds mijn foto's waar met moeite op gereageerd wordt! Ik denk niet dat ze nu zo slecht zijn, ik heb al slechter werk gezien. De volgende keer misschien eens een shockerende titel gebruiken zou dat helpen?
              clo
              Je moet ook rekening mee houden dat men niet alles kan zien en er ook commentaar kan, wil op geven. Zeker niet gefrustreerd zijn, verschillende van mijn foto's krijgen ook geen commentaar. Beetje in jezelf geloven en de nodige zelfcritiek aan de dag leggen

              Doen wat je graag doet en de waardering zal wel komen

              Comment

              Working...
              X