Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

culinaire fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • culinaire fotografie

    Wie kan mij helpen met culinaire fotografie.
    Ik ben gek op die prachtige foto's in keukenboeken maar het lukt niet bij mij.
    Waarschijnlijk de belichting.
    Heb D70 met SB600

    Ik ben leraar in een hotelschool. Kan dus constant trainen (dat is mijn voordeel)
    Boeken over dit onderwerp vindt ik ook niet. Bestaan er?

    Alvast bedankt voor de moeite.
    Serge

  • #2
    Re: culinaire fotografie

    Meestal is dat geen voedsel meer hoor, veelal verf, hout, pyrex, etc ...
    achteraf zijn die mooie bordjes echt niet meer te eten !!!

    ik zou zeggen experimenteren en bepaalde zaken vervangen. maar echt voedsel fotografeerd niet echt lekker.

    om bijvoorbeeld een biefstuk er lekker te doen uitzien kan je hem bijvoorbeeld vernissen, of regelmatig inborstelen met de saus of iets dergelijks, dat blijft langer glimmen en oogt lekkerder dan een uitgedroogd stuk vlees.

    mvg

    Comment


    • #3
      Re: culinaire fotografie

      Hi,

      Dit onderwerp is al ter sprake gekomen.

      Deze restaurantfotos werden genomen met een
      Canon 20 D, meestal een 85 mm lens en vooral geen flash.



      Scroll & klik voor vergrotingen.

      Het is de zaak om de witbalans onder controle te houden. Gebruik een grijskaart bvb.

      DPaul.
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

      Comment


      • #4
        Re: culinaire fotografie

        Veelal hout enzo? Nou nee, dat ook weer niet. Maar het mooist komt voedsel over als het niet gaar is. Verder kun je voedsel er smakelijker uit laten zien door te vernissen of te besproeien met allerlei middelen die je beter niet op kunt eten. Zo krijg je heel mooi glimmend fruit m.b.v. glycerine bijvoorbeeld.