Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje ivm opdracht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje ivm opdracht

    Hallo,

    Je krijgt een opdracht,
    nadien worden enkele foto's gepubliceert door de opdrachtgever..
    Mag je daar iets voor vragen als student (fotografie)?

    Hoe zouden jullie zo'n situatie aanpakken en volledig legaal?

    alvast dank!
    klik

  • #2
    Re: vraagje ivm opdracht

    Hoe ver ben je al gevorderd in je studies? Is het gewoon avondschool of echt voltijds.

    Comment


    • #3
      Re: vraagje ivm opdracht

      opleiding 1 jaar en in dagonderwijs..
      klik

      Comment


      • #4
        Re: vraagje ivm opdracht

        neem eens contact op met sofam
        Steven

        Comment


        • #5
          Re: vraagje ivm opdracht

          De prijzen van Sofam zou ik niet hanteren, want daarmee gaat je klant ongelukkig zijn en je zal zelf geen opdrachten meer krijgen, wat je heel goed kan gebruiken als student

          Comment


          • #6
            Re: vraagje ivm opdracht

            Als student mag je in princiepe niks vragen, toch in mijn tijd niet jaar of 8 terug. Wel een naamsvermelding, zeker vragen want dat is het begin van alle wijsheid.

            Comment


            • #7
              Re: vraagje ivm opdracht

              Je krijgt een opdracht,
              nadien worden enkele foto's gepubliceert door de opdrachtgever..
              Mja, dan moet ik toch weten wat 'de opdracht' is. Ik vind het een vage omschrijving om een zinnig antwoord te kunnen geven.

              Als het recht om te publiceren in de opdracht zit bv, dan is dat geen probleem. Wat waren de afspraken? Wat hield die opdracht in dus?

              Comment


              • #8
                Re: vraagje ivm opdracht

                Oorspronkelijk geplaatst door Erik Mansvelders
                Mja, dan moet ik toch weten wat 'de opdracht' is. Ik vind het een vage omschrijving om een zinnig antwoord te kunnen geven.

                Als het recht om te publiceren in de opdracht zit bv, dan is dat geen probleem. Wat waren de afspraken? Wat hield die opdracht in dus?

                Inderdaad, wat is de opdracht? Onze 'opdrachtgevers' weten maar al te goed dat er studenten fotografie zijn en als ze je kennen willen ze al eens vlugger hiervan profiteren. Ik heb als pas afgestudeerd student fotografie het ook al eens meegemaakt dat ze willen profiteren. Een goede raad, maak VOORAF goede en duidelijke (eventueel schriftelijke) afspraken dan kan er niet veel mis gaan. Zijn jouw foto's echt goed, dan mag er ook 'iets' tegenover staan. Zie het in de lijn van een éénmalige opdracht.

                Greetz, RonnyE

                Comment

                Working...
                X