Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs fotoshoot band

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijs fotoshoot band

    Nadat ik foto's genomen heb van het optreden van de band Ladbroke (zie http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=89613) zouden ze graag hebben dat ik een fotoshoot doe voor de band.

    Ze zouden die foto's willen gebruiken als promotiemateriaal (commercieel dus). Ik ken enkelen van die band redelijk goed en ik weet niet juist hoeveel ik mag vragen voor een fotoshoot. Aangezien het commercieel is, wil ik er wel geld voor vragen (en zij zijn dat ook bereid om te betalen). De richtprijzen die ik heb zijn een uurprijs van €133, en vrij gebruik van de foto's voor 1 jaar (geen advertenties, billboards en tv) is €2156. Deze prijzen zijn natuurlijk enorm hoog en ik wil die niet vragen (en dat kan een beginnende band ook niet betalen).

    Welke prijs kan ik vragen?

    edit: ik lees dit nu nog eens en om vergissingen te voorkomen: de prijzen die ik vermeld zijn niet MIJN richtprijzen, maar de richtprijzen die ik gevonden heb. Mochten dat mijn prijzen zijn ...
    Last edited by McSerial; 21 oktober 2005, 21:11.
    Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
    Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

  • #2
    Re: Prijs fotoshoot band

    of vriendendienst of naturas, lijkt me het eerlijkste
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #3
      Re: Prijs fotoshoot band

      als ge nu es 125 euro vraagt per concert dat je fotografeert en 250 euro voor een cd'ke met die fotos op die ze een jaar mogen gebruiken dan zou ik al content zijn
      met bijhorende voorwaarden dat ze zelf de fotos niet mogen veranderen zonder jouw medeweten en dat je graag op de hoogte gehouden word wanneer en voor wat ze die fotos gaan gebruiken... en natuurlijk niet te vergeten verplichte naamvermelding bij alles, zelf de kleinste en lelijkste foto...

      Comment


      • #4
        Re: Prijs fotoshoot band

        Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
        of vriendendienst of naturas, lijkt me het eerlijkste
        materiaal kost een hoop geld, als die groep een pro laat aanrukken (die daarom geen garantie geeft op goeie fotos) dan gaat dat die groep pakken geld kosten! ik vind, vrienden ofniet dat als het commercieel is dat er wel iets mag betaald worden, die camera en lenzen zijn tenslotte ook nie in natura betaald he (alle, da denk ik toch nie )

        Comment


        • #5
          Re: Prijs fotoshoot band

          @T-design: dat lijken me goede prijzen. Ik weet niet precies waarvoor ze het willen gebruiken, maar ik vermoed allerlei promotiemateriaal en langer dan een jaar (zoals foto's voor een concertorganisator enz. ...). Ik denk dat het ook zeer belangrijk wordt om duidelijke afspraken te maken, zoals je zelf al zegt.

          @Parakiet: aangezien het commercieel is, doe ik het niet gratis. Zij verdienen er immers ook mee. Voor niet-commerciële doeleinden ben ik wel bereid om gratis te werken.
          Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
          Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

          Comment

          Working...
          X