Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een nieuwe start ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een nieuwe start ...

    Hallo allemaal,

    Voor het eerst zijn geschiedenis, en hopelijk ook voor het laatst, is het BD-forum met opzet door de BD-crew tijdelijk gesloten geweest voor alle postings (op 04.11 te 0:00 uur tot en met 12:00 uur) . Lezen kon nog wel ...

    Dit was geen gemakkelijke beslissing, maar het leek ons op dat moment de enige optie.
    Een aantal aanhoudende postings met persoonlijke beledigingen aan het adres van forumleden en de controverse die erop volgde - zelfs na het locken van die topics - waren de aanleiding voor die tijdelijke sluiting.
    Goedbedoelde oproepen tot "verzoening" kregen soms een "grimmig" staartje ...
    Met de sluiting van het forum hebben we ook die 99% van de forumleden getroffen die met deze materie rechtsreeks niets te maken hadden - maar er ook wel "last" van hadden.
    Aan hen, onze excuses.

    Vanaf 12 uur is het forum terug volledig open.

    De BD-crew spant zich al een hele tijd in om iedereen die interesse heeft in digitale fotografie een platform aan te bieden om op een zinvolle manier ervaringen te kunnen delen en uitwisselen, en dat voor elk niveau - van de geïnteresseerde die informatie zoekt over een bepaalde camera of er eentje wenst aan te schaffen tot de vergevorderde "digitale" fotograaf met een professionele uitrusting.
    Tussen die twee uitersten "beweegt" de hele forumgemeenschap zich.
    De BD crew was bij het opstarten van dit forum van mening dat het een plaats zou zijn waar volwassen mensen onder elkaar zich op een volwassenen manier zouden uitdrukken. Helaas blijkt dit voor sommigen niet mogelijk te zijn en is vertoeven in het forum zonder stevige moderatie voor hen niet mogelijk. Integendeel, het vraagt blijkbaar nog een strikter beleid ...
    Als er in de toekomst geen beterschap is, zullen we hieruit passende conclusies moeten trekken, en dat willen we ten alle tijde vermijden!

    Dat er al eens een meningsverschil is, dat is logisch. Niet iedereen deelt dezelfde ideeën, mening of smaak. Het is dus in het geheel niet verboden je eigen mening te hebben/geven over bepaalde items/topics in het BD-forum. Een gezonde discussie is vaak leerrijk en kan bepaalde zienswijzen verduidelijken.
    Maar die discussie moet dan wel gevoerd worden met verdraagzaamheid en het nodige respect voor elkaar - en daar gaat het soms wel eens fout.

    Belgium Digital is bedoeld voor IEDEREEN die bezig is met digitale fotografie en maakt daarin geen enkel onderscheid. IEDEREEN is er welkom en wordt met het nodige respect behandeld.
    Maar ...
    Datzelfde verwachten we ook in het forum en gelukkig is dat ook zo in 99,9% van de gevallen.
    De algemene sfeer in het forum is er dan ook één van behulpzaamheid en respect - uitgangspijlers waaraan iedereen wat heeft - en die zorgen voor een constructieve sfeer - iets waaraan het BD-forum zijn faam dankt.
    Die sfeer heeft ervoor gezorgd dat het BD-forum een plaats is waar graag "vertoefd" wordt - dat merk je ook aan het aantal postings.
    Dat het daarbij niet steeds over fotografie hoeft te gaan bewijst de invoering van het Chit Chat forum waar je ook andere dingen kwijt kan.

    Wie zich met de bovenstaande uitgangpositie niet kan verzoenen, die heeft op het BD-forum niets te zoeken, die kan er beter wegblijven ...
    Als moderatoren doen we de nodige inspanningen om in te grijpen, maar elk ons heeft een full-time dagtaak (nu ja, soms ook in de avonduren) en het is voor ons onmogelijk om het forum 24/24 te monitoren.
    We pretenderen ook niet van het steeds "te weten" maar we doen wel al het mogelijke om van de BD-gemeenschap een "gezellige" gemeenschap te maken waar iedereen zich kan thuisvoelen.
    De BD-crew spant zich in om in de mate van het mogelijke aan de wensen/noden van de forumleden tegemoet te komen.
    En daarvoor vragen we dan ook het nodige respect ...

    Een hele "boterham", maar het moest ons van het hart ...
    En nu wensen we iedereen terug een goede start.
    We zijn er weer voor jullie ... en hopelijk is dat ook wederzijds ...

    De BD-crew/moderators
    Jaja, Erik, Wim, Peter, Sven en Jimmy
    --
    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

  • #2
    AMEN
    André Barnier
    SONY DSC RX10IV 24-600mm
    http://www.pbase.com/abarnier

    Comment


    • #3
      Originally posted by ABarnier
      AMEN
      AMEN
      Je was me net voor.....
      "Alive and Kicking"

      http://www.pbase.com/tinnew

      Comment


      • #4
        Een grote slagroom taart voor de BD-crew/moderators
        Jaja, Erik, Wim, Peter, Sven en Jimmy.
        [icon] taart namens dankbaarheid [/icon]
        Tja, we hebben nog geen taart icoon zoals in MSN

        Wens zelf met een ieder op het forum/chat/irl nog vele uurtjes door te brengen
        http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

        Comment


        • #5
          En zeggen dat dit allemaal begonnen is door een opmerking die ik maakt op een reply.

          Toen ik gisterenavond alles eens rustig las, kon ik maar moeilijk geloven dat mijn opmerking tot dit alles heeft geleid.

          Ik heb zeker respect voor ieder zijn mening en ik aanvaard ook gegronde kritiek, maar heb het ook moeilijk met sommige woorden die hier gevallen zijn.

          Ik weet in ieder geval dat ik in het vervolg beter zal uitkijken wat ik schrijf en rekening zal houden met het feit dat er hier nog velen zijn die eens komen piepen om wat meer te weten te komen hoe fotografie in elkaar zit. Daarom dat dit forum zo een prachtig speelmiddeltje is. Ook ik weet niet alles, verre van!!! Al doende leert men, en aan de hand van mijn foto's wil ik mijn reeds opgedane kennis aan de overige forumleden meegeven.

          Wat mij betreft, case gesloten en terug aan het werk.


          Hans.
          http://www.sportfotos.be

          Comment


          • #6
            allez, we zijn er weer mee weg zeker.
            Dan toch "einde goed, alles goed" !? , en dat is ongetwijfeld voor iedereen het beste.

            Comment


            • #7
              JOEPIE
              Eindelijk kunnen we weer op ons favoriete stekje ...
              Vind de boterham anders wel lekker


              Sam greetzzzzzzz U
              -------------------------------------------
              Never apologize for showing feeling.
              When you do so, you apologize for the truth.
              -------------------------------------------
              Canon Stuff

              Comment


              • #8
                Hopelijk worden er de volgende dagen héél véél foto's gepost want die zeggen véél meer dan woorden! Dat is de beste manier voor iedereen om mee te werken aan een nieuwe start...
                Ik kijk al uit om te genieten van al dat moois!
                eMJeke
                website

                Comment


                • #9
                  Originally posted by eMJeke
                  Hopelijk worden er de volgende dagen héél véél foto's gepost want die zeggen véél meer dan woorden! Dat is de beste manier voor iedereen om mee te werken aan een nieuwe start...
                  Ik kijk al uit om te genieten van al dat moois!

                  je zegt daar al zoiets eMJeke , normaal ging ik nog een weekje wachten om mijn volgende te plaatsen, maar op jou advies doe ik het vandaag nog ; en dan nog eentje die heel veel rust uitstraalt .

                  Comment


                  • #10
                    Gewoon effe onthouden mensen
                    <font face="Verdana"></font id="Verdana">Respect begint bij je zelve
                    Respect begint bij uzelve

                    Comment


                    • #11
                      Ik kijk al uit om te genieten van al dat moois!
                      "memik genmff tal vndutaffht, bffdnkt trffkr"

                      (vertaald, met de mond weer leeg:
                      "en ik geniet al van de taart, bedankt triker" )

                      Ehrffk

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Erik Mansvelders
                        Ik kijk al uit om te genieten van al dat moois!
                        "memik genmff tal vndutaffht, bffdnkt trffkr"

                        (vertaald, met de mond weer leeg:
                        "en ik geniet al van de taart, bedankt triker" )

                        Ehrffk
                        Amai Erik, en wij mogen geen dialect schrijven
                        Ik ben blij dat jij je eigen vertaler in huis hebt anders verstonden we hier niks van
                        ps ik ben wel blij dat ik "schreiffautjes" mag maken...oef....
                        "Alive and Kicking"

                        http://www.pbase.com/tinnew

                        Comment


                        • #13
                          Bedankt voor de gastvrijheid en voor het aanbieden van een mooie, leuke, gezellige Website en Fora.

                          Ronald
                          Groeten,
                          Ronald
                          http://fotografie.jouwweb.nl/

                          Comment


                          • #14
                            awel tinne, t was zeker en vast frappee vanne dieje taart aan mijnne pollen hee

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Erik Mansvelders
                              Ik kijk al uit om te genieten van al dat moois!
                              "memik genmff tal vndutaffht, bffdnkt trffkr"

                              (vertaald, met de mond weer leeg:
                              "en ik geniet al van de taart, bedankt triker" )

                              Ehrffk
                              Foei Erik:
                              ten eerste was mijn post ernstig bedoeld ... en
                              ten tweede is het niet netjes om met een mond vol taart te schrijven, zeker voor een schrijver, nu weet ik waarom er in dat boek van jou chocoladevlekken zitten.
                              eMJeke
                              website

                              Comment

                              Working...
                              X