Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

schrijffouten

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • schrijffouten

    dit is gewoon een opmerking en zeker geen verwijt
    "Wie zonder zonde is werpe de eerste steen" ;-)
    maar 't is soms triestig gesteld met de spelling op dit forum
    en dan vooral het zondigen tegen de dt-regel
    ik spreek niet over het gebruik van dialect want dat mag van mij zenne
    ik doe da zelf uuk

    ai ga ik nu een karrevracht verwijten over me heen krijgen ?
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

  • #2
    ik hoop dat ik zelf geen dt-fout gemaakt heb
    want da zou pas 't topppunt zijn hé
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      ja lap 3 p's in topppunt
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

      Comment


      • #4
        Originally posted by Dirtyharry71
        ik hoop dat ik zelf geen dt-fout gemaakt heb
        want da zou pas 't topppunt zijn hé
        topppunt???? Da's een ppp-fout.....we vergeven het je....
        I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

        Comment


        • #5
          ja da noemen ze dichterlijke vrijheid zeker ?
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment


          • #6
            Word hier af en toe een DT-fout gemaakt ? Nog niets van gemerkt !

            Comment


            • #7
              Originally posted by Arcturus
              Word hier af en toe een DT-fout gemaakt ? Nog niets van gemerkt !
              merk ik daar enige ironie
              mvg,
              Dieter

              Comment


              • #8
                ...maar 't is soms triestig gesteld met de spelling op dit forum en dan vooral het zondigen tegen de dt-regel
                ik spreek niet over het gebruik van dialect want dat mag van mij zenne ik doe da zelf uuk
                ai ga ik nu een karrevracht verwijten over me heen krijgen ?
                Nee Harry, geen verwijten, wel reactie . Ik denk dat in dergelijke communicatiemiddelen zoals forums of bv email een reactie nu eenmaal anders/sneller wordt opgesteld dan in bv een (formele) brief. Ik pleit hierbij niet voor een opzettelijk slordig taalgebruik in een reply, maar lees toch graag snel een correcte (mbt tot de vraag dus) en uitgebreide reactie op een vraag, ook al is deze niet taalkundig volledig correct. Het is immers een fotografie-forum, geen spellingsforum.

                Overigens lees ik véél gemakkelijker over een dt- of andere spelfout heen dan het gebruik van (belgisch) dialect; in het eerste geval weet ik altijd direct wat er wordt bedoeld. Misschien zou je je pleidooi dus moeten omkeren

                Erik

                Comment


                • #9
                  Ik kan best begrijpen dat je niet graag hebt dat ik in dialect schrijf omdat jij Nederlander bent, maar dat dialect beperkt zich meestal tot het schrijven van "da" ipv. "dat" en zulke dingen, dus meestal ook wel verstaanbaar voor de Nederlandse BD'ers

                  als iemand "ik vondt" schrijft of "dat beloofd" dan zeg ik in mijn eigen: "Djeezes" of "Jezus" voor onze vrienden in 't Noorden
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment


                  • #10
                    Dirtyharry,
                    Nu wil ik toch wel even reageren.
                    Ik ben een simpel meiske van de boerenbuiten.
                    Ik heb een gewone "beroeps" kantoor opleiding gehad.
                    Ondertss wel effe geleden. Ik ging ook al niet graag naar school , ik dacht dat ik beter dingen te doen had.
                    Nu vind ik dat soms wel erg, vaak hou ik mijn commentaar kort om schrijffouten te vermijden. Soms wil ik zoveel zeggen maar........
                    Ik heb wel een grote bek maar eigenlijk heb ik maar weinig zelfvertrouwen en ben ik altijd bang om iets verkeerd te doen.
                    Hiermee wil ik maar zeggen dat je van mij véél schrijffouten kan krijgen en niet omdat ik te snel wil schrijven maar omdat ik gewoon niet beter kan......
                    Ik heb het hier geweldig naar mijn zin en zou het spijtig vinden als ik moest afhaken omdat mijn nederlands slecht is
                    Het geeft toch niks dat iemand iets verkeerd schrijft ! Als ik bv schrijf "ik vindt" versta je dat dan niet omdat er een "t" teveel staat???
                    Dit wou ik nu toch even kwijt
                    Hopelijk neem je mij dit niet kwalijk
                    Even goeie vrienden
                    "Alive and Kicking"

                    http://www.pbase.com/tinnew

                    Comment


                    • #11
                      grood gelijk Dirtyharry71.
                      Ik vindt dad deze schreiffouten onduidelijk zijn om te lezen.
                      En ik denk dad somigge mensen op dit forum nu dankzei jou hun spelling zullen kontroleren.
                      Zelf zal ik mijn uiterste best doen om mijn messages te overleven, en fouten te verwijderen indien in er vint.

                      Zelf ben ik ook maar een simpele jongen dit eigenlijk niet wakker ligd van fouten, en zeker niet om een forum.
                      .·: Schoonheid heeft twee kanten :·.

                      modellen: http://model.ompleya.be

                      Comment


                      • #12
                        Ik kan best begrijpen dat je niet graag hebt dat ik in dialect schrijf...
                        Dirtyharry, dat is een stapje te ver geredeneerd. Als (NL) Limburger begrijp ikzelf meestal ook dat dialect nog wel. Maar het is wel vreemd dat je in hetzelfde bericht waarin je aangeeft dat er gezondigd wordt tegen correcte spelling (waar ik zoals aangegeven geen problemen mee heb) tegelijkertijd zegt dat je géén problemen hebt met het gebruik van dialect (waar ik dus ook geen problemen mee heb, zie trouwens ook de smily achter mijn bericht). Het is dus meer die tegenstelling waarop ik reageerde, niet dat je geen dialect zou mogen gebruiken. Strikt gesproken zou je immers -als je je ergert aan het ontbreken van correct taalgebruik- dus ook géén dialect moeten gebruiken, maar correct gespeld ABB/ABN.

                        Maar van mij persoonlijk mag je gerust dialect gebruiken, en anderen mogen van mij gerust spelfouten maken, al dan niet in dialect...

                        Comment


                        • #13
                          No problem Tinne
                          ben gene moeilijken zenne
                          wou gewoon es de aandacht vestigen op die schrijffouten
                          en dat is bij deze al gebeurd

                          ik hou van dialect en ben daar fier op

                          en allemaal nog veel plezier op dit toffe forum
                          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                          Comment


                          • #14
                            Op zijn Gents gezegd: Omme mekoar moar verstoan!

                            Comment


                            • #15
                              a ne veint van Geint
                              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                              Comment

                              Working...
                              X