Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

attest nodig voor fotograferen met statief in grootsteden ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • attest nodig voor fotograferen met statief in grootsteden ?

    van collega-hobby-fotografen vernam ik dat ze niet zomaar op openbare pleinen in Parijs mochten fotograferen met statief. Zonder statief kon het (als "toerist") maar met statief werd je aanzien als prof, en mocht het niet. Er was redelijk wat controle en ze konden hun statief dus niet openzetten. Blijkbaar moesten ze hiervoor een vergunning aanvragen... (Je fototoestel bovenop een vuilbak zetten, dat kon blijkbaar wel, want dat is geen statief hé )

    Is dit in vele steden zo ? Zou dit in Rome ook zo zijn, want we gaan daarheen en ik had toch graag wat avondfoto's (op statief) getrokken...

    Weet je hier meer van ?

    (sy)biele

  • #2
    Re: attest nodig voor fotograferen met statief in grootsteden ?

    Ik weet er zelf neits van, maar ben er wel in geïnteresseerd omdat ik binnekort voor een week naar Berlijn ga en ook van plan was mijn statief mee te nemen.

    Comment


    • #3
      Re: attest nodig voor fotograferen met statief in grootsteden ?

      Kom je regelmatig tegen ja. Ook in Italië, dacht dat je daar zelfs pasje moest/kon aanvragen...
      Ook in Londen, ook in Antwerpen, ook in .....

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #4
        Re: attest nodig voor fotograferen met statief in grootsteden ?

        Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
        Kom je regelmatig tegen ja. Ook in Italië, dacht dat je daar zelfs pasje moest/kon aanvragen...
        Ook in Londen, ook in Antwerpen, ook in .....
        In het Centraal Station moet je idd een toelating aanvragen om er te mogen fotograferen, maar dat geldt in alle stations van Belgie.
        Last edited by notex; 6 april 2007, 03:04.

        Comment


        • #5
          Re: attest nodig voor fotograferen met statief in grootsteden ?

          Oorspronkelijk geplaatst door notex
          Ik zou de eerste flik in Antwerpen eens willen tegenkomen die mij gaat verbieden om er een statief neer te poten. Ik betaal per jaar meer belastingen aan Antwerpen dan wat zo een pipo verdient.
          In het Centraal Station moet je idd een toelating aanvragen om er te mogen fotograferen, maar dat geldt in alle stations van Belgie.


          Niet dat ikzelf politieagent ben of zo maar een klein beetje respect zou hier wel op zijn plaats zijn,en wat heeft die zogenaamde pipo zijn verdienste hier in godsnaam mee te maken ? Misschien even nadenken voor je iets neerpent,
          zo voorkom je uitspraken die eigenlijk niet zo bedoeld.
          Eric Van Aerschot BD0730BE

          Comment


          • #6
            Re: attest nodig voor fotograferen met statief in grootsteden ?

            Oorspronkelijk geplaatst door biele
            van collega-hobby-fotografen vernam ik dat ze niet zomaar op openbare pleinen in Parijs mochten fotograferen met statief.
            Ik was de eerste week van augustus in Parijs en heb daar iedere avond foto's gemaakt op statief (en geen kleintje) en dat op de meest openbare pleinen die je maar kan bedenken (o.a. Place de la Concorde, Place de l'Opéra, Place Vendôme, Louvre, Rue de Rivoli...) en niemand is mij komen zeggen dat dat niet mocht.

            seppuku.

            Comment


            • #7
              Re: attest nodig voor fotograferen met statief in grootsteden ?

              Beste,

              I.v.m. Parijs niet op het plein aan de Arc de Triomphe, reden ?

              Verder geen problemen, het is te zeggen, mag meestal niet in een muzeum, zonder toestemming.

              Zie ook het verhaal van fotograaf i.v.m. het Louvre:
              Link naar wiki

              Groetjes,
              F.

              Comment


              • #8
                Re: attest nodig voor fotograferen met statief in grootsteden ?

                Vraagje: mogen beroeps dat dan wel ?
                Vraagje Twee: en wat is momenteel nu het verschil tussen beroeps en amateur ? Er is nu toch geen opleiding meer nodig, maw, vrij beroep ...
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #9
                  Re: attest nodig voor fotograferen met statief in grootsteden ?

                  Het is ook zo met video: een camera met 3CCD's wordt aanzien als professioneel. En derhalve moet je goedkeuring vragen om daarmee te filmen....Zeker in grote steden als parijs en londen.
                  D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                  BD0323BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: attest nodig voor fotograferen met statief in grootsteden ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door purlut
                    Vraagje: mogen beroeps dat dan wel ?
                    Vraagje Twee: en wat is momenteel nu het verschil tussen beroeps en amateur ? Er is nu toch geen opleiding meer nodig, maw, vrij beroep ...
                    tot januari nog wel hé, purlut!
                    D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                    BD0323BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: attest nodig voor fotograferen met statief in grootsteden ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fr@nky
                      I.v.m. Parijs niet op het plein aan de Arc de Triomphe, reden ?
                      Geen tijd meer gehad om daar te geraken. Heb trouwens ook op de Tour Eiffel gestaan met statief. De enige problemen waren dat er daar helemaal boven nu en dan wel eens iemand tegen aan liep en dat de foto's een beetje zijn tegengevallen.

                      seppuku.

                      Comment


                      • #12
                        Re: attest nodig voor fotograferen met statief in grootsteden ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door EVA


                        Niet dat ikzelf politieagent ben of zo maar een klein beetje respect zou hier wel op zijn plaats zijn,en wat heeft die zogenaamde pipo zijn verdienste hier in godsnaam mee te maken ? Misschien even nadenken voor je iets neerpent,
                        zo voorkom je uitspraken die eigenlijk niet zo bedoeld.
                        Respect voor het Antwerps politiekorps waarvan de helft van de commissarissen wegens corruptie in de gevangenis zit ? Laat me niet lachen Eric
                        Last edited by notex; 6 april 2007, 03:07.

                        Comment


                        • #13
                          Re: attest nodig voor fotograferen met statief in grootsteden ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door notex
                          Wat heeft die pipo zijn verdienste hier mee te maken: Voor dat bedrag dat ik jaarlijks betaal meen ik wel recht te hebben op het gebruik van minder dan 1 vierkante meter ruimte om mijn statief te plaatsen
                          Jij vind jezelf nogal wat he

                          Die flik zou jou verbieden omdat het zn werk is, nml de wet dienen, hoeveel belasting je ook betaalt, dat is voor ieder burger hetzelfde. Als de wet zegt dat je geen statief mag gebruiken zonder toelating (en dat betwijfel ik zelf heel sterk) dan zal je met betere argumenten moeten komen dan de hoeveelheid belasting die jij betaalt.
                          Canon 350D - Sigma 18-50mm F2.8 en Canon 70-300 IS

                          Comment


                          • #14
                            Re: attest nodig voor fotograferen met statief in grootsteden ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door zebra
                            Jij vind jezelf nogal wat he

                            Die flik zou jou verbieden omdat het zn werk is, nml de wet dienen, hoeveel belasting je ook betaalt, dat is voor ieder burger hetzelfde. Als de wet zegt dat je geen statief mag gebruiken zonder toelating (en dat betwijfel ik zelf heel sterk) dan zal je met betere argumenten moeten komen dan de hoeveelheid belasting die jij betaalt.
                            Watje

                            Comment


                            • #15
                              Re: attest nodig voor fotograferen met statief in grootsteden ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door martinvideo
                              Het is ook zo met video: een camera met 3CCD's wordt aanzien als professioneel. En derhalve moet je goedkeuring vragen om daarmee te filmen....Zeker in grote steden als parijs en londen.

                              Je hebt nu voor 800 euro al een 3 CCD-camera, en die kun je verre van professioneel noemen hé

                              Zo'n panasonic bvb : http://www.panasonic.be/servlet/PB/m..._l6/index.html

                              Comment

                              Working...
                              X