Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waar daglichtlamp kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • waar daglichtlamp kopen?

    Hoi,

    Nu het weer stilletjesaan donkerder begint te worden en ik mijn lichttentje dus na het werk niet meer buiten kan gebruiken ben ik op zoek naar 5000 k daglichtlampen. Iets zoals deze bijv. : Tristar E27 daglichtlamp

    Weet iemand soms waar ik deze in België in de winkel kan kopen? (Gent -Brussel,..). Een complete flitsset aankopen (elinchrom, bronica,..) zie ik niet zitten wegens te duur.

    Alvast bedankt voor jullie reactie.

  • #2
    Re: waar daglichtlamp kopen?

    Ik heb een tijd geleden bij de betere electriciteitshandel een daylight TL-8 gekocht (type 860 (6000K) of 850 (5000K)), maar de color rendering index (CRI) is daar maar 85 (op 100) van. De CRI geeft aan hoe goed het uitgezonden spectrum is. Om foto's te nemen zou ik toch naar een hogere CRI gaan. Dan kom je met reeksen zoals 960,950,965 (met hun respectievelijke kleurtemperaturen), met een cri van 93 tot 97.

    Mijns inziens kun je ook overwegen om halogeen lampen te gebruiken, bv. bouwlampen van 150W. De kleurtemperatuur is niet daglicht, maar hun cri is normaal 100. De kleurtemperatuur kan je normaal vlot bijregelen, maar als er stukjes uit het lichtspectrum zijn, kan je dat niet corrigeren.

    Met halogeenlampen wel opletten voor de warmte-ontwikkeling.

    EDIT: Met TL-lampen streven naar electronische ontstekingen, dan gaan ze immers op een veel hogere frequentie ontladen ipv de klassieke 100Hz.


    Alain

    Comment


    • #3
      Re: waar daglichtlamp kopen?

      Kijk eens op deze site: http://www.gsl.be/studioflits/index.htm
      Nikon D7000 + Nikkor 18-70 mm AF-S DX ED + Nikkor AF 85 mm f/1.8D
      SB600
      Tripod: Velbon CX 530

      Comment


      • #4
        Re: waar daglichtlamp kopen?

        www.fotowalser.de heeft ook een ruim aanbod aan goed geprijsde flitsers en daglicht lampen

        Comment

        Working...
        X