Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Once upon a time....

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Once upon a time....

    Er was eens een forum waar iedereen mijn vriend was.....tot op zekere dag. Toen een onbenullige mening van onderstaande leek over een (trouwens prachtige) foto een negatieve kettingreactie van bepaalde pro's uitlokte, storte mijn wereld totaal in.

    Maar dat was buiten sommige medelevende forumleden gerekend. Zij haalden mij er weer bovenop door te vertellen dat zij, de boze mensen, eigenlijk niet op dit forum thuishoorden, omdat zij reeds 'alles' wisten en dat de bedoeling van dit forum toch was dat iedereen, leek of pro, er iets van kon leren.

    Ik had mij al voorgenomen om op dit forum niet, of tenminste nog zeer zelden, te verschijnen, en zeker geen mening meer te uiten over de afgebeelde foto's. Ik heb dan wel een zeer beperkte kennis over fotografie (duh, that's why I attend this forum...), en had mezelf aldus voorgenomen om alleen maar op de ChitChat commentaar te geven (tja, dat heeft uiteindelijk toch niets met fotografie te maken).

    Ik besefte wel dat vele forumleden, met een zeer degelijke en zelfs professionele DF-achtergrond, mij ten allen tijde zouden helpen met mijn gelimiteerde kennis, en velen onder hen hadden dat al gedaan (geen namen), maar ander forumleden vonden het blijkbaar nodig om hun superieuriteit naar boven te brengen en mij te vernederen door te antwoorden in de aard van 'ja manneke, als ge da ni weet, wat komt ge hier dan doen...'

    Dat gaf mij het gevoel van 'wat doe ik hier eigenlijk op dit forum'.

    Tot ik dan een emailtje kreeg van een van mijn vrienden op dit forum en dit is wat er geschreven stond: Voor mij is het nog een hobby, en ik beleef er zo mijn plezier wel aan. Wat anderen daarvan denken, i don't give a sh*t about that...

    Ik ga toch nog een tijdje blijven....wat de anderen er ook van denken!

    PS: Oh ja, als ik ooit iemand zelf blauw/purperen teennagels bezorgd heb, mijn oprechte verontschuldigingen daarvoor.
    I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

  • #2
    Het belangrijkste in fotografie is uw eigen visie in beeld brengen. Wat anderen van die visie denken is niet belangrijk. De mens is een soort dat zijn hele leven lang die visie bijschaaft op zijn eigen ritme. Anderen kunnen niet oordelen over die visie. Doorgaan dus met je eigen visie! Leef je eigen leven. Laat je niet leven.
    http://www.pvhsdw.be

    Comment


    • #3
      jee-esteke,

      Dit forum is er voor iedereen ...
      Dat is steeds het uitgangspunt geweest, en is nog steeds zo.
      Zoals in een andere topic reeds gezegd, de camera is een (welliswaar zeer belangrijk) hulpmiddel om uitdrukking te geven aan de eigen creativiteit en expressie.
      De mate waarin technieken beheerst worden dragen bij aan het totaalbeeld van een foto, maar dat doen compositie en creativiteit net zozeer (waarbij ik zeker niet oordeel over de technische vaardigheden van iemand).

      Dat er af en toe een kleine "ontsporing" gebeurt in een forum is te betreuren, maar niet onoverkomelijk - vaak gebeurt het "zomaar", door een slecht begrepen antwoord, een typfout (ook al gebeurd! ) of een misinterpretatie.

      Voor ons, moderatoren, is het ook niet prettig - en als BD-crew zijn we er zelfs vaak het hart van in dat zoiets gebeurd in "ons" normaal zeer "vriendelijke" forum ...
      Maar het verleden leert ook dat deze "akkefietjes" vaak snel vergeten worden en er weer constructief verder "geforumd" wordt - en da's maar goed ook.

      Zoals je kan zien, bijna kwart voor 4 en seffens loopt de wekker af om 7:30u, maar toch nemen we nog de moeite en de tijd om op een topic als deze constructief te reageren.
      Een beetje een bewijs van hoe zeer we "ons" forum en de forumleden ter harte nemen ...

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Originally posted by jaja
        jee-esteke,

        Dit forum is er voor iedereen ...
        Jaja,

        Je hebt gelijk, en ondertussen is het 4 uur gepasseerd en ook ik neem de moeite en tijd om op je reactie te reageren. Maar dat doe ik met alle plezier, want ook ik neem het forum serieus, en ook al is mijn kennis ivm DF zeer klein, toch vind ik het plezierig hier rond te toeven.
        En dat is bij mijn weten ook de bedoeling van dit Forum (je ziet hoe serieus ik dit alles vind, ik schrijf Forum al met een hoofdletter), iedereen wat kennis bij te brengen terwijl het toch plezierig blijft. Iedereen kan hier de kwalitatief slechtste maar toch grappigste foto, maar tevens ook de mooiste en tegeljkertijd meest serieuze foto posten, alleen hebben sommige mensen moeite met beide uitersten.
        Nu ja, meestal is iedereen snel vergeten waarover het ging. Gelukkig maar....
        Wat was eigenlijk de reden van deze topic???
        I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

        Comment


        • #5
          Originally posted by jee-esteke
          Originally posted by jaja
          jee-esteke,

          Dit forum is er voor iedereen ...
          Jaja,

          Je hebt gelijk, en ondertussen is het 4 uur gepasseerd en ook ik neem de moeite en tijd om op je reactie te reageren. Maar dat doe ik met alle plezier, want ook ik neem het forum serieus, en ook al is mijn kennis ivm DF zeer klein, toch vind ik het plezierig hier rond te toeven.
          En dat is bij mijn weten ook de bedoeling van dit Forum (je ziet hoe serieus ik dit alles vind, ik schrijf Forum al met een hoofdletter), iedereen wat kennis bij te brengen terwijl het toch plezierig blijft. Iedereen kan hier de kwalitatief slechtste maar toch grappigste foto, maar tevens ook de mooiste en tegeljkertijd meest serieuze foto posten, alleen hebben sommige mensen moeite met beide uitersten.
          Nu ja, meestal is iedereen snel vergeten waarover het ging. Gelukkig maar....
          Wat was eigenlijk de reden van deze topic???

          Waar ging het eigenlijk ook weeral over?
          Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

          Comment


          • #6
            Waar ging het eigenlijk ook weeral over?
            Luc, 'k weet ni....waarschijnlijk iets onbenulligs....
            I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

            Comment


            • #7
              Hallo jee-esteke,

              Ik heb het een en ander kunnen volgen en ben met opzet niet tussenbeide gekomen. Gelukkig maar, want Jaja heeft dit perfect kunnen modereren...

              Wanneer ken je veel over DF en wanneer weinig ? Dat is zeer relatief hoor ! Ik denk dat jouw bijdrage net zo belangrijk is als elke andere.
              En wat je vergeet is dat jij zelf al heel wat mensen hebt kunnen helpen ( waaronder den deze ! ); zij het niet rechtstreeks over DF, dan wel met je uitgebreide computerkennis. Dus het forum chit chat is eigenlijk niet zo onbenullig als het eerst lijkt.

              Ik heb hier ook al eens op mijn donder gekregen, maar het is zoals Jaja zegt; alles is hier eveneens vlug vergeten en vergeven.

              En ik vind BD veel te interessant om het zo maar op te geven na een kleine woordenwisseling.

              Blijf vooral posten en je eigen mening verkondigen; Jaja en de "zijnen" kijken er wel zo goed mogelijk op toe dat alles sereen verloopt. Zo lang we niemand ten gronde beledigen, vind ik dat iedereen het recht moet hebben om uit te komen voor zijn/haar mening.

              Enfin, genoeg gepreekt...op naar de naaktfoto van Tinne !
              ( Ik zie hem WEL hoor ! )
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Hela kameraad kop op hoor, je gaat ons toch niet in de steek laten zeker ?!? Ik kijk steeds uit naar je replay's e.d. Dus... tot in de week in Westel !

                Comment


                • #9
                  jee-esteke, als er één ding is dat ik in de loop der jaren geleerd heb en ik fotografeer al 30 jaar, is dat hoe ik dingen zie voor mij van belang is. Iedereen mag zijn idee zeggen maar ik fotografeer in de eerste plaats voor mezelf. Fotografie is in de eerste plaats een mogelijkheid om creatief bezig te zijn en ik heb al jaren het motto leven en laten leven. Hoe anderen daar over denken is hun probleem. Blijf rustig jouw ding doen en je zal zien na een tijdje gaat men dat respecteren of men haakt af maar dat is dan hun probleem. Mijn steun heb je.
                  Luc "iKKe"
                  http://www.jip.be/luc

                  Comment


                  • #10
                    Johan, je hebt hier meer vrienden dan je denkt....
                    Nice to see you back friend....

                    Monique

                    Comment


                    • #11
                      Hallo Jee-esteke,

                      Met belangstelling heb ik de topic gelezen en met waardering de reactie van Jaja. Uiteindelijk heb ik ook de vermoedelijk aanleiding (topic) hiertoe gelezen. BD is m.i. een geweldig groeiende gemeenschap, gelet op het aantal nieuwe namen wat geregeld ten tonele verschijnt. Natuurlijk is het zo dat dit ook heel wat verschillende karakters/deskundigheid met zich meebrengt zonder dat de anderen daar vanaf weten. E.e.a. brengt ook met zich mee dat je elkaar moet "leren kennen". Dat kost tijd en gaat uiteindelijk vanzelf, mits je er bij blijft natuurlijk! En net als in de echte wereld kan dat wel eens leiden tot een botsing, maar dan is het zelden anoniem en kun je niet stilletjes wegsluipen en "uitloggen". Nee aan relaties, ook deze op BD, moet je werken en misschien nog wel harder omdat het "getikte" woord het voornaamste communicatie middel is. In sommige gevallen zul je dan ook er meer gevoel in moeten brengen en dat is voorwaar niet altijd makkelijk. Maar ik denk wel dat het goed is om klaarheid te krijgen door gevoelens te bespreken desnoods en misschien zelfs wel gewenst via meer persoonlijke mail. Ik ben nu alweer een tijdje bij BD en heb al het nodige geleerd, maar blijf amateur; echter eentje die steeds meer komt te weten en soms zelfs een pro met iets simpels als bijv. een "link" naar iets kan helpen, omdat die toevallig wist! KORTOM BLIJF!! En voor ons allemaal geldt, dat we van tijd totn tijd ook zelf wel eens in de spiegel moeten kijken!

                      Jan
                      You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

                      Comment


                      • #12
                        jee-esteke, dat is juist wat je zegt...
                        Het is niet alleen in dit forum zo. (In andere forums is het vaak nog erger, kijk maar naar de nieuwsgroepen, daar schelden ze elkaar de huid vol)
                        Overal waar er mensen met elkaar omgaan is er vroeg of laat wel iemand die de boel moet verbrodden.
                        Het is natuurlijk spijtig dat er ook op dit prachtig forum mensen komen met zulke instellingen en plezier hebben om anderen de duvel aan te doen.... Spijtig...
                        Maar laat je daarom niet ontmoedigen.. Er zijn er zeker tiendubbel zoveel die het wel goed voor hebben en beleefd en behulpzaam zijn.
                        Dit BD Forum heeft de naam erg goed en behulpzaam te zijn. Laat die prachtige mand niet verbrodden door enkele rotte appels, want die zul je altijd hebben.
                        Trek je niets aan van die mensen en ga voort met de andere BD leden die werkelijk prachtige gouden mensen zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Hmmmmm.....wijze woorden allemaal.... En hoe meer sterrekes, hoe wijzer het 'getikte' woord (zoals Jan dat zo mooi aangaf). Maar ook de reacties van de anderen, waaronder ook de emailtjes, sterken mijn besluit. Bedankt menskes!
                          I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by jee-esteke
                            Hmmmmm.....wijze woorden allemaal.... En hoe meer sterrekes, hoe wijzer het 'getikte' woord (zoals Jan dat zo mooi aangaf). Maar ook de reacties van de anderen, waaronder ook de emailtjes, sterken mijn besluit. Bedankt menskes!
                            Goed zo Johan !
                            Ik heb hetzelfde besluit genomen....ik kreeg ook een 15-tal positieve emailkes.....
                            Volgende keer pakken we samen een pint op elke positieve reactie, en drinken we een glas water op elke negatieve reactie....ik denk dat we "SKZ" naar huis zullen gaan !

                            Stef

                            Comment


                            • #15
                              Hallo JEE-ESTEKE
                              Ondanks dat ik op dit moment niet veel reageer en niet op de site ben ivm moelijkheden van mijn internet provider , wil ik nu wel even reageren, laat je niet weg jagen door deze ongein !!!!!! en denk bij jezelf dat er meer amateurs zijn die betere foto's maken dan de prof's
                              en er meer plezier aan beleven,dus gewoon weer op de site vertoeven en zeker niet verdwijnen

                              Groetjes NoName en Coby

                              D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                              www.langenacker.nl

                              Comment

                              Working...
                              X