Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar vind ik tweede hands fotomateriaal?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar vind ik tweede hands fotomateriaal?

    Ik ben op zoek naar adressen van tweedehands winkels van foto materiaal. Vroeger ging ik regelmatig naar tweedehands beurs te Gent en in Antwerpen maar ben hun agenda kwijt en weet niet meer wanneer die doorgaan.

    Ik ben opzoek naar allerlei kleine onderdelen voor mijn vliegende beestjes en mijn highspeed opnames. Ik zou liefst enkele vaste winkels kennen waar je gewoon eens kunt langs gaan om rustig te gaan snuffelen. Ik van westvlaanderen dus hoe dichter hoe liever maar Gent en zelfs Brussel is ook nog goed.

    Als er zijn die adressen liever per email doorgeven mag het ook, of ook via een PM.

    Beurzen en winkels zijn een oplossing. Ik ben geen voorstander voor aankopen via ebay of andere website omdat ik lierver het materiaal persoonlijk ga gaan bekijken.

    Gent, Kortrijk, Brugge, Oostende... zouden goede afstanden zijn.

    Frans

  • #2
    Re: Waar vind ik tweede hands fotomateriaal?

    beurzen :
    Zondag 6 November 2005
    Fotograficabeurs in Euretco gebouw
    in Houten (bij Utrecht)

    Zondag 11 december 2005
    Fotobeurs Alpheusdal
    in Berchem bij Antwerpen in Belgie

    Zondag 11 december 2005
    Internationale Fotobeurs Occaphot
    Rue de la Rhétorique 16
    in Brussel Belgie

    Haal ik van de site van japancamera omdat die er altijd staan... (verkopen trouwens nieuw en 2ehands materiaal)


    Jo.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Waar vind ik tweede hands fotomateriaal?

      Deze fotograaf in de Kapellestraat in Oostende had vroeger veel 2dehands materiaal liggen. Ik weet niet of dat nu nog het geval is, want ik ben er al een 10-tal jaren niet meer geweest.

      Comment


      • #4
        Re: Waar vind ik tweede hands fotomateriaal?

        In Gent of omstreken :

        This website is for sale! focilux.be is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, focilux.be has it all. We hope you find what you are searching for!

        Comment


        • #5
          Re: Waar vind ik tweede hands fotomateriaal?

          Bedankt voor de hulp. Ook voor de PM die ik intussen ontvangen heb. Ik ga zeker eens binnenlopen in Gent. Fotobeurs Alpheusdal is zeker een mogelijkheid. Intussen heb ik een lijst gezien van de activiteiten daar maar er staat ook een fotobeurs in voor 23 okt. Ik vraag me af of dit wel juist is. Vroeger was dit om de 2 maand, afgewisseld met Gent in de Smack. Maar juist die synchronisatie ben ik kwijt.

          Gent en Antwerpen waren anders wel heel goed omdat je daar ook vrij oud foto materiaal vond en dit soms voor heel goede prijzen. Ik zoek vooral oude flitsen om uitelkaar te nemen voor bepaalde onderdelen en die mogen dan niet veel kosten. Ook enkele compur type 0 shutters, liefst zonder dure lenzen want het gaat mij enkel om de shutter die ik ook demonteer.

          Oostende ga ik eens opbellen om te zien of hij nog bestaat.

          Frans

          Comment


          • #6
            Re: Waar vind ik tweede hands fotomateriaal?

            Die winkel in Oostende bestaat nog, maar is wel in het begin van het jaar volledig vernieuwd. Ik vrees dus dat ze meteen ook die oude meuk weg hebben gedaan. Je kunt het ander telefonisch navragen op 059/56.00.00

            Veel tweedehands materiaal wordt ook aangeboden op fotobeurs, en in de meeste gevallen kun je ook direkt zien waar de verkoper woont :

            Comment

            Working...
            X