Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boekenfestijn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Boekenfestijn

    Hallo Iedereen,

    Ik volg reeds een tijdje het forum, vooral sinds de fotografie microbe me deze zomer heeft gebeten.
    Maar om me een beetje te kunnen inwerken in de materie, ben ik opzoek naar interesante lectuur.

    Een snelle search op het forum bracht volgende resultaten naar voor:
    • Digitale fotografie ISBN 9039519838
    • National Geographic Fotogids ISBN 9076963118
    • Shoot Like a Pro! Digital Photography Techniques ISBN 0072229497


    Kan iemand deze lijst aanvullen, want met het boekenfestijn in het vooruitzicht wil ik mijn bibliotheek uitbreiden.

    Alvast bedankt,
    Sven
    Canon 350d | BG-E3 | Canon 6D Mark II | 18-55/3.5-5.6 Mark II USM | 70-200 f4 L | 24-105 f4 70-200 f4 L | 430EX

  • #2
    Re: Boekenfestijn

    Ik ga daar waarschijnlijk ook eens gaan kijken, dus alle tips zijn welkom.
    Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
    Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

    Comment


    • #3
      Re: Boekenfestijn

      Comment


      • #4
        Re: Boekenfestijn

        @koeks: Dat is een interessante link die ik al kende en natuurlijk is er enorm veel te vinden op internet, maar dat was de vraag niet.

        Het gaat specifiek over interessante boeken over fotografie. Op het boekenfestijn kun je die kopen met kortingen van 60% tot 90%. Het is dan wel eens de moeite om een boek te kopen.
        Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
        Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

        Comment


        • #5
          Re: Boekenfestijn

          Indien je de boeken van National geographic rond fotografie op de kop kan tikken, dan zeker doen!! Je zal het je niet beklagen. Zeer interessant, en op een goede en aangenaam-om-lezen-manier verwoord. Ik heb er alvast veel van opgestoken.

          Of je deze boeken er daadwerkelijk zal vinden, ik hoop het voor jou, maar betwijfel het ten zeerste!

          PS: ik heb ook een boek getiteld "Travel Photography", maar het isbn nummer ken ik niet uit het hoofd. Zeker de moeite om eens te lezen!

          Last edited by yowan-kenobi; 11 oktober 2005, 07:10.

          Comment


          • #6
            Re: Boekenfestijn

            Hallo yowan-kenobi,
            Is dit het boek dat je bedoelde?

            Travel Photography: A Complete Guide to How to Shoot and Sell
            ISBN 1581150113
            amazon.com

            Alvast bedankt voor de reacties,
            Sven
            Canon 350d | BG-E3 | Canon 6D Mark II | 18-55/3.5-5.6 Mark II USM | 70-200 f4 L | 24-105 f4 70-200 f4 L | 430EX

            Comment


            • #7
              Re: Boekenfestijn

              kheb mijn post hierboven geupdate met een afbeelding gevonden via google.
              Misschien helpt dit je wel verder. Het boek is wel Engelstalig, hopelijk is dat voor jou geen probleem.

              Comment


              • #8
                Re: Boekenfestijn

                Gevonden,
                Blijkbaar is er ook een nieuwere versie van het boek uit
                Oudere versie
                Nieuwe versie

                Engels is geen enkel probleem. Meestal lees ik toch in het Engels, dus ...
                Canon 350d | BG-E3 | Canon 6D Mark II | 18-55/3.5-5.6 Mark II USM | 70-200 f4 L | 24-105 f4 70-200 f4 L | 430EX

                Comment


                • #9
                  Re: Boekenfestijn

                  Ik ga er zondag ook heen. Natuurlijk met grote intresse voor de fotografie boeken :-D
                  Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Boekenfestijn

                    Eιn van de boeken van John Freeman (http://www.johnfreeman-photographer.com/) zal zeker te vinden zijn op het boekenfestijn.
                    Wellicht dit (Fotografie - ISBN: 90 5920 181 7) :
                    http://www.nnbh.com/nurpage.cgi?nur=...817#9059201817

                    = 1.4 kg kijkplezier
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Boekenfestijn

                      Een boek dat ik zelf heel goed vind is "Fotograferen onderweg" van Frank Muller. Het is voornamelijk bedoeld voor reisfotografie, maar bevat ook heel veel nuttige informatie over fotografie in het algemeen. Eigenlijk alles dat een beginner moet kennen. Bovendien worden de theoretische concepten heel helder uitgelegd, beter zelfs dan in "Fotografie" van John Freeman (dat ook een aanrader is, overigens).

                      Comment


                      • #12
                        Re: Boekenfestijn

                        Hallo iedereen,

                        Even een update van de vangst op het boekenfestijn
                        • National Geographic Digital Photography ISBN 0792261887 bf 03.95€ proxis 20,20€
                        • Photoshop(R) 7 (The Complete Reference With Cdrom) ISBN 0072223111 bf 08.95€ proxis 70.60€
                        • Fotografiegids Portretten ISBN 9059203135 bf 14.50€ proxis 14.95€
                        • Fotografiegids Compositie ISBN 9059203127 bf 14.50€ proxis 14.95€

                        De prijzen zijn eens vergeleken met die van proxis.be, daarom in het overzicht bf=boekenfestijn, proxis=proxis.be. Uiteindelijk heb ik voor 41.90€ boeken gekocht die dus 120.70€ waard zijn volgens proxis.

                        Maar wat belangrijker is, wat vinden jullie van deze boeken, heb ik de juiste keuze gemaakt? Of had ik beter naar andere boeken uitgekeken?

                        Bedankt voor alle tips,
                        Sven
                        Canon 350d | BG-E3 | Canon 6D Mark II | 18-55/3.5-5.6 Mark II USM | 70-200 f4 L | 24-105 f4 70-200 f4 L | 430EX

                        Comment


                        • #13
                          Re: Boekenfestijn

                          Mijn oogst bestaat uit slechtst twee boeken, maar wel een grote besparing:
                          • Still Life, ISBN 2880465494 bf €4,25 - proxis €48,95
                          • Creatief fotograferen 35 mm-camera's, John Freeman bf €5,00 - proxis €28,60


                          Maar eventjes een besparing van €68,3
                          Het was dus zeker de moeite waard. Beide boeken gaan wel nog over analoge fotografie, maar behalve een klein onderdeel over de ontwikkeling van films enzo blijft de rest geldig voor digitaal. En het is ook altijd eens interessant om te lezen over de ontwikkeling van film als je dat zelf nooit gedaan hebt.
                          Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
                          Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Boekenfestijn

                            ben er geweest.. vond er een paar fotografie boeken, maar tis eerder 'te nemen of te laten'

                            mss lagen ze ergens verstopt

                            maar het blijft leuk, nog geen 50 euros voor een paar naslagwerken, een cd en een game
                            foto als spiegel of als venster?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Boekenfestijn

                              Oorspronkelijk geplaatst door MeulemanS
                              Hallo iedereen,

                              Even een update van de vangst op het boekenfestijn
                              • National Geographic Digital Photography ISBN 0792261887 bf 03.95€ proxis 20,20€
                              • Photoshop(R) 7 (The Complete Reference With Cdrom) ISBN 0072223111 bf 08.95€ proxis 70.60€
                              • Fotografiegids Portretten ISBN 9059203135 bf 14.50€ proxis 14.95€
                              • Fotografiegids Compositie ISBN 9059203127 bf 14.50€ proxis 14.95€

                              De prijzen zijn eens vergeleken met die van proxis.be, daarom in het overzicht bf=boekenfestijn, proxis=proxis.be. Uiteindelijk heb ik voor 41.90€ boeken gekocht die dus 120.70€ waard zijn volgens proxis.

                              Maar wat belangrijker is, wat vinden jullie van deze boeken, heb ik de juiste keuze gemaakt? Of had ik beter naar andere boeken uitgekeken?

                              Bedankt voor alle tips,
                              Sven
                              blijkbaar heb ik dus niet zoveel € in mijn zak gestoken met de aankoop van het 'compositie' boek

                              Hoedanook een schitterend boek, heb er gisteren al serieus zitten in lezen

                              Comment

                              Working...
                              X