Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Warchild concert in AHOY (II)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Warchild concert in AHOY (II)



    Anne Govaert (Krezip)



    Trijntje Oosterhuis



    Tasha's World in tweevoud

    Hier een vervolg. Heb eigenlijk nog verschillende die ik goed vind. Misschien dat ik er morgen nog een paar plaats.
    Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

  • #2
    Re: Warchild concert in AHOY (II)

    prima shots, laatste vooral is een treffer

    Comment


    • #3
      Re: Warchild concert in AHOY (II)

      Mooi, maar ik zou in het vervolg toch proberen om goed te focussen.

      Als je met het programma van canon"EOSViewerUtility" kijkt zie je dat je verkeerd gefocust hebt.

      Bij die eerste foto zit je er zelfs totaal naast, hier is gefocust op de micro in plaats van, ten minste het gezicht, de ogen. Het viel me op dat deze foto niet echt scherp was. Kleur en compo zijn dan wel weer goed. Daarvoor dan ook

      Tweede is goed, gefocust op de neus. Misschien het handje er volledig op zetten?

      Derde foto?..............De halve kop van dat bandlid rechtsonder vind ik storend. Ik zou gefocust hebben op de zangeres en niet op het beeldscherm, waardoor de "echte" zangeres er wel scherp zou opgestaan hebben en het beedscherm zou iets zachter zijn geweest(die vervelende rastertjes) door de DOF.
      Ook hier (3é foto) vind ik de compo meer dan geslaagd.

      Mooi

      Dit is mijn gedacht, en ik weet ook niet alles.

      Groetjes

      JO

      ps: In je vorige post zit je wel goed met je focus, daarvoor

      Ene uitschuiver?
      Last edited by jo99841; 8 oktober 2005, 09:29.
      Groetjes
      ----JO

      Comment


      • #4
        Re: Warchild concert in AHOY (II)

        Ben idd maar beginneling. Neem nog niet lang foto's en maak nog veel fouten. Heb wel al bijgeleerd want van mijn eerste shoot van REM was amper 10% redelijk te noemen terwijl ik nu al aan 20% redelijke geraak en een paar goeie

        Bedankt voor de opbouwende kritiek. Zal die de volgende maal toepassen.

        De laatste foto heb ik eerst op de zangeres gefocust en dan met de knop halfingedrukt verschoven tot het scherm er ook opstond. Ik verhuur die dingen, vandaar dat ik er paar foto's van neem. En om niet steeds dezelfde foto's te hebben van enkel het scherm probeer ik af en toe iets uit.

        Is dat eigenlijk een goede manier van foto's nemen, eerst focussen en dan verschuiven?

        P
        Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

        Comment


        • #5
          Re: Warchild concert in AHOY (II)

          Is dat eigenlijk een goede manier van foto's nemen, eerst focussen en dan verschuiven?
          Niks mis mee, weet niet hoe het met je camera zit, misschien kun je ook een ander focuspunt instellen, als je onderwerp bijv steeds rechtsonder in je foto staat. Maar bij een dergelijke concert is er veel beweging en ben je waarschijnlijk dan steeds te laat, en veel te veel met de instellingen bezig, terwijl je je onderwerp moet volgen. Zit er ook ai servo bij de instellingen?
          Je camera blijft dan voortdurend scherp stellen, speciaal voor bewegende onderwerpen.

          Ik vind de laatste nu juist de beste
          Groetjes Christianne
          Christianne's fotoweb
          BD0243nl

          Comment

          Working...
          X