Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is hier aan de hand ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat is hier aan de hand ?

    Even een situatie-schets.
    1) in Camera's en toebehoren wordt in een thread, een repliek door mij gegeven over het verkeerd plaatsen, ...
    2) Na een polemiek, ... wordt besloten dat dat stul inderdaad daar niet thuis hoort en wordt door 'Hombre' de thread gesplitst en het geknipte deel onder SD onder gebracht
    Hallo, Naar aanleiding van deze (http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=70206) tread, Stelde ik me de vraag wie er op dit forum een Nikon D2X heeft. Zoals elk professioneel fototoestel zijn er soms problemen of vragen die opduiken bij gebruik. Deze tread is dus ; bij problemen of vragen ; vlot de juiste

    [MOD] Ter informatie: het gedeelte over de Safari SD werd gesplitst en naar Shooting Days overgeplaatst.
    3) Blijkt nu, dat die thread plots verdwenen is !
    je krijgt deze boodschap als resultaat als je de link-verwijzing gebruikt:
    purlut, je hebt geen toestemming voor toegang tot deze pagina. Hiervoor kunnen diverse oorzaken zijn:
    1. Je gebruikersaccount heeft onvoldoende toegangsrechten voor deze pagina. Probeer je wellicht de post van een ander te bewerken, toegang te krijgen tot beheerdersfuncties of andere systeemtaken uit te voeren?
    2. Als je probeert een bericht te posten, heeft de administrator je account mogelijk uitgeschakeld of is het account nog niet geactiveerd.
    ALs je in SD gaat kijken is de thread spoorloos verdwenen, de natuur in getrokken.

    Sorry, maar ik vind dit NIET kunnen. Het kan niet, trouwens daar is reeds meermaals op gewezen geworden, dat éénmaal je iets post, je dat daarna probeert te verwijderen. Bij posting neem je een verantwoordlijkheid, die moet je dan ook maar dragen.
    Trouwens, als gewone BD-er kunnen wij geen thread wissen, ook al zijn we opstarters ervan, wie kan dit dan wel ?
    Indien om één of andere redenen dit dan toch gebeurt, dan dient in ieder geval, iedereen die met die thread bezig was, hiervan op de hoogte gesteld

    Ben ik nu kinderachtig, waarschijnlijk wel volgens velen, maar dit gaat toch iets te ver.
    Ik heb nu een heel eenvoudige keuze: ofwel houd ik vanaf vandaag mijn smoel en knik ik altijd ja of nee, alvolgens de aangegeven teneur van posters, ofwel blijf ik rebel en riskeer ik verbanning naar een god-vergeten-oord. Nu, indien ik bij dat laatste schoon fotokes kan nemen, waarom eigenlijk niet ?
    PS . als men deze thread ook wenst te wissen, doe maar rustig, maar gelieve me wel even te verwittigen.
    Last edited by Wim.Vanmaele; 5 oktober 2005, 12:29.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: Wat is hier aan de hand ?

    [Wat is dat tegenwoordig toch????]
    Het is hier haast elke dag wat hier op BD...
    Kan je dit niet gewoon ff via PM naar de mod(s) regelen ipv hier te posten?
    [/Wat is dat tegenwoordig toch????]

    Laat ons nu gewoon aannemen dat BD wat last heeft van "groeipijnen" en dat er met mondjesmaat (of sneller) beterschap komt na 16 oktober. En ondertussen rustig blijven en geen muggen promoveren tot olifanten!

    Comment


    • #3
      Re: Wat is hier aan de hand ?

      Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
      [Wat is dat tegenwoordig toch????]
      Het is hier haast elke dag wat hier op BD...
      Kan je dit niet gewoon ff via PM naar de mod(s) regelen ipv hier te posten? .../...
      Inderdaad, yowan. Ik distancieer mij volledig van deze stemmingmakerij....

      Laat ons aub met respect en humor over fotografie discuteren.

      martin
      D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

      BD0323BE

      Comment


      • #4
        Re: Wat is hier aan de hand ?

        Hierin steun ik toch wel volledig Purlut. Als mod vind ik dat je enkel postings mag verwijderen als deze echt niet kunnen. Maar niet als deze je naam kunnen schaden.

        Comment


        • #5
          Re: Wat is hier aan de hand ?

          Sorry, maar het gaat hem niet om één of andere kinderziekte. Een thread verdwijnt niet zomaar van de site ! Daar gaat het om. Of het nu over muggen, olifanten, serieuze mensen, zeveraars en ander grut gaat doet er niet toe.
          Maar goed, ok, ik zal zoals iedereen braaf mijn smoel houden, altijd braaf ja knikken en indien er iets niet pluis, juist of foutief is me de bedenking maken dat ik toch ne verschrikkelijken ambetanten ben die alleen het leven van anderen wil vergallen en de ogen sluiten. Ik wist van niets en de ik weet van niets-ideologie.
          Kijken is hier gratis en kost niets, ik zal daar rekening mee houden.
          toevoeging door aanpassing
          Het is trouwens niet aan mij om MOD's om uitleg te vragen, het is verdikke aan hen om betrokken personen te kontakteren en hun beslissing uit te leggen.
          Het verwijderen van een thread is trouwens niet de bevoegdheid van één enkel iemand, maar moet in samenspraak gebeuren .
          Last edited by Wim.Vanmaele; 5 oktober 2005, 12:49. Reden: laatste regel toegevoegd
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: Wat is hier aan de hand ?

            Oorspronkelijk geplaatst door purlut
            Sorry, maar het gaat hem niet om één of andere kinderziekte. Een thread verdwijnt niet zomaar van de site ! Daar gaat het om. Of het nu over muggen, olifanten, serieuze mensen, zeveraars en ander grut gaat doet er niet toe.
            Maar goed, ok, ik zal zoals iedereen braaf mijn smoel houden, altijd braaf ja knikken en indien er iets niet pluis, juist of foutief is me de bedenking maken dat ik toch ne verschrikkelijken ambetanten ben die alleen het leven van anderen wil vergallen en de ogen sluiten. Ik wist van niets en de ik weet van niets-ideologie.
            Kijken is hier gratis en kost niets, ik zal daar rekening mee houden.
            Het gaat hier niet over "ja-knikkerij", dat maak jij ervan!
            Het gaat hem om een al-dan-niet-onterecht verwijderde post.

            Ik keur het zeker niet goed als een draadje zomaar foetsjie gaat en jouw opmerking is volledig terecht, maar kon je niet gewoon een mod om opheldering vragen ipv nog meer onrust te stoken?

            Comment


            • #7
              Re: Wat is hier aan de hand ?

              Purlut, ik kijk het na, er zal wel een verklaring voor zijn.

              @ iedereen: laat ons 'beschaafd blijven' aub!

              Comment


              • #8
                Re: Wat is hier aan de hand ?

                Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
                Ik keur het zeker niet goed als een draadje zomaar foetsjie gaat en jouw opmerking is volledig terecht, maar kon je niet gewoon een mod om opheldering vragen ipv nog meer onrust te stoken?
                Volkomen mee eens, ook mods zijn via mail of persoonlijk berichtje bereikbaar.
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                Comment


                • #9
                  Re: Wat is hier aan de hand ?

                  in case of an emergency, click this link
                  foto als spiegel of als venster?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat is hier aan de hand ?

                    Topics/postings worden nooit zomaar gedeletet, daar gaat normaal altijd een overleg aan vooraf! Dat gebeurt dus niet zo maar!
                    Dat is trouwens ook onlangs nog ergens door Jaja gezegd, misschien in dat topic?

                    Het zou me verbazen mocht hier goedkeuring gegeven zijn om dat topic te deleten, aangezien dat echt niets bijzonders in hield! Normaal laat men gewoon zoiets rusten om het een dood leven te laten leiden.

                    Dus Wim, dat gebeurt normaal niet zomaar!!!!!! Wees gerust. En een pm sturen naar iedereen, kan ook niet. Ook lezers, die niets posten, willen dat soms wel weten, moeten alle 6000 (of hoeveel zijn het er) leden dan een pm krijgen?

                    Zelfs topics afsluiten gebeurt niet zomaar, maar wel sneller.

                    Hoop bij deze enige duidelijkheid gegeven te hebben.
                    ps: ik insinueer niets(!!!), maar de aandachtige lezer merkt dat ik me wel een bepaalde vraag stel...

                    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat is hier aan de hand ?

                      Hallo,

                      Ik weet dus ook (nog) niet wat er met dat topic is gebeurd.
                      MAAR, laat ons a.u.b. geen kruistocht houden.
                      Belgiumdigital is steeds voor openheid geweest en is dat nog steeds.
                      Als ik dan sommige "insinuaties" interpreteer, dan stelt me dat toch een beetje teleur.
                      Het lijkt soms wel of wij afgeschilderd worden een grote "bende" die niets liever doen dan forumleden willen treiteren en pesten en topics met handengewrijf cyberspace insturen.
                      Niets is minder waar!

                      Trouwens, de forum-faq is hierover duidelijk:
                      Wanneer je post is gemodereerd of gewist, en je bent er niet mee akkoord, stuur dan een mail naar de moderator in kwestie of de beheerder van het forum. Ga hierover niet in discussie op het publieke forum.

                      Een opmerkzaam forumlid mag uiteraard vragen stellen, daar hebben we geen enkele moeite mee. Maar geef ons a.u.b. het voordeel van de twijfel ...

                      Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat is hier aan de hand ?

                        Dames en Heren,
                        Beste BD-leden,

                        Ik zal de eer aan mezelf houden en zeggen waarom IK deze topic verwijderd heb.

                        Het was nooit mijn bedoeling om hiervan een publiekelijke SD te maken. Het is trouwens mijn SD niet, maar het is een reis die door Claus wordt georganiseerd.

                        Aangezien iedereen zo gekrikeld reageerde op al mij activiteiten (zowel posts als topics) stop ik dan ook met het modereren. Ik ben het beu om mijn vrije tijd in iets te steken waarvan ik van de ene scheldpartij naar de andere leefde.

                        Ik zou dan ook iedereen willen aanmanen eerst even goed na te denken voor ze weer een Mod. tot een depressie drijven (want hier is het bijna zover ).

                        Deze mensen offeren hier gratis en voor niks VEEL tijd op voor jullie !!!

                        DENK DAARAAN !!!

                        Voor de rest wens ik jullie nog een toffe hobby en veel plezier.

                        mvg Svenmichiels (ex-moderator)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat is hier aan de hand ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door purlut
                          Ben ik nu kinderachtig, waarschijnlijk wel volgens velen, maar dit gaat toch iets te ver..../...
                          is het dit wat je wilt :

                          Oorspronkelijk geplaatst door svenmichiels
                          Aangezien iedereen zo gekrikeld reageerde op al mij activiteiten (zowel posts als topics) stop ik dan ook met het modereren. Ik ben het beu om mijn vrije tijd in iets te steken waarvan ik van de ene scheldpartij naar de andere leefde.
                          proficiat. Doelstelling bereikt.




                          Oorspronkelijk geplaatst door purlut
                          Ik heb nu een heel eenvoudige keuze: ofwel houd ik vanaf vandaag mijn smoel .../...
                          wat je zegt....
                          D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                          BD0323BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat is hier aan de hand ?

                            Sven,

                            Ik heb me niet gemengd in deze discussie omdat ik geen D2X heb
                            Nu kun je daarover lang en kort discussieren, maar dat moet ieder voor zich weten.

                            Wel mag gezegt worden dat het jammer is dat je daarom stopt met het moderatorschap. Uiteraard heeft iedereen zo zijn goede en 'slechte'? eigenschappen en daar mag best op gewezen worden zoals in dat betreffende topic ook is gedaan.

                            Voor jezelf moet je dan een juiste beslissing nemen wat te doen met zo'n topic en wat je zelf eraan had kunnen doen om zo'n situatie in goede banen te leiden. Wellicht had je jezelf daar een hoop misere mee bespaard.

                            Ondanks je beslissing (die ik uiteraard respecteer, want wie ben ik...) wil ik je toch bedanken voor de moeite en tijd die je in het modereren hebt gestoken!

                            EDIT: Hier in Nederland is momenteel een campagne gaande van SIRE.
                            filmpje: http://www.sire.nl/kortlontje/video.html
                            website: http://www.sire.nl/kortlontje/


                            wellicht dat men daar eens een kijkje kan nemen en er even overnadenkt!
                            Last edited by H€rmen; 5 oktober 2005, 17:14.
                            Visit my website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat is hier aan de hand ?

                              Mensen,

                              Probeer dit misverstand en daar twijfel ik niet aan, eens op te lossen op een volwassen manier.

                              Jullie hebben ongetwijfeld elkaars persoonlijk email adres.

                              Slaap er eens een nachtje over, dat brengt rust en het gezond verstand terug.

                              We horen dan wel de uitkomst na een paar dagen

                              Ik meen dat deze discussie beter zou gevoerd worden in de interne keuken van BD met de senior leden die zich hiertoe geroepen voelen.

                              Niet door mensen zoals ik en anderen die deze interne keuken te weinig kennen.

                              Veel succes ermee

                              Comment

                              Working...
                              X