Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ijsvogel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ijsvogel

    Op een middag aan de vaart, Brugge-Gent was ik even in het natuurparkje van natuurpunt. Plots zag ik deze opduiken en heb vlug mijn 400mm bovengehaald en er 1 van getrokken, hij zag mij en was weg.



  • #2
    Re: Ijsvogel

    mooie, maar waarom zo veel ruimte er om heen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Ijsvogel

      Eigenlijk, omdat de tak waar hij op zat ( kleintje ), je een verhouding heeft hoe groot dat vogeltje eigenlijk is, dus........, hij is al heel goed gecropt, maar kan hem nog eens croppen en reken daar de grote afstand bij om te fotograferen.




      Last edited by dromer; 5 oktober 2005, 13:18.

      Comment


      • #4
        Re: Ijsvogel

        Altijd knap, de mooiste vogel in het wild. Als je hem voor het eerst ziet dan bonkt je hart, ik had het wel tenminste, laat staan je camera stil houden.
        Jammer dat je niet dichterbij kon komen, maar je weet hem nu te zitten. Probeer het nog eens met een camouflagenet of schuilhut/tent. Morgensvroeg voordat de zon opkomt er naar toe en wachten maar. Meestal zitten ze op dezelfde tak net boven het water te wachten tot er vis voorbij komt. De duik duurt ongeveer 1.5 sec. Met een snelheid van 80 km per uur en dan zit hij met vis en al weer op de tak terug. Ik heb ook het geluk gehad om de ijsvogel te mogen fotograferen met de 400 prime. http://www.pictureparking.com/show_p....php?pid=36297

        mvg, drh
        Mvg, drh

        "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

        Comment


        • #5
          Re: Ijsvogel

          idem drh

          echt een fantastisch vogeltje en jager
          als je niets leert van het verleden,zal je in de toekomst veel lessen krijgen.

          Comment


          • #6
            Re: Ijsvogel

            Ach jongens, ik lig er s'nachts wakker van.

            Ik moet en ik zal er ene op foto zetten, hoelang dat gaat duren weet ik niet. Ik weet er ene wonen, waar die gaat vissen....
            Inderdaad een prachtige vogel maar o zo schuw.
            Mooi

            Groetjes

            JO
            Groetjes
            ----JO

            Comment


            • #7
              Re: Ijsvogel

              het moet een heel unieke ervaring zijn om zo'n prachtbeest in de vrije natuur te mogen en kunnen fotograferen..

              maar de foto op zich vind ik niet zo geweldig. de scherpte is er niet en het is een beetje een rare compo.

              Comment


              • #8
                Re: Ijsvogel

                Oorspronkelijk geplaatst door jo99841
                Ach jongens, ik lig er s'nachts wakker van.
                Ik moet en ik zal er ene op foto zetten, hoelang dat gaat duren weet ik niet.


                Tuurlijk is de foto niet veel soeps ! Maar je hebt dit vogeltje tenminste al eens gezien én het zat stil...
                Ik moet mij voorlopig tevreden stellen met een voorbijflitsend exemplaar...
                Veel goede moed (en geduld) bij je volgende pogingen die er ongetwijfeld zullen volgen...
                Greetz, Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                Comment


                • #9
                  Re: Ijsvogel

                  Oorspronkelijk geplaatst door jo99841
                  Ach jongens, ik lig er s'nachts wakker van.

                  Ik moet en ik zal er ene op foto zetten, hoelang dat gaat duren weet ik niet. Ik weet er ene wonen, waar die gaat vissen....
                  Inderdaad een prachtige vogel maar o zo schuw.
                  Mooi

                  Groetjes

                  JO
                  JO dit gaat je lukken, zeker weten. Tijd, tijd, en nog eens tijd...
                  En als je hem vastlegt net als met je vlinders opnamen lukt het zeker.
                  In maart gaan ze al op huwelijks jacht, nog geen blad aan de boom, beter zichtbaar. Tijdens de paring tijd zijn ze niet zo schuw (een beetje dol in de kop) en kan je ze zo op de plaat zetten.

                  mvg, drh
                  Mvg, drh

                  "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ijsvogel

                    Een hele mooie vogel! Goede compo (de crop) maar ik mis ook wat scherpte....MAAR ik zou zeker al meer dan tevreden zijn met deze!!

                    Grtz,Fabke
                    Toeteren in de file is als duwen tegen een berg.
                    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                    The name of the game is to fill the frame!
                    http://Fabke.fotopic.net

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ijsvogel

                      Oorspronkelijk geplaatst door drh
                      JO dit gaat je lukken, zeker weten. Tijd, tijd, en nog eens tijd...
                      En als je hem vastlegt net als met je vlinders opnamen lukt het zeker.
                      In maart gaan ze al op huwelijks jacht, nog geen blad aan de boom, beter zichtbaar. Tijdens de paring tijd zijn ze niet zo schuw (een beetje dol in de kop) en kan je ze zo op de plaat zetten.

                      mvg, drh


                      En niet alleen die ijsvogels zenne

                      Groetjes

                      JO
                      Groetjes
                      ----JO

                      Comment

                      Working...
                      X