Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beangstigende evolutie ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beangstigende evolutie ?

    Zonder de bedoeling te hebben op iemands tenen te trappen, zie ik de laatste tijd een naar mijn gevoel ongewenste evolutie in BD namelijk de splitsing en de aard van postings vooral door sommige merk-gebruikers. Het gaat zelfs zover dat sommige nieuwe leden zich geroepen voelen tot dit "select" groepje. Vroeger werd zowel door de gebruikers van Nikon, Canon en alle andere merken buiten een paar linkse" grappen en of "trappen" geen onderscheid gemaakt. Het organiseren van lucratieve reisjes (want dat zijn ze) enkel en alleen voor de bevoorrechte gebruikers van Nikon horen mijn idee niet thuis in dit forum.
    Ik denk dat het beter is om dergelijke organisaties ofwel buiten BD te houden of dit strikt persoonlijk af te handelen. Alle besproken organisaties van evenementen dienen in BD open te staan voor alle gebruikers me dunkt.
    't is maar mijn gedacht hé
    Last edited by Guest9; 4 oktober 2005, 12:22.

  • #2
    Re: Beangstigende evolutie ?

    Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
    Zonder de bedoeling te hebben op iemands tenen te trappen, zie ik de laatste tijd een naar mijn gevoel ongewenste evolutie in BD namelijk de splitsing en de aard van postings vooral door sommige merk-gebruikers. Het gaat zelfs zover dat sommige nieuwe leden zich geroepen voelen tot dit "select" groepje. Vroeger werd zowel door de gebruikers van Nikon, Canon en alle andere merken buiten een paar linkse" grappen en of "trappen" geen onderscheid gemaakt. Het organiseren van lucratieve reisjes (want dat zijn ze) enkel en alleen voor de bevoorrechte gebruikers van Nikon horen mijn idee niet thuis in dit forum.
    Ik denk dat het beter is om dergelijke organisaties ofwel buiten BD te houden of dit strikt persoonlijk af te handelen. Alle besproken organisaties van evenementen dienen in BD open te staan voor alle gebruikers me dunkt.
    't is maar mijn gedacht hé

    Groot gelijk, ik ga nog een stapje verder, er zijn er zelfs die dure cameras kopen om bij selekte groepjes te horen ! Dat ze dan ook maar een eigen forum oprichten. BD moet open blijven.

    Comment


    • #3
      Re: Beangstigende evolutie ?

      Heb die bedenking ook gemaakt en geaarzelt om in de bedoelde thread te reageren, maar ben toch even op mijn handen blijven zitten. En zie, anderen kunnen het zoveel beter verwoorden dan ik .

      Inderdaad, dergerlijke houding helpt mi. niet om het niveau van BD te behouden...

      De inkleding mocht op zijn minst anders zijn. Dat een bepaald merk er iets mee te maken heeft tot daar aan toe... Maar om schiftingen te doen op basis van kostprijs materiaal

      Jo.
      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Beangstigende evolutie ?

        Ik weet niet over welke thread jullie het hebben maar weet wel dat er in het verleden SD s zijn gehouden waarbij het mogelijk was bepaald materiaal eens uit te proberen en natuurlijk is daar niets mis mee ,ook onderling bestaat natuurlijk die mogelijkheid. Reclame voor Nikon only of Canon only tripjes lijkt mij inderdaad een minder goed idee
        Last edited by marjo; 4 oktober 2005, 12:46.

        Comment


        • #5
          Re: Beangstigende evolutie ?

          nieuw?

          is er ooit zo geen 70-200VR 'shooting day' geweest?

          nuja, je kan het moeilijk tegenhouden hee, er is trouwens niet echt mis mee.

          het heeft zo zijn voor en zijn nadelen. je moet er je ook niet op fixeren.

          als iemand een D70 shootingday wil organiseren ga jij dan moeilijk liggen doen omdat je iets anders hebt? ligt bij de organisator/groep... je kan moeilijk quota gaan invoeren
          foto als spiegel of als venster?

          Comment


          • #6
            Re: Beangstigende evolutie ?

            Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
            Zonder de bedoeling te hebben op iemands tenen te trappen, zie ik de laatste tijd een naar mijn gevoel ongewenste evolutie in BD namelijk de splitsing en de aard van postings vooral door sommige merk-gebruikers. Het gaat zelfs zover dat sommige nieuwe leden zich geroepen voelen tot dit "select" groepje. Vroeger werd zowel door de gebruikers van Nikon, Canon en alle andere merken buiten een paar linkse" grappen en of "trappen" geen onderscheid gemaakt. Het organiseren van lucratieve reisjes (want dat zijn ze) enkel en alleen voor de bevoorrechte gebruikers van Nikon horen mijn idee niet thuis in dit forum.
            Ik denk dat het beter is om dergelijke organisaties ofwel buiten BD te houden of dit strikt persoonlijk af te handelen. Alle besproken organisaties van evenementen dienen in BD open te staan voor alle gebruikers me dunkt.
            't is maar mijn gedacht hé
            Helemaal akkoord. Wat niet wegneemt dat er al eens mag gegrapt worden, zolang we ons realiseren dat fotografie het hoofdthema blijft en niet het favoriete merk van je materiaal. Je kan iedereen uitdagen om blind te raden welke foto's door een Canon of een Nikon zijn genomen - niemand zal er in slagen.
            Fullator
            Fotostudio Candela Zone
            website: http://www.chronax.be
            website: http://www.marquisemodels.eu

            Comment


            • #7
              Re: Beangstigende evolutie ?

              Hallo,

              Het BD-standpunt terzake is eigenlijk vrij eenvoudig: iedereen is hier welkom en dat zonder onderscheid.
              We zijn daarom bv. ook tegen een forumindeling per merk (zoals bv. op dpreview het geval is).
              En laat ons eerlijk zijn, de "Nikonians" , de "Canonians", de "Minoltaïsten", de "Sonyïsten", enz. enz. leven hier meestal broederlijk naast elkaar.
              Af en toe is er eens een (vaak ludiek) opstootje.
              Niet de camera, maar de fotograaf is dus hier welkom ...

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Re: Beangstigende evolutie ?

                Oorspronkelijk geplaatst door jaja
                Hallo,

                Het BD-standpunt terzake is eigenlijk vrij eenvoudig: iedereen is hier welkom en dat zonder onderscheid.
                We zijn daarom bv. ook tegen een forumindeling per merk (zoals bv. op dpreview het geval is).
                En laat ons eerlijk zijn, de "Nikonians" , de "Canonians", de "Minoltaïsten", de "Sonyïsten", enz. enz. leven hier meestal broederlijk naast elkaar.
                Af en toe is er eens een (vaak ludiek) opstootje.
                Niet de camera, maar de fotograaf is dus hier welkom ...

                Jaja
                bedankt voor dit duidelijk standpunt waarin de meeste BD'rs je zeker volgen

                Comment


                • #9
                  Re: Beangstigende evolutie ?

                  Vorige week woensdag nog rondgelopen met enkele BD-ers in Tongeren, een kleine SD zullen we maar zeggen die op dit forum was opgeroepen door Lut.
                  Maar als bij zoiets het onderscheid gemaakt zou worden per merk zou ik er meteen van af zien en thuisblijven.
                  Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                  Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beangstigende evolutie ?

                    @jaja, **********, ...
                    inderdaad, dat was en blijft ook mijn mening.
                    Soms verschiet ik me een bult als ik signaturen lees. Vroeger stond het type fototoestel er ook in, to ik besloot dat ik als persoon uitmaak hoe mijn foto eruit zal zien, de blackbox en het vensterglas zijn slechts hulpmiddelen.
                    Dit is ook de reden waarom ik reageerde, reageer en blijvend zal reageren wanneer BD-leden (betalende en niet-betalende(, dus BD-leden soms onnagedacht aan merkkloning beginnen te doen.
                    Wie nu een Canon, Nikon, Olympus, ... heeft kan me totaal worst wezen. Ik heb vrienden en wat die gebruiken is hun zaak en daar respecteer ik ze voor. Bendevorming (getto) is echter vervaarlijk en brengt geen meerwaardes op, hier toch niet. Gelukkig zitten we nog niet in het stadium van hooliganisme (woordspelinkje )
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beangstigende evolutie ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door purlut
                      @jaja, **********, ...
                      inderdaad, dat was en blijft ook mijn mening.
                      Soms verschiet ik me een bult als ik signaturen lees. Vroeger stond het type fototoestel er ook in, to ik besloot dat ik als persoon uitmaak hoe mijn foto eruit zal zien, de blackbox en het vensterglas zijn slechts hulpmiddelen.
                      Dit is ook de reden waarom ik reageerde, reageer en blijvend zal reageren wanneer BD-leden (betalende en niet-betalende(, dus BD-leden soms onnagedacht aan merkkloning beginnen te doen.
                      Wie nu een Canon, Nikon, Olympus, ... heeft kan me totaal worst wezen. Ik heb vrienden en wat die gebruiken is hun zaak en daar respecteer ik ze voor. Bendevorming (getto) is echter vervaarlijk en brengt geen meerwaardes op, hier toch niet. Gelukkig zitten we nog niet in het stadium van hooliganisme (woordspelinkje )
                      Bendevorming gevaarlijk ???
                      En de bende van BD dan ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beangstigende evolutie ?

                        Das geen bende, das een groepj, kudde knettergekken. Ik wil nu niet gaan beweren dat er in BD bendes zijn, neen, gelukkig nog niet. Met bende bedoel ik een groep mensen die zich als een meerdere dan de andere manifesteren, een ultra-selct groepje
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beangstigende evolutie ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door purlut
                          @jaja, **********, ...

                          Soms verschiet ik me een bult als ik signaturen lees. Vroeger stond het type fototoestel er ook in, to ik besloot dat ik als persoon uitmaak hoe mijn foto eruit zal zien, de blackbox en het vensterglas zijn slechts hulpmiddelen.
                          Persoonlijk vind ik het wel boeiend om te zien met welk materiaal de fotograaf werkt. Vooral als je ziet welke knappe foto's er hier soms gepost worden die met prosumers gemaakt zijn.

                          Als het enkel is om te stellen dat dit merk beter is dan het andere hoeft het voor mij ook niet.

                          Want geef nu toe... wat is het verschil tussen Canon en Nikon?
                          Er is geen.... ze zijn allebei even goed.
                          Vooral de Nikon.
                          Meer foto's op mijn website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beangstigende evolutie ?

                            Groot gelijk Roland.
                            Hou er wel rekening mee dat het mogelijk is dat de tread-starter (je weet wel, die Nikon-Safari ) het mss niét zo bedoelt heeft, zou kunnen niet ?

                            Ik heb namelijk sterk de indruk dat die man hélemaal gek is van z'n Nikon ZDX1000TurboGtiTID en da's natuurlijk z'n volste recht, net zoals anderen gek zijn van hun Digiturbo en daar zo in opgaan dat ze soms ehhhh eens op Safari moeten

                            PS die joke's tss Canonisten, Nikonians en KonicaMinolta's (vooral dié en co ) moeten blijven, zolang het plaagstootjes zijn
                            Daarbij, het is toch algemeen erkend dat Canon by far beter is
                            Of was het nu KonicaMinolta...grijns
                            Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beangstigende evolutie ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
                              Groot gelijk Roland.

                              PS die joke's tss Canonisten, Nikonians en KonicaMinolta's (vooral dié en co ) moeten blijven, zolang het plaagstootjes zijn
                              Daarbij, het is toch algemeen erkend dat Canon by far beter is
                              Of was het nu KonicaMinolta...grijns
                              Natuurlijk, Nikon en Canon zijn volledig gelijk. Maar de Canon is iets gelijker
                              Fullator
                              Fotostudio Candela Zone
                              website: http://www.chronax.be
                              website: http://www.marquisemodels.eu

                              Comment

                              Working...
                              X