Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

    Zojuist, via mail (helaas is een eerdere topic maar gewoon gedelete) aan een moderator, aangegeven dat ik niet langer te boek wil staan als lid van dit forum. Heb hier geen zin om uit te wijden over het hoe en waarom, en nee heeft zeker niet alleen te maken met het verplaatsen van een topic. Maar goed dat nu terzijde, want het gaat mij nu om het feit dat ik niet langer te boek wil staan als forumlid, dus geschrapt net als een krantenabonnemnet of iets dergelijks. Men doet niet aldus betrokken moderator. Waarom vraag ik me af?? Zoveel moeite kan toch niet zijn??? Of is er iets anders. Is het aantal leden eigenlijk wel wat de lengte ervan doet vermoeden, want (eens een check gedaan) er prijken nog vele namen op van "stil vetrokkenen", "gebanden" en "overledenen". Ik hoop maar dat je hen niet op basis van dit forum een mailtje kunt sturen.
    In mijn visie is bewustwoording en hanteren van een "probleem" als deze ook iets wat best in het openbaar mag komen en besproken. Mensen komen en gaan (soms).
    Kom delete een topic als deze niet direct, denk en wissel van ideeën als volwassenen. Tjonge ik wist niet hoeveel tijd en energie het me nog zou kosten om forum-lid af te worden.

    Jan
    You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

  • #2
    Re: Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

    ...als je niet wil uitweiden over de reden, hoeft dit ook geen topic te worden..

    Ik vind het heel klein om op een dergelijke achterbakse manier dit forum in diskrediet te brengen. Goed, je zal wel over één en ander misnoegd zijn -wie is dit soms niet - maar om hier zoveel omhaal rond je eigen persoontje van te maken

    Blijf gewoon weg.... Hetgeen je gepost hebt, deed je uit vrije ....
    D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

    BD0323BE

    Comment


    • #3
      Re: Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

      Oorspronkelijk geplaatst door martinvideo
      ...als je niet wil uitweiden over de reden, hoeft dit ook geen topic te worden..



      Blijf gewoon weg.... Hetgeen je gepost hebt, deed je uit vrije ....
      Ik sluit me hierbij aan.
      En zeker niet blijven zeveren, dan is iedereen gelukkig.

      Comment


      • #4
        Re: Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

        De vraag is gewoon hoe het kan dat je je forumlidmaatschap niet op kunt zeggen of ongedaan kunt maken! Volgens mij is dat een correcte vraag.

        Ik begrijp uit Jamonadap's topic dat hij wat geagiteerd geraakt is door het feit dat hij twee keer eerder die vraag in dit forum heeft gesteld maar dat die posts zonder opgaaf van reden of enige reactie gewist zijn.... Volgens mij is dat (het wissen van een post zonder argumenten van de mod) een vorm van communiceren die niet bij zo'n open forum als deze past!

        @martinvideo: hoezo wordt het forum in diskrediet gebracht? En achterbaks is het juist niet: hier wordt een open discussie gevoerd op het forum in kwestie! Het zou pas achterbaks zijn wanneer iemand op dpz of welk ander forum dan ook zou zitten klagen over bd. Volgens mij sla je de plank ook volledig mis wanneer je eea interpreteert als 'ophef maken rond het eigen persoontje' ; het gaat hier duidelijk over de handelswijze van de forumbestuurders... Beetje primaire reactie Martin!

        @drummerstaf: als iemand om opheldering vraagt, is dat dan 'blijven zeveren'? Lijkt me niet. Zolang er geen opheldering is, is blijkbaar ook niet 'iedereen gelukkig'....

        @BD-forumbeheerders: het moet toch mogelijk zijn om entries en lidgegevens van mensen die om wat voor reden dan ook niet meer deel wensen / kunnen nemen aan het forum te verwijderen?! Ik weet zelf voldoende van databases om te beweren dat (wanneer de db een beetje slim (lees: relationeel) is ontworpen) dat echt niet zo moeilijk is!

        Groeten,

        Gert / BlackAdder
        Come on, don't be a bore: visit my photolog!BlackAdder's Finest Photographs

        Comment


        • #5
          Re: Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

          Zowieso vind ik het jammer dat je door een eigenlijk onzinnig ies hier weg gaat blijven. Dit hier is iets waar inmiddels veel mensen rondhangen en dan kan uiteraard niet alles naar je zin zijn. Vroeger ging het anders. Dat is zeker.

          Verder, als je geen lid meer wil zijn moet je gewoon wegblijven en niet zo lopen zeveren. Een user inactief maken zou een optie zijn. Zijn topics verwijderen heeft een stapel nadelen waar ik me verder niet over uitlaat, ieder weldenkend persoon kan deze zelf verzinnen.

          Je zou eens moeten weten van hoeveel forums ik nog lid ben waar ik niet meer kom. Zo gaan die dingen nou eenmaal op het internet.

          Comment


          • #6
            Re: Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

            Oorspronkelijk geplaatst door BlackAdder
            @BD-forumbeheerders: het moet toch mogelijk zijn om entries en lidgegevens van mensen die om wat voor reden dan ook niet meer deel wensen / kunnen nemen aan het forum te verwijderen?! Ik weet zelf voldoende van databases om te beweren dat (wanneer de db een beetje slim (lees: relationeel) is ontworpen) dat echt niet zo moeilijk is!
            Jamonadap heeft in het verleden een behoorlijke bijdrage geleverd aan het forum. Verwijder zijn posts en je hebt een hele bak incomplete posts waarin ineens dingen mogelijk niet meer kunnen kloppen. Hoe doe je het met alle posts van anderen waarin jamonadap ge-quote wordt? Ga je die ook verwijderen? Dat een account op inactief gezet wordt kan ik inkomen. Maar als we van iedereen die hier vertrekt zijn/haar posts gaan verwijderen, dan gaat het gatenkaas worden. En dat willen we niet lijkt mij.

            Verder: als je een topic gestart door Jamonadap zou verwijderen verdwijnen ook de reacties daarop. Mensen hebben moeite gedaan die reacties te schrijven, dat zou gewoon onfatsoenlijk zijn lijkt me.

            Een inactieve user worden is overigens heel erg simpel lijkt me Heb je geen mod of admin voor nodig...

            Comment


            • #7
              Re: Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

              Oorspronkelijk geplaatst door BlackAdder
              @BD-forumbeheerders: het moet toch mogelijk zijn om entries en lidgegevens van mensen die om wat voor reden dan ook niet meer deel wensen / kunnen nemen aan het forum te verwijderen?! Ik weet zelf voldoende van databases om te beweren dat (wanneer de db een beetje slim (lees: relationeel) is ontworpen) dat echt niet zo moeilijk is!
              Wordt het dan niet moeilijk om (oudere) topics te herlezen als daarin bepaalde posts weg zijn om dat de poster ervan niet meer bestaat (gedelete werd) ?? Het archief is toch een van de sterke punten van een forum ? Als dat een gatenkaas wordt, dan heeft een archief van meer dan enkele maanden weinig zin.

              EDIT : zie net dat Stefan ongeveer hetzelfde schrijft, maar dan wel iets sneller
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

              Comment


              • #8
                Re: Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

                @Martinvideo en Drummerstaf:
                Het feit dat ik niet langer te boek wil staan als forummember, heeft te maken met een zeker proces en zoals eerder gesteld heb ik inderdaad geen behoefte daar hier over uit te wijden. Misschien als je volledig gaat verdiepen in mijn handel en wandel op BD, kunje eea wellicht in een breder perspectief zien. Ik heb gisteravond hier een simpele vraag herhaald, die ik ook al eerder in een ander topic had gesteld (kwam geen reactie op). Inmiddels denk ik dat ik zelfs ook nu nog constructief bijdraag: immers in het leven is het niet alleen een kwestie van komen, maar ook van gaan. Is ook het geval op een forum, hoe ga je daar mee om (bijv. simpel aangeven in de voorwaarden, dat als je eenmaal te boek staat, dat voor altijd blijft. Echter wat in geval van overlijden, laat je dan iemand gewoon als zodanig staan? Misschien in de username een extraatje opnemen "lid af" en/of "overleden". Internet is een relatief jong medium, zo ook fora ik kan me dan ook wel indenken dat bij zaken als deze nog niet is stilgestaan.
                Wat hier door heen speelt, is de wijze waarop wordt gemodereerd, geheel of gedeeltelijk deleten van zaken. Dat leidt tot onduidelijke zaken en in mijn beleving tot forumvervuiling, want anderen kunnen inhaken op basis van een onvolledig beeld. Dus ik kan me wel iets voorstellen bij jullie reactie, maar wees voorzichtig, althans ik zou dat wel zijn, zeker wanneer termen als "zeveren" en dergelijke worden gebruikt.

                @Stefan en Fillipo, het verwijderen van posts zou inderdaad leiden tot een rare gatenkaas, vandaar dat ik er alle begrip voor heb dat je dat dat niet gebeurd. In mijn eerste schrijven (gedelete en gemodeerde topic) vroeg ik dat inderdaad, omdat ik mezelf altijd als "gast" heb beschouwd en als ik wegga dat zou doen met heelmijn "bagage". Maar goed ik heb ook heel wel gerealiseerd dat niet kan/wenslijk is. Zo daar zul je mij ook niet over horen zeveren. Lid zijn/blijven is wat mij betreft van een heel andere orde en daar moet mi in kunnen worden voorzien.

                Jan
                Last edited by jamonadap; 2 oktober 2005, 10:39.
                You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

                  Moderating is een lastig iets. In principe is dit juist bedoelt om forumvervuiling tegen te gaan. Als er dan post worden verwijderd oid dan snap ik dondersgoed dat jou mening kan verschillen van de mening van de mods/admins. Vaak zullen zij ook onterechte beslissingen nemen. Maar het is een forum en die mods moderaten. Daar zul je je gewoon bij neer moeten leggen. Als je het dan ergens niet mee eens bent dan zou ik ervoor opteren om gewoon de admin van deze site te contacteren ipv een discussie daarover te starten. Het verleden heeft al bewezen dat zoiets goed fout kan lopen.

                  Verder ben ik het 100% met je eens dat het goed zou zijn als een forumlid op inactief gezet zou kunnen worden. Inderdaad iets in het profiel van lid-af. Als die mogelijkheid er niet is, is het echter wel lastig om dit toe te voegen. Het is perfect mogelijk, alleen moet iemand er wel even de tijd voor gaan nemen. (en tijd is duur)

                  Verder wil ik je alsnog vragen om gewoon te blijven. Dit forum draait namelijk niet rond een paar personen of mods. Het draait uiteindelijk om de fotografie en de mooie foto's die daaruit voortkomen. Een hobby die wij allen delen. Dat is gewoon 100x belangrijker als een stelletje mods die het in jou ogen wellicht verprutsen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

                    Inderdaad, een gatenkaas creëren is niet wenselijk; de context van de topics verdwijnt dan en dan wordt eea nogal onleesbaar en onbegrijpelijk. Goed punt!

                    Maar:
                    Een inactieve user worden is overigens heel erg simpel lijkt me Heb je geen mod of admin voor nodig...
                    Dit is nou juist het punt ; een inactieve user worden kan idd iedereen! Maar het is blijkbaar (nog) niet mogelijk om een niet-user te worden
                    Come on, don't be a bore: visit my photolog!BlackAdder's Finest Photographs

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

                      Oorspronkelijk geplaatst door BlackAdder
                      Ik begrijp uit Jamonadap's topic dat hij wat geagiteerd geraakt is door het feit dat hij twee keer eerder die vraag in dit forum heeft gesteld maar dat die posts zonder opgaaf van reden of enige reactie gewist zijn.... Volgens mij is dat (het wissen van een post zonder argumenten van de mod) een vorm van communiceren die niet bij zo'n open forum als deze past!
                      Even klaar en duidelijk stellen dat Jamonadap wél uitleg gekregen heeft over het verwijderen van z'n posts. Er is wel een kwartier of zo gegaan tussen het verwijderen van de post en het versturen van de e-mail. Vóór het verwijderen werd trouwens het gewraakte topic uit Chit-chat terug geplaatst naar Accessoires, blijkbaar is deze rechtzetting onvoldoende voor Jan. Jammer.
                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

                        Ik begrijp het mogelijke probleem niet goed; we hebben junior members, members, senior members, editors, moderators,....: iets als 'ex-member' lijkt mij eenvoudig om aan te maken en op vraag van het lid toe te wijzen; het komt de duidelijkheid van het forum volgens mij alleen maar ten goede

                        (over de aanleiding van de vraag spreek ik mij niet uit, dit heb ik niet gevolgd)
                        Is this the real life? Is this just fantasy?
                        Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

                          Beste Hombre,

                          Je reactie alhier stelt me eerlijk gezegd teleur, want slechts “deels” waarheid, het spijt me maar wekt bij mij het “ik was mijn handen in onschuld” gevoel. De topic die ik gisteravond plaatste, is zonder omhaal verwijderd en niet gevolgd door een begeleidende mail, zoals ik vanochtend constateerde. Eenzelfde topic hedenochtend zgeplaast zag slechs kort het daglicht en ja een mailje volgde: tussenliggende tijd heb ik niet gemeten. Maar goed voor veel mensen zal hier geen touw meer aan vast te knopen zijn, want is immers niet meer te checken. Heb ook geen zin in een welles/nietes spelletje. Nog maar één keer: veplaatsen topic is in geheel niet de essentie, was voor mij het laaste zetje, soms scheiden wegen zoals nu in mijn geval, dus wil ik mij gewoon als lid afmelden. In wezen is dit geloof ik de vierde keer dat ik hiertoe verzoek. Ja in je mailtje schreef je dat dat niet gebeurde, reden voor mij reden om het in het openbaar nog maar eens aan te kaarten, niks geheimzinnig achter schermen, want is mij persoonlijk toch even wat te kort door de bocht. De huidige vraagstelling is dan ook waar ik het toe wil beperken. Ik heb hiervoor zelfs denk ik tenminste een heel goede argument aangedragen, voor jullie als Crew/Moderatoren/VZW.

                          Laten we de zaak nu maar verder rusten en nogmaals concentreren op de vraag: Hoe lidmaatschapsbeeindiging (vrijwillig/gedwongen) te visualiseren.

                          Jan
                          You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

                            Oorspronkelijk geplaatst door jamonadap
                            Beste Hombre,

                            Je reactie alhier stelt me eerlijk gezegd teleur, want slechts “deels” waarheid, het spijt me maar wekt bij mij het “ik was mijn handen in onschuld” gevoel. De topic die ik gisteravond plaatste, is zonder omhaal verwijderd en niet gevolgd door een begeleidende mail, zoals ik vanochtend constateerde. Eenzelfde topic hedenochtend zgeplaast zag slechs kort het daglicht en ja een mailje volgde: tussenliggende tijd heb ik niet gemeten. Maar goed voor veel mensen zal hier geen touw meer aan vast te knopen zijn, want is immers niet meer te checken. Heb ook geen zin in een welles/nietes spelletje. Nog maar één keer: veplaatsen topic is in geheel niet de essentie, was voor mij het laaste zetje, soms scheiden wegen zoals nu in mijn geval, dus wil ik mij gewoon als lid afmelden. In wezen is dit geloof ik de vierde keer dat ik hiertoe verzoek. Ja in je mailtje schreef je dat dat niet gebeurde, reden voor mij reden om het in het openbaar nog maar eens aan te kaarten, niks geheimzinnig achter schermen, want is mij persoonlijk toch even wat te kort door de bocht. De huidige vraagstelling is dan ook waar ik het toe wil beperken. Ik heb hiervoor zelfs denk ik tenminste een heel goede argument aangedragen, voor jullie als Crew/Moderatoren/VZW.

                            Laten we de zaak nu maar verder rusten en nogmaals concentreren op de vraag: Hoe lidmaatschapsbeeindiging (vrijwillig/gedwongen) te visualiseren.

                            Jan
                            Je kan niet zomaar iemand beschuldigen van verkeerde informatie te geven en dan melden dat je geen zin hebt in een welles-nietes spelletje.
                            Daarom nog eens, mét exacte timing uit de logs.
                            1- Het topic in Algemeen "Schrappen als forumlid graag!" werd door jou gestart gisteren om 22h23 en door mij verwijderd om 09h05.
                            2- De moderators worden op de hoogte gebracht van de wijze waarop ik de situatie zal aanpakken om 09h14.
                            3- Het topic in Chit-chat wordt opnieuw naar Accessoires verplaatst en enkele off-topic reacties gewist om 09h14.
                            4- Een e-mail met de toelichtingen wordt naar jou verzonden om 09h31.
                            5- Het tweede topic in Algemeen "Schrappen als forumlid weg?" wordt gepost om 09h23 en is weg om 09h32.

                            Over wat volgens jou de kern van de zaak is, het schrappen van accounts, is er in het verleden een standpunt ingenomen door de Crew om dit niet te doen. Ik zie vandaag geen reden om deze beslissing aan te vechten, maar zoals steeds worden alle vragen van forumleden besproken binnen de Raad van Bestuur.
                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat als iemand niet langer op de ledenlijst wil, mag of kan zijn?

                              Ik denk dat K@rel hier een hele bruikbare tip geeft! Moeilijker hoeft het niet te zijn.
                              Come on, don't be a bore: visit my photolog!BlackAdder's Finest Photographs

                              Comment

                              Working...
                              X