Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat valt er zoal te zien in Tenerifé?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat valt er zoal te zien in Tenerifé?

    Eind november gaan we een weekje naar Tenerife.
    Op het programma hebben we reeds het volgende voorzien:

    - een dag naar la gomera
    - bezoek aan de Teide (zal wel sneeuw liggen dan vermoed ik)
    - bezoek aan natuurpark (reservaat ergens rond/bij de Teide?)
    - bezoek aan dierenpark (in het noorden, ben er ooit eens geweest maar de naam ontglipt mij).

    Mocht iemand nog tips hebben voor plekjes die men zeker niet mag missen, vuur maar af!

    Ben er ooit al geweest, maar da's 10 jaar geleden ofzo, en was toen nog niet bezeten van de foto-microbe, dus alle tips zijn welkom!

    Bedankt,
    Johan

  • #2
    Re: Wat valt er zoal te zien in Tenerifé?

    Wij zijn er in Juli geweest ....

    Het dierenpark heet Loro Parque , wel leuk , maar niet meer dan dat.
    Kan je de Jeepsafari aanraden , alsmede de catamarantocht. Zeker zwemmen in de baai van Masca , wat je tijdens de catamarantocht doet is erg de moeite waard. Inderdaad de tocht naar de Teide mag je ook niet missen.
    Bezoek ook eens Los Gigantes , nabij Playa de Arena , heel mooi daar , die steile rotswanden.

    gr Hans
    Last edited by Hanske; 26 september 2005, 08:22.
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment


    • #3
      Re: Wat valt er zoal te zien in Tenerifé?

      De Teide is idd zeer mooi maar of er sneeuw zal liggen valt te betwijfelen omdat die er ook niet elk jaar ligt en meestal rond maart. Ook een ddagje Santa Cruz is zeker de moeite waard (bvb. El auditorio, la plaza, ...) met de bus ga je van zuid naar noord voor 6 euro. Heel veel watersporten zijn er te beleven in Playa de las americas. En dan de kers op de taart een dagje naar La Gomera maar doe dit alleen en niet via de hotelorganisatie anders droppen z je op plaatsen en op tijdstippen dat het daar heel heeel rustig is en LG is gewoon een totaal andere wereld dan Tenerife of Gran Canaria. Als je daar bent ga je naar El Ambi, je bestelt een Baracito especial of een carajillo of una jarra (halve liter bier) en geniet vanop de plaza van de rust. Doe ze daar de groeten van Carlo en mss krijg je wel een drankje voor niks (ik heb daar nog gewerkt en gewoond vandaar)
      Voor de rest , bien viaje y hasta la proxima.

      Comment


      • #4
        Re: Wat valt er zoal te zien in Tenerifé?

        Het hangt er ook van af welke fysische inspanningen je wil leveren. Zo kan je in de buurt van de Teide een heel eind gaan wandelen bv. in de Montana Blanca of naar de Paisaje Lunar, met de nodige toelating kan je tot boven op de Teide gaan. Je komt ook een heel eind omhoog met de kabelbaan (als het niet teveel waait). Het dorpje Masca is heel schilderachtig en je kan dan afdalen naar de baai van Masca (reeds vermeld in een andere posting), maar laat je dan wel ophalen door een bootje dat voorbij Los Gigantes vaart, anders wacht je een lange klim terug.
        En inderdaad, La Gomera is een aanrader: zowel tijdens de vaart als op het eiland heb je meestal een voor fotografen prachtig uitzicht op de Teide die boven Tenerife uitsteekt.
        Een aantal foto's (toen nog ingescand van dia's) staat op onderstaande fotogalerij.
        home page: http://cage.ugent.be/~hs
        reisblog: http://herser.wordpress.com
        foto montages: http://www.photodex.com/share/hermans

        Comment


        • #5
          Re: Wat valt er zoal te zien in Tenerifé?

          Ik vertrek 21/12 naar zodus bedankt voor de tips.
          Groetjes
          http://www.vehe.be

          Comment


          • #6
            Re: Wat valt er zoal te zien in Tenerifé?

            Het aangehaalde Masca is met de wagen gemakkelijk te bereiken. Je kan het combineren met een bezoek aan Los Gigantes. Wat meestal vergeten wordt door de plaatselijke toer-organisaties (omdat er geen commerciële verkoopstops kunnen ingelast worden) zijn o.a.

            - bezoek aan de recent ontdekte Pyramiden en link met Thor Heyerdall (Belgische research). Deze pyramiden liggen op dezefde breedtegraad als deze van zuid-amerika en Egypte.
            - bezoek aan het Mercedes gebergte in het noorden van het eiland, met prachtige vergezichten en typische restaurantjes (meestal enkel bezocht door autochtonen): een aanrader!
            Heb zelf al een 15tal maal het eiland per wagen doorkruist en kan je nog veel meer plaatsjes aanraden als je geďnteresseerd bent in de natuur en de locale sfeer en niet in commerciële uitbuiting van de tour-operators.

            Henri
            lidnummer: BD0435BE

            Comment


            • #7
              Re: Wat valt er zoal te zien in Tenerifé?

              link bij de tip van Kodachrome

              Comment


              • #8
                Re: Wat valt er zoal te zien in Tenerifé?

                Bedankt @ iedereen!

                Hopelijk lukt het op een weekje om alles te zien (want we willen ook wel wat rusten )!

                Comment


                • #9
                  Re: Wat valt er zoal te zien in Tenerifé?

                  Zo, kheb zonet jullie tips netjes afgeprint en opgeborgen, want morgen om 06:00 vertrekt het vliegtuig richting Tenerife. Ben terug volgende week zondag avond, dus een weekje zonder BD. (wordt afkicken )

                  Groetjes aan iedereen en nogmaals dank.
                  PS: last-minute tips zijn nog welkom

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat valt er zoal te zien in Tenerifé?

                    Naar ik vernomen heb zijn er daar vrij veel foto-apparatuur-winkels;
                    Iemand ervaring met aankopen daar? Loont het de moeite (goedkoper dan bij ons?)

                    Anders neem ik eventueel wat meer centjes mee

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat valt er zoal te zien in Tenerifé?

                      Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
                      Naar ik vernomen heb zijn er daar vrij veel foto-apparatuur-winkels;
                      Iemand ervaring met aankopen daar? Loont het de moeite (goedkoper dan bij ons?)

                      Anders neem ik eventueel wat meer centjes mee

                      Hoop echt dat je dit nog leest voor je vertrekt :


                      Zou het niet doen ! Digitale ( video ) camera's voor 40 euro !!! Maar wat ze er even vergeten bij te vertellen is , dat je ook nog een batterijen moet hebben , kabels etc etc . Dan ben je uiteindelijk duurder uit. ga niet raar staan te kijken als ze voor een batterij gewoon 200 euro vragen en voor een paar kabeltjes 150 euro. Met andere woorden , voor alle accessoires die nodig zijn voor het gebruik van de camera moet je flink in je buidel tasten.
                      Mocht je toch wat kopen , verlies het ding wat je koopt geen seconde meer uit het oog , anders heb je kans dat je een mooie digitale steen hebt gekocht.

                      Dit is zo'n zaakje :




                      HEEL hard voorbij lopen !!!!
                      Last edited by Hanske; 18 november 2005, 10:53.
                      Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                      Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat valt er zoal te zien in Tenerifé?

                        Oww ja , zou het bijna vergeten : Prettige vakantie !!!!!
                        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                        Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat valt er zoal te zien in Tenerifé?

                          verschrikkelijk bedankt hanske!!
                          Foto Abba staat in mijn geheugen gegrift.

                          Mijn ouders hadden vorig jaar in Gran Canaria een digitaal fototoestel gekocht, daar was niets mis mee. Mss die zeldzame eerlijke handelaar.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat valt er zoal te zien in Tenerifé?

                            Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
                            verschrikkelijk bedankt hanske!!
                            Foto Abba staat in mijn geheugen gegrift.

                            Mijn ouders hadden vorig jaar in Gran Canaria een digitaal fototoestel gekocht, daar was niets mis mee. Mss die zeldzame eerlijke handelaar.
                            Vraag dan maar eens aan je ouders of ze inderdaad de prijs hebben betaald die in de etalage stond En ja , misschien was die handelaar de uitzondering op de regel. Maar zou het risico toch niet durven te lopen. Heb toen ik op Tenerife was , aan een locale bar-eigenaresse ( die toevallig Nederlands was ) gevraagd in hoeverre dit soort zaakjes betrouwbaar zijn. Absoluut niet , was haar alleszeggende antwoord
                            Dus wees heel erg voorzichtig !! .........
                            Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                            Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat valt er zoal te zien in Tenerifé?

                              Kan je Visanta-keten aanraden. Koop eral meer dan 5 jaar foto en electronica apparatuur met volle waarborg (ook in België geldig; proefondervindelijk vastgesteld) aan pracht-condities (taxfree want Tenerife is een vrijhandelshaven). Anderhalf jaar geleden nog Sima 50-500 aan 700€.
                              Verkopers zijn meestal afkomstig uit Groot Brittanië. Opgelet voor de menigte goedkopere winkeltjes die geleid worden door Indiërs, Jordaniërs, e.d. en die er enkel op uit zijn je in de luren te leggen. Opgelet voor imitatie-apparatuur. Vraag altijd test te mogen doen en koop altijd het geteste apparaat en geen ander uit de reserve.( bij Visanta geen enkel probleem)
                              hierna hun site:
                              http://www.visanta-es.com/al/index.html
                              Veel plezier en prettige vakantie
                              Henri
                              lidnummer: BD0435BE

                              Comment

                              Working...
                              X