Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chuck

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Chuck

    Een fotootje getrokken met mijn 350deetje.

    De lichtomstandigheden waren niet simpel. Zeker niet als je maar 1 seconde hebt om een foto te trekken. Want stilzitten doet hij niet echt

    Zijn hoofd steekt binnen terwijl er buiten een totale overcast is (zeer veel licht).
    Op f1.4 is de bokeh fel en met de enkele stops overbelichting geeft het een gevoel van een studiofoto! Ik vond hem wel iets hebben en misschien ben ik ook maar de enigste die dat vind. Comments?



    exif:
    1/640 sec
    F1.4
    50mm F1.4
    Iso 1600.
    Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

  • #2
    Re: Chuck

    Goede opname, maar ik mis een beetje scherptediepte, uit ervaring weet ik dat dit inderdaad geen gemakkelijke opnames zijn, het model heeft doorgaans hdhd...........(kan niet stil zitten)
    MDB-VL
    Canon 350D - EF 28/80 - EF 75/300

    Comment


    • #3
      Re: Chuck

      Oorspronkelijk geplaatst door mdb
      Goede opname, maar ik mis een beetje scherptediepte, uit ervaring weet ik dat dit inderdaad geen gemakkelijke opnames zijn, het model heeft doorgaans hdhd...........(kan niet stil zitten)
      Adhd

      Scherpte diepte is minimaal. Alleen de neus en ogen wou ik scherp omdat deze zich in de schaduw bevinden.

      De rest ging sowieso overbelicht zijn dus dat mocht niet scherp zijn.
      Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

      Comment


      • #4
        Re: Chuck

        mooi gedaan maar de ruis stoort mij een beetje
        of is dat de jpg compressie ?

        Comment


        • #5
          Re: Chuck

          Oorspronkelijk geplaatst door norab
          mooi gedaan maar de ruis stoort mij een beetje
          of is dat de jpg compressie ?
          Nope basic colornoise op 1600 asa.
          Heb ze niet in RAW getrokken. Anders kon ik dat makkelijk eruithalen.
          Dat nu nog maar dan verlies je weer scherpte enz..

          Effe een ZW gemaakt met wat andere proporties.
          Klein beetje Noise ninja gedaan met een masker. Want noiseninja op de bokeh is afschuwelijk
          Is deze beter? Bij ZW valt het meer op dat de schedel uitgebrand is. Bij de kleurversie stoort dat niet zo vind ik.

          Last edited by multipasser; 25 september 2005, 23:10.
          Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

          Comment


          • #6
            Re: Chuck

            de tweede vind ik niet zo goed.

            Dit is ongeveer hoe ik de eerste liever had gezien.

            (geef effe een seintje als hij terug weg moet)

            Comment


            • #7
              Re: Chuck

              vind het een hele lieve foto, maar ik zoun meer zijn hoofd croppen en minder lijf laten zien

              Comment


              • #8
                Re: Chuck

                Oorspronkelijk geplaatst door norab
                de tweede vind ik niet zo goed.

                Dit is ongeveer hoe ik de eerste liever had gezien.

                (geef effe een seintje als hij terug weg moet)
                Hij mag blijven. Maar dat is met heavy noise reduction. Dat krijg ik ook zo hoor geen probleem maar dat lijkt alsof er Median filter overzit. Trekt op niets. De bokeh wordt helemaal wazig.

                Ik heb scharpening met masker op het gezicht alleen. De rest mag zo blijven.
                Had hem maar op iso 400 moeten zetten my bad! Of RAW trekken.
                Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                Comment

                Working...
                X