Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beetje laat maar tja

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beetje laat maar tja

    Dit zijn foto's van de testen voor Ieper van Kris Princen. De testen zijn doorgegaan in Dominois (Frankrijk).







  • #2
    Re: Beetje laat maar tja

    Ik vind ze een beetje flets, met 1 minuutje shoppen krijg je dit;



    Ik ben even zo vrij geweest ...
    Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

    Comment


    • #3
      Re: Beetje laat maar tja

      Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste foto, maar dan wel de bewerkte versie van di Marco. Maakt de foto stukken beter !

      Waarom 2 & 3 voor mij minder zijn:
      Bij foto 2 mis ik wat scherpte, met de compo zit het wel goed .
      En bij foto 3 is de achtergrond storend .

      Mvg,
      Robert

      Comment


      • #4
        Re: Beetje laat maar tja

        Oorspronkelijk geplaatst door di Marco
        Ik vind ze een beetje flets, met 1 minuutje shoppen krijg je dit;


        Ik ben even zo vrij geweest ...

        Niet erg hoor, er is maar 1 manier om bij te leren.

        Is dit gedaan met het veranderen van levels?

        Comment


        • #5
          Re: Beetje laat maar tja

          Oorspronkelijk geplaatst door di Marco
          Ik vind ze een beetje flets, met 1 minuutje shoppen krijg je dit;
          Ik ben even zo vrij geweest ...
          Met die aanpassingen moet je wat voorzichtiger werken, want hier zij de kleuren toch een beetje té fel.
          De automatische aanpassingen van kleur en contrast (auto levels / auto contrast...) zijn niet altijd even goed (soms werken die wel goed).
          Je kan die beter zelf corrigeren door de brightness / contrast... voorzichtig een beetje aan te passen, corrigeer niet teveel tegelijk, maar pas de foto aan tot de kleuren en contrasten natuurlijk overkomen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Beetje laat maar tja

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
            Met die aanpassingen moet je wat voorzichtiger werken, want hier zij de kleuren toch een beetje té fel.
            De automatische aanpassingen van kleur en contrast (auto levels / auto contrast...) zijn niet altijd even goed (soms werken die wel goed).
            Je kan die beter zelf corrigeren door de brightness / contrast... voorzichtig een beetje aan te passen, corrigeer niet teveel tegelijk, maar pas de foto aan tot de kleuren en contrasten natuurlijk overkomen.
            Ik heb ook bewust een flinke zwaai gegeven aan de RGB-curven, contrast en verzadiging om lekker aan te dikken dat er veel meer uit het fletse origineel te halen valt. In dit geval had de verzadiging wellicht een paar % minder mogen zijn, maar contrast en curven vind ik zelf wel lekker zo.

            ps. ik doe NOOIT auto levels en auto contrast !!!!
            Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

            Comment


            • #7
              Re: Beetje laat maar tja

              ik kies voor de middenweg want de correctie is te fel. Een tussen oplossing is aangewezen.
              Camera : nikon D90 (1/7/2010) met (Nikon 18/200 VR) vervangen door Tamron 18/270.

              http://www.peter-mia.be

              Comment

              Working...
              X