Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zweefvliegen in Polen (Leszno)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zweefvliegen in Polen (Leszno)

    Hoi,

    Enkele sfeerfoto's van mijn zweefvliegvakantie in Polen


    Grob Astir CS 77



    Grob Twin Astir net airborne achter een Wilga sleepvliegtuig



    Twin in final

    Allemaal gemaakt met 350D en 75-300 (versie met IS maar IS stond uit).

    grtz,
    PieterR
    It is possible to fly without motors, but not without knowledge and skill. - Wilbur Wright

  • #2
    Re: Zweefvliegen in Polen (Leszno)

    zweefvliegvakantie hé ? En in Polen dan nog wel !
    Wanneer mag ik mee ?

    Laatste foto is toppie
    ooit ... .

    Comment


    • #3
      Re: Zweefvliegen in Polen (Leszno)

      Oorspronkelijk geplaatst door moeikketreimeloe
      zweefvliegvakantie hé ? En in Polen dan nog wel !
      Wanneer mag ik mee ?

      Laatste foto is toppie
      Thanks.
      Je mag mee van zodra je je zweefvliegvergunning hebt en een trekhaak aan je auto hebt staan
      It is possible to fly without motors, but not without knowledge and skill. - Wilbur Wright

      Comment


      • #4
        Re: Zweefvliegen in Polen (Leszno)

        Oorspronkelijk geplaatst door PieterR
        Thanks.
        Je mag mee van zodra je je zweefvliegvergunning hebt
        Hoelang duurt het om zoiets te halen? Kan zo lang niet zijn lijkt me.
        450D en wat prullen

        Comment


        • #5
          Re: Zweefvliegen in Polen (Leszno)

          Wie frequent vliegt (liefst elk weekend een vlucht of twee) gaat het sneller leren dan wanneer je onregelmatig kunt vliegen. Gemiddeld ben je solo na 30 à 50 starts (en landingen ). Je eerste solo maak je met de tweezitter waarmee je je eerste vluchten hebt gemaakt. Dan begint het pas. Volgende stap is leren vliegen op een éénzitter, waarmee je dan voldoende (15) uur solo kunt vergaren om je examenvlucht te maken. Komt daarbij het leren thermieken (= zoeken van en draaien in de stijgende luchtbellen) om niet na 10 minuten weer te moeten landen.

          's Winters worden door de instructeurs theoriecursussen gegeven om je voor te bereiden op het theoretisch examen. Dat ligt op het niveau middelbaar en is voor iedereen met voldoende interesse in de materie perfect haalbaar.

          Afhankelijk van de omstandigheden, je vliegfrequentie en -aanleg kan dit alles in één of twee jaar. Iedereen kan leren vliegen, maar bij de ene persoon gaat dit proces sneller dan bij de andere. Ik had er 8 jaar radiobestuurd modelvliegen op zitten voor ik met zweefvliegen begon, en zoiets helpt ook wel.

          En 't is ook een dankbaar en niet te eenvoudig foto-onderwerp, dus wat wil een mens nog meer???
          (Antwoord: meer tijd en beter weer )
          It is possible to fly without motors, but not without knowledge and skill. - Wilbur Wright

          Comment


          • #6
            Re: Zweefvliegen in Polen (Leszno)

            Oorspronkelijk geplaatst door PieterR
            Wie frequent vliegt (liefst elk weekend een vlucht of twee) gaat het sneller leren dan wanneer je onregelmatig kunt vliegen. Gemiddeld ben je solo na 30 à 50 starts (en landingen ). Je eerste solo maak je met de tweezitter waarmee je je eerste vluchten hebt gemaakt. Dan begint het pas. Volgende stap is leren vliegen op een éénzitter, waarmee je dan voldoende (15) uur solo kunt vergaren om je examenvlucht te maken. Komt daarbij het leren thermieken (= zoeken van en draaien in de stijgende luchtbellen) om niet na 10 minuten weer te moeten landen.

            's Winters worden door de instructeurs theoriecursussen gegeven om je voor te bereiden op het theoretisch examen. Dat ligt op het niveau middelbaar en is voor iedereen met voldoende interesse in de materie perfect haalbaar.

            Afhankelijk van de omstandigheden, je vliegfrequentie en -aanleg kan dit alles in één of twee jaar. Iedereen kan leren vliegen, maar bij de ene persoon gaat dit proces sneller dan bij de andere. Ik had er 8 jaar radiobestuurd modelvliegen op zitten voor ik met zweefvliegen begon, en zoiets helpt ook wel.

            En 't is ook een dankbaar en niet te eenvoudig foto-onderwerp, dus wat wil een mens nog meer???
            (Antwoord: meer tijd en beter weer )

            En hoelang ben jij er al mee bezig P, met het zweefvliegen dan?
            450D en wat prullen

            Comment


            • #7
              Re: Zweefvliegen in Polen (Leszno)

              half maart 2002: eerste vlucht
              eind juli 2002: eerste solo
              mei 2003: eerste vlucht op éénzitter
              augustus 2003: vergunning
              augustus 2004: passagiersvergunning
              augustus 2005: zilveren "C" brevet (5 uur duurvlucht, 1000 m hoogtewinst en 50 km afstand).
              toekomst: nog veel en nog verder vliegen
              It is possible to fly without motors, but not without knowledge and skill. - Wilbur Wright

              Comment


              • #8
                Re: Zweefvliegen in Polen (Leszno)

                Oorspronkelijk geplaatst door PieterR
                half maart 2002: eerste vlucht
                eind juli 2002: eerste solo
                mei 2003: eerste vlucht op éénzitter
                augustus 2003: vergunning
                augustus 2004: passagiersvergunning
                augustus 2005: zilveren "C" brevet (5 uur duurvlucht, 1000 m hoogtewinst en 50 km afstand).
                toekomst: nog veel en nog verder vliegen
                Zweefvliegen lijkt me echt wel een leuke bezigheid. Hoeveel vlieguren heb je al verzameld?
                450D en wat prullen

                Comment


                • #9
                  Re: Zweefvliegen in Polen (Leszno)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Gégé
                  Zweefvliegen lijkt me echt wel een leuke bezigheid. Hoeveel vlieguren heb je al verzameld?
                  Een leuke bezigheid is het zeker! Het kost wel de nodige tijd.
                  Ik heb nu 168 uur waarvan 102 solo. Lijkt veel, maar da's nog niks hoor in vergelijking met sommige van onze anciens met een paar 1000 uren op hun actief.
                  It is possible to fly without motors, but not without knowledge and skill. - Wilbur Wright

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zweefvliegen in Polen (Leszno)

                    De prijzen vallen ook mee in vergelijking met motorvliegtuigen zeker? Hoeveel kost zo een uurtje vliegen ongeveer?
                    Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
                    Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zweefvliegen in Polen (Leszno)

                      Dat hangt een beetje van veel af
                      Welk toestel het is, in welke club, sleep naar 500 of 1000m...

                      Stel, je blijft, sleep inclusief, 1 uur in de lucht.
                      sleep = € 20
                      minuutkost = € 0,22 / min
                      Dus 20 + 60 x 0,22 = € 33,2 voor één uur.

                      Dat is dan gerekend zonder lidgeld, en barkosten achteraf
                      Goedkoper dan motorvliegen is het zeker, en leuker ook

                      Als je langer in de lucht blijft, dan tikken enkel de minuten verder maar wordt de sleepkost over een langere periode gedeeld.

                      grtz,
                      PieterR
                      It is possible to fly without motors, but not without knowledge and skill. - Wilbur Wright

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zweefvliegen in Polen (Leszno)

                        Waar ligt lesno ergens in polen? (bij welke grote of grotere stad)
                        Groeten janvangent
                        Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zweefvliegen in Polen (Leszno)

                          Oorspronkelijk geplaatst door janvangent
                          Waar ligt lesno ergens in polen? (bij welke grote of grotere stad)
                          Leszno ligt ongeveer 70km van Poznan (=grote stad).
                          Link

                          Mvg,
                          Robert

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zweefvliegen in Polen (Leszno)

                            die eerste vind ik subliem: mooi contrast, je vliegtuig goed scherp, en dan de overgang van de wazige bloemetjes en de wazige achtergrond Je zou trouwens geloven dat het vliegtuig juist uit de carwash komt: die reflectie

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zweefvliegen in Polen (Leszno)

                              Mooie opname's, ik ga ook voor de eerste omwille van zweefvliegtuig met als extra het mooie bloemenveld.
                              Groeten Leon
                              http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                              Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

                              Comment

                              Working...
                              X