Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

filmrolletjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • filmrolletjes

    Hallo,

    Ik heb mij gisteren de Nikon F65 aangekocht.
    Ik had jullie graag om raad gevraagd: Welke filmrolletjes vinden (jullie) het beste?
    Waar laat ik ze het best ontwikkelen om de kosten zo laag mogelijk te houden en toch een deftige foto in mijn handen te hebben?

    Dank bij voorbaat
    MVG,
    Antoine E

  • #2
    Re: filmrolletjes

    Oorspronkelijk geplaatst door Antoine E
    Hallo,

    Ik heb mij gisteren de Nikon F65 aangekocht.
    Ik had jullie graag om raad gevraagd: Welke filmrolletjes vinden (jullie) het beste?
    Waar laat ik ze het best ontwikkelen om de kosten zo laag mogelijk te houden en toch een deftige foto in mijn handen te hebben?

    Dank bij voorbaat
    MVG,
    Antoine E
    Antoine,

    Ik heb meestal de Agfa Pro. 50 ASA gebruikt> mooie pastelkleuren.
    Zowel voor dia als foto's.
    Maar ja met dat licht hier is 50 ASA wat weinig
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: filmrolletjes

      Oorspronkelijk geplaatst door Antoine E
      Welke filmrolletjes vinden (jullie) het beste?
      Waar laat ik ze het best ontwikkelen om de kosten zo laag mogelijk te houden en toch een deftige foto in mijn handen te hebben?
      Een beetje meer informatie is wel noodzakelijk hoor... wat wil je, onder wat voor omstandigheden fotograferen? Voor portretten in de studio bijvoorbeeld zou ik toch een heel andere film gebruiken dan voor landschapjes. Wil je ze gaan vergroten? En natuurlijk: kleur of zwart/wit? En ga je veel fotograferen of laat je een film rustig drie maanden in je body zitten voordat'ie vol is?

      Ontwikkelen is vooral afhankelijk van wat je er mee wil en wat voor extra dingetjes je nog wilt. Wil je een consumentenfilm recht-toe-recht-aan laten ontwikkelen, dan is een standaard centrale (via de supermarkt bijvoorbeeld) vaak goed en goedkoop, maar heb je een wat exotischer film of wil je de film gepushed of gepulled hebben, dan is een vaklab noodzakelijk.

      Comment


      • #4
        Re: filmrolletjes

        Als het niet teveel mag kosten.
        Koop Fuji fimkes asa 200 in een 3-pack van 36 en laat in het kruidvat ontwikkelen.
        In promo kan je deze rond de 7,5Euro/3 vinden en anders is het 9,9Euro/3

        Alle kosten samen is het ongeveer 11 Bf per foto (= rolleke van 36 + ontwikkelen + afdruk 10x15 inbegrepen)

        PS: zo doe ik het en 'k ben best tevreden over de kwaliteit. (ik moet mijne boterham niet verdienen met fotografie en de kosten voor de foto hobby wil ik binnen de perken houden.)
        Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

        Comment


        • #5
          Re: filmrolletjes

          zwart-wit... Kodak TRI-X of T-MAX 100... en zelf ontwikkelen
          some toys 4 big boys
          http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

          Comment


          • #6
            Re: filmrolletjes

            heb zelf al een paar jaar een F65 en tot hiertoe de beste resultaten met Fuji-filmpjes. 200 of 400 ASA. Zeer schitterende kleuren...

            lees volgende pagina's nekeer: veel en goede info...
            http://www.nikonians.org/html/resour...lm_to_use.html

            Comment


            • #7
              Re: filmrolletjes

              Het is voor een beetje vanalle omstandigheden te fotograferen, zowel bewegende,stilstaande beelden als close-ups, landschappen,...

              @ BPVST:

              Op welk papier zijn de ontwikkelingen gedaan bij het kruidvat?

              @ theokus:
              Waar kan ik agfa pro filmrolletjes kopen?

              Dank bij voorbaat.
              MVG, Antoine
              Last edited by Antoine E; 23 september 2005, 16:01.

              Comment


              • #8
                Re: filmrolletjes

                Oorspronkelijk geplaatst door Antoine E
                @ BPVST:

                Op welk papier zijn de ontwikkelingen gedaan bij het kruidvat?
                da scheelt van keer tot keer.
                fijicolor cristal archive
                kodak royal paper
                agfa prestige paper
                Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

                Comment


                • #9
                  Re: filmrolletjes

                  test een paar films

                  met een hoge iso waarde heb ik alleen positieven ervaring met fuji 800
                  nooit 1600iso gebruiken fletse kleuren
                  Steven

                  Comment


                  • #10
                    Re: filmrolletjes

                    Ik had al Fuji (superia 200 en superia X-tra 400) getest, positieve resultaten .
                    Heb zonet Kodak Gold 200 laten ontwikkelen en hie vind ik de kleuren niet zo mooi.
                    Nu ben ik Photohall 200iso (gratis rolletjes) aan het testen en dan zal ik eens agfa proberen .

                    Ik laat nu mijn foto's ontwikkelen bij mediamarkt voor 0.09 cent per foto en ben er wel tevreden, het is op fuji crystal paper.

                    Comment

                    Working...
                    X