Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotoprinter of online bestellen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotoprinter of online bestellen?

    Hey allen,

    Nu ik reeds enkele maanden met digitale fotografie bezig ben, wil ik nu eindelijk ook wel eens genieten van een tastbaar resultaat: foto's op papier dus...

    Nu momenteel heb ik geen fotoprinter in huis. Vinden jullie het de moeite om zo'n toestel aan te kopen, of kan ik net zo goed de foto's laten ontwikkelen via een online service? Zoja, wat zijn de beste online diensten? en wat met de kwaliteit (fotoprinter vs online dienst), enz...

    Als het toch beter zou zijn om een fotoprinter te kopen, welke zouden jullie me dan aanraden? Stel dat ik zo'n 20 foto's per maand zou willen afdrukken, en afdrukken op A4 zouden ook mogelijk moeten zijn. Zelf heb ik al veel goeds gehoord over de Canon printers, maar ja, loont het de moeite om er een te kopen?

    Graag jullie advies en opmerkingen om een beginner goed op weg te helpen!

    Thanx,
    Joe

  • #2
    Re: fotoprinter of online bestellen?

    Ik heb zelf een Canon Pixma IP5000, en die maakt heel mooie afdrukken. En met de spotgoedkope inktpatronen van www.mvcd.com + Aldi-fotopapier zijn de prints veel goedkoper dan wanneer je ze laat afdrukken.

    Maar vorige week heb ik toch nog enkele foto's laten afdrukken op 20x30cm. Dat waren foto's van schilderijen, en het is de bedoeling dat die heel lang de juiste kleuren houden. En als ik ze laat afdrukken, dan kan ik ook de rekening voorleggen als de foto's voor iemand anders zijn (iedereen denkt dat zelf printen bijna gratis is ).

    Ik heb al een paar keer zelf foto's afgedrukt op A4-formaat, en dan vinden de meesten 1,5 euro per print al teveel (die foto's waren op Kodak Professional papier, en dat is veel duurder dan het Aldi-papier). Ze betalen liever 2,5 euro + 1,25 euro verwerkingskosten voor foto's (20x30) die ik bij Rainbow Color laat afdrukken (die van vorige week waren wel heel juist van kleur, maar dat zijn de foto's die uit de Canon-printer komen ook wel ).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: fotoprinter of online bestellen?

      ik druk niets zelf af , via een afdrukcentrale is het nog steeds goedkoper en de kwalliteit ligt toch nog hoger , zeker op langere termijn .
      http://www.dullaert.net

      Comment


      • #4
        Re: fotoprinter of online bestellen?

        Je kunt altijd beginnen met een aantal keren online foto's te bestellen. Dan ervaar je direct of het voor jou ok is (kwaliteit, tijdsduur,e.d.), als het niet aan je wensen voldoet kan je daarna nog altijd een fotoprinter kopen.

        De online service met zeer goede reacties is : www.photobox.ie (of www.photobox.co.uk). Firma is in Londen gevestigd, maar de Ierse site geeft prijzen in euro. (Na aanmelden kan je wel zelf je munteenheid kiezen.)

        Alain

        Comment

        Working...
        X