Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

negatieven fotograferen?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • negatieven fotograferen?

    Ik heb hier, zoals jullie ook waarschijnlijk, nog vele honderden negatieven liggen van voorbije jaren.

    Graag had ik sommige van deze omgezet naar digitale foto's.

    Nikon heeft oa een slide copier die voor de lens gemonteerd wordt.
    ( ook voor de CP5700 denk ik )

    Weet er iemand of dit systeem ook werkt voor negatieven. En indien ja, wat heb je nog meer nodig
    Jo



    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

  • #2
    Het systeem ES-E28 van Nikon, dat ik gebruik op mijn CP995, heeft ook een houder voor (max. 6) niet ingeraamde dia's en/of negatieven. De daarmee gefotografeerde negatieven kan je in haast ieder beeldbewerkingsprogramma eenvoudig omkeren met de opdracht "Negative" of dergelijke.
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Jo
      Ik heb hier, zoals jullie ook waarschijnlijk, nog vele honderden negatieven liggen van voorbije jaren.

      Graag had ik sommige van deze omgezet naar digitale foto's.

      Nikon heeft oa een slide copier die voor de lens gemonteerd wordt.
      ( ook voor de CP5700 denk ik )

      Jo


      ik twijfel er sterk aan of die slide copier wel op een CP5700 past. Die heeft nl een heel andere doormeter van lens als de 995..4500 ed. Het is nl voor deze groep dat die adapter gemaakt is.
      ---
      darix
      afdruk vinger in aanslag!(DB0197BE)
      D70s

      Comment


      • #4
        inderdaad Darix, maar er bestaat weldra een adaptor voor


        Heeft iemand op het forum reeds zijn negatieven op deze wijze gecopieerd? En wat zijn de resultaten?
        Jo
        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

        Comment


        • #5
          Hallo Jo kijk eens naar deze topic van 29 Maart 2002 ik hoop dat dit je kan helpen

          http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=2282&SearchTerms=Digitale,camer a,als,scanner,gebruiken

          Groetjes
          Erik.D

          Comment

          Working...
          X