Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste foto ooit gemaakt!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste foto ooit gemaakt!!!

    Ik weet niet of er al ooit zo'n topic geweest is. Maar wat is volgens jullie de 'beste foto ooit gemaakt'? Iedereen heeft wel ergens een favoriet.

    Ik heb zelf ééntje in gedachte, maar kan hem alleen nog niet vinden (moet hem opzoeken in NG magazines).

    Een top3 geven mag ook. Zo leren we nog nieuwe fotografen kennen en hopelijk levert het een topic op met alleen maar topfotos!

    (als dit niet hier hoort verplaats het maar)
    Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

  • #2
    Re: Beste foto ooit gemaakt!!!

    Ik vind persoonlijk niet dat er echt 1 foto boven de rest uitsteekt. Ik heb natuurlijk wel een reeks favo's maar om nu echt 1 foto uit te kiezen.

    Maar ik ben wel eens curieus naar de anderen

    Comment


    • #3
      Re: Beste foto ooit gemaakt!!!

      De beste foto ooit ??? Jezus, wat 'n vraag...

      Ok ! De beste foto ooit, die moet nog gemaakt worden - door mezelf in de nabije toekomst...
      Greetz, Kariboe
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

      Comment


      • #4
        Re: Beste foto ooit gemaakt!!!

        Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
        De beste foto ooit ??? Jezus, wat 'n vraag...

        Ok ! De beste foto ooit, die moet nog gemaakt worden - door mezelf in de nabije toekomst...
        Greetz, Kariboe
        Ja, je hebt gelijk...
        De beste foto moet nog gemaakt worden, en zelf zou Kariboe gelijk hebben dat hij hem zou maken, zeg ik dat ook, 1 seconde erna...
        En iemand anders ook.. na mij...

        Dus dat is een vraag die voor altijd onbeantwoord zal blijven vrees ik

        Didier
        http://www.busimatch.com

        Comment


        • #5
          Re: Beste foto ooit gemaakt!!!

          Ik ga niet zeggen dat dit de beste foto ooit gemaakt is, ook al omdat er in de fotografie verschillende onderverdelingen zijn, maar als ik dan toch een favoriete foto moet kiezen, dan kies ik deze foto van Cartier-Bresson

          Comment


          • #6
            Re: Beste foto ooit gemaakt!!!

            Een heel moeilijke vraag... Mijn keuze voor de allerbeste foto ooit gemaakt is de foto die Nick Ut heeft gemaakt van Kim Phuc: het meisje uit vietnam dat naakt en hevig verbrand over straat rent. Ik ga dan niet voor de oorspronkelijk gepubliceerde foto (een uitsnede), maar voor het volledige beeld.



            Nick Ut woont tegenwoordig in Los Angeles. Hij werkt daar voor een lokale krant en maakt voornamelijk sportfoto's. Een heel aardige, bescheiden man. Zijn broer was fotograaf, maar is omgekomen in de oorlog in vietnam. Omdat er toch brood op de plank moest komen, is de toen nog heel jonge Huynh Cong (zijn oorspronkelijke naam) in de frontlinies gaan fotograferen voor AP.

            Mijn tweede keuze is de foto die Steve McCurry in Afhanistan heeft gemaakt van Sharbat Gula. De foto waar ik hieronder naar link heeft (net als de meeste andere versies die op het internet rouleren) een veel te fletse rode kleur. De achtergrond bevat in werkelijkheid veel meer blauw.



            Steve werkt tegenwoordig in New York waar hij o.a. workshops verzorgt die nogal sterk door Nikon, Kodak en Epson worden gesponsord.

            En eigenlijk zijn er nog zoveel andere mooie foto's...

            Groeten, Miriam

            Comment


            • #7
              Re: Beste foto ooit gemaakt!!!

              Altijd heel moeilijk om een top van de beste foto's ooit te kiezen.

              Het befaamde portret van Steve McCurry (zie Miriam haar post) is ook een van mijn grote favorieten. Deze van James Nachtway is ook enorm sterk, hoewel eigenlijk de meeste van zijn foto's even sterk zijn. Robert Doisneau heeft een aantal heel leuke straatportretten gemaakt, en er zit vaak behoorlijk veel humor in zijn foto's. Een van zijn bekendste foto's is uiteraard de kus.

              Comment


              • #8
                Re: Beste foto ooit gemaakt!!!

                Het oordeel over een foto is persoonlijk en staat in verband met de aard van het onderwerp, dus daar kan je moeilijk over oordelen.

                Maar wanneer je een "echte" site zoekt voor het plaatsen van je beelden en ook het bekijken van een ander zijn beelden dan kan ik U zeker http://www.photoforum.ru/ aanbevelen. U kan daar beelden bekijken van meer dan 9000 fotografen de ene al wat beter dan de andere.

                De software is zeer goed geschreven en heeft veel mogelijkheden om de foto's te gaan opzoek volgens verschillende genre"s of het werk van een fotograaf op te zoeken, er is ook een mogelijkheid om je beelden te laten beoordelen met punten in plaats van met plus tekens. Het mooie er aan is zeker dat je de controle behoudt over je werk en ten alle tijden een foto uit je portfolio kan verwijderen, dit terwijl je de beelden wel oplaadt naar hun server. Enige regels qua omvang van je beelden zijn van toepassing maar er is best mee te leven. De voertaal op het forum is Engels (of Russisch) .

                MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: Beste foto ooit gemaakt!!!

                  Ik weet dat het oordeel heel persoonlijk is. Maar toch zou ik graag eens willen zien wat mensen nu echt een goede foto vinden! Het is raar dat 80% waarschijnlijk ivm met mensen gaat zijn! Terwijl er zoveel mooie foto's van de natuur/architectuur enzo zijn.

                  Ik ben nog altijd mijn fav. verschuldigd. Ik ga hem effe proberen te zoeken in een National.
                  Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beste foto ooit gemaakt!!!

                    .........
                    Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 16:59.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beste foto ooit gemaakt!!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door TheBigPicture
                      Ja vind ik ook een zeeeeer mooie foto! Echt krachtig!

                      Ik ben op zoek naar een foto van een moslim familie die bij hun dode zoon liggen te huilen. Het lijkt wel alsof Rembrandt himself de foto geschilderd heeft! Ongelooflijke mooie lichtinval.
                      Ik vind hem helaas niet
                      Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beste foto ooit gemaakt!!!

                        ..........
                        Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 16:59.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beste foto ooit gemaakt!!!

                          Explore National Geographic. A world leader in geography, cartography and exploration.


                          Dit is een leuke site. Hier kan je PDF downloaden met 9pagina's.
                          Via Photoshop kan je ze strippen en dan met contact sheet II kan je ze bijna aan elkaar linken zodat je een super highres foto verkrijgt!

                          Het vergt wat werk. Maar er zitten paar mooie foto's tussen
                          Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beste foto ooit gemaakt!!!

                            ik hoop nooit een beste foto ooit te hebben..... zou wel jammer zijn dat je die foto maakt en dan weet.... voila.. dat was m'n top... en niet verder.
                            Nee, ik probeer elke keer weer een nieuwe beste foto te maken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beste foto ooit gemaakt!!!

                              Het is eigenlijk wel erg dat, terwijl die fotos wel echt prachtig zijn, de reden dat die zo knap zijn dat die een beeld scheppen over een ander zijn ellende...

                              Zijn er geen prachtfotos die genomineerd waren die niet over dit onderwerp gaan?
                              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                              Comment

                              Working...
                              X