Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste poging

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste poging

    Gisteren voor de eerste keer met de mensen "live" kennis gemaakt. Het was een leuke (late) babbel. Ik heb nu geprobeerd een foto van mij in het forum te plaatsten, maar het lukt gewoon niet. Ik trek graag foto's, zou het graag goed kunnen, ik geniet van (sommige) geslaagde foto's maar daar blijft het bij. De rest is voor mij Latijn. Hoe je die foto's moet bewerken, de pixels, de grootte, het invoegen, het lukt mij allemaal niet. Maar ze zeggen toch : de aanhouder wint? Het probleem is dat er zoveel tijd inkruipt voor je eindelijk iets gevonden hebt. Ik blijf proberen.
    Groetjes,
    Act

  • #2
    Inderdaad, er kruipt veel tijd in, zeker als je het goed wil doen. Ik ben zelf ook nog maar vrij recent met fotografie bezig en ik moet zeggen dat het niet gemakkelijk is. Ik ben nochtans vertrouwd met de computerwereld maar de beeldverwerkingsprogramma's zijn ook latijn voor mij. Ivm fotografie zelf vindt je heel wat informatie in bibliotheken maar over beeldverwerkingsprogramma's is er heel weinig te vinden, zelfs op internet vindt je heel weinig informatie.
    Toch volgende links eens proberen:



    Staar je ook niet blind op de kwaliteit van sommige fotos die hier gepost worden. Meestal komen die fotos uit een Canon EOS d60, een Olympus e10,... Stuk voor stuk professionele toestellen waar een 'hobby'toestel niet kan aan tippen. Als test heb ik eens een dag gewerkt met een Canon D60 van een vriend, het resultaat is gewoon niet te vergelijken met dat van mijn eigen Canon Ixus 300.

    De aanhouder wint

    http://www.pvhsdw.be

    Comment


    • #3
      Hoi Act laat je niet kennen zou ik zeggen. Wat Patrick ook moge beweren het is niet enkel het type van toestel dat een mooi beeld opleverd. Je kan perfect met een simpel digitaal toestel een even goed resultaat halen. Ik snap wel wat Patrick je wil zeggen maar ik had vroeger zo'n hobby toestel en nu een Olympus E-20P wat dan een "professioneel" toestel zou moeten zijn. Nu dat maakt geen verschil je moet het zelf zien, zelf op de knop drukken. En misschien heb je met zo'n uitgebreid ding wat meer mogelijkheden je krijgt er niet meer creatieviteit door.
      Wat het bewerken van foto's betreft, kijk maar een rond op dit forum en als je iets niet begrijpt mag je altijd je probleem voorleggen je zal versteld staan hoeveel mensen reageren.
      Neem gewoon de stappen één na één en met de hulp van BD kom je er wel, succes.
      Luc "iKKe"
      http://www.jip.be/luc

      Comment


      • #4
        Hallo Act,

        De meeste foto's komen hier niet van de hele dure camera's hoor ... .
        En zoals in eerdere antwoorden al vermeld: niet de camera is het belangrijkste, wel wat je ermee doet ...
        En zoals je zelf aangeeft: de aanhouder wint.
        En daarvoor is dit forum een hele goede inspiratiebron.

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Hoi Act,

          Prettig kennis te maken gisteren op de chat .
          Alle begin is moeilijk, maar iedereen is hier gewoonlijk heel behulpzaam en in de diverse forums kun je allerlei vragen kwijt.
          Hoogstwaarschijnlijk krijg je binnen no time allerlei antwoorden ook nog .
          Ik kijk uit naar je eerste foto.

          Jacki
          Meer foto's op Mukblog

          Comment


          • #6
            Hallo act... Ondertussen staat je foto op het forum... Dus het is je gelukt.

            Het is inderdaad een hele leuke klik die BDers...
            Het was plezant chatten gisteren.
            En we leren elkaar beter kennen op bv een shooting Day.
            Dat zijn dagen waarop de fotografen samenkomen en samen ergens foto's gaan trekken.
            Dus met dat " blootgeven" is werkelijk niets mis hoor.. Het zijn allemaal fijne en vriendelijke fotografen op BD.
            Je kan onze BDchatbox echt niet vergelijken met een gewone chatbox hoor... De meesten kennen hier elkaar. En het valt dan ook op als er ééntje tussenzit die we niet kennen...
            Zoals jij gisteren... Maar dat geeft niet. Al stellen we dan wel vragen van waar je bent enz...
            Bij BD zijn er mensen van heel België en Nederland... dan is 't normaal dat we vragen vanwaar je bent.

            Tot nog eens op de chat of misschien wel een Shooting Day.
            Welkom bij de klik...

            Comment


            • #7
              Hallo Act. Met een heel simpel digitaal toestelletje kan je heel mooie foto's maken. Ik durf zelfs zeggen dat weinigen het verschil zullen zien. Het probleem begint pas als je je toestel moet gaan instellen en moet gaan fotograferen in heel moeilijke omstandigheden. Je moet er een "oog" voor krijgen en dat lukt alleen door veel te fotograferen. De ene moet al wat meer oefenen dan de andere, maar door ervaring leer je betere foto's te maken.
              Het verschil tussen een zeer duur en een goedkoop toestelletje zit voornamelijk in het feit dat je met dure toestellen grotere afdrukken kan maken bv op A4 of A3 formaat. Liet jij vroeger bv met een analoog toestel veel vergrotingen maken ?
              Als je iets niet weet vraag het maar, met het antwoord op je vraag leren ook de andere leden en wijzelf nog heel dikwijls veel bij.
              Een trukje ? Knip er niet zo maar op los. Ga iets naar rechts of iets naderbij of verder af staan, ga op je hukken zitten of juist bovenop een tak of zo en kijk. Kijk desnoods door een leeg diaraampje en zoek de beste positie en verdeling van het beeld. Pak dan pas je toestel, en is het nog niet goed, dan kan je deleten en opnieuw proberen. Ik zelf probeer zo weinig mogelijk foto's te moeten bewerken, ik hou daar eigenlijk niet van.
              Veel succes en welkom op het forum. Binnenkort zullen we zeker één van je foto's kunnen bewonderen. Ik zelf lees zoveel mogelijk het forum en oudere topics, ik heb daar enorm veel van geleerd, en ik leer iedere dag bij, door vooral wat mij interesseert zelf te proberen.

              Comment


              • #8

                Welkom bij de klik...

                Leuke woordspeling mic

                Ik denk dat je bedoelt "kliek", maar misschien is klik (van de camera) ook wel juist .

                mvg,
                Z900
                Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                Comment


                • #9
                  Een site waar je een beetje info kan vinden over digi. fotografie.
                  http://home.hetnet.nl/~heuker2000/basis1/basis1.htm
                  Misschien staat er iets nuttig bij.

                  Ik ben ook niet tevreden over het eindresultaat van mijn foto's.
                  Ze zijn wel scherp en de kleuren zijn meestal OK maar toch ....
                  Zolang het gaat om gebouwen en landschappen lukt het tamelijk.
                  Bij mens en dier scheelt er altijd iets ('t spontane ontbreekt)

                  Ik merk wel dat er (zéér) langzaam aan beterschap in zit.
                  Misschien heb ik er binnenkort ene die toonbaar is.

                  Grtz
                  Mikko2

                  Comment

                  Working...
                  X