Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aperitiefconcert

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aperitiefconcert

    Dit weekend enkele foto's gaan nemen op vraag van een vriend die samen met twee anderen een aperitiefconcertje verzorgde. De omstandigheden waren verre van ideaal in het parochiezaaltje: weinig licht en totaal geen licht op de muzikanten.

    Benieuwd wat jullie ervan vinden. De rest kun je in het album vinden.







    edit: typfout
    Last edited by McSerial; 4 augustus 2011, 18:08. Reden: wijziging van locatie
    Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
    Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

  • #2
    Re: Aperitiefconcert

    Ik vind ze, wegens door jouw genoemde omstandigheden en ietwat drukke achtergrond, meer dan geslaagd! Voor mij de zwart-witte!

    Grtz,Fabienne
    Wie zich regelmatig afzet om te springen, verhardt de grond.
    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
    The name of the game is to fill the frame!
    http://Fabke.fotopic.net

    Comment


    • #3
      Re: Aperitiefconcert

      Hi,

      Vind dit heel goed, vooral zw.
      Misschien nog groter diafragma, met meer achtergrond blur.
      1ste foto mag even haaks gezet worden.



      Dpaul.
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

      Comment


      • #4
        Re: Aperitiefconcert

        1. Goede compo, de juffrouw toont wat ruizig, maar vooral dat de foto schuin staat is een beetje storend + de stenen muur op de achtergrond zou beter effen zijn, maar het zwart-wit komt heel goed tot zijn recht, alhoewel de gammacurve misschien ietsje lichter mag getrokken worden.
        2. Het harde zwart-wit van de deur op de achtergrond is hier storend, en het feit dat het gezicht niet helemaal scherp is, de compo is OK, misschien softwarematig de BG lens-blurren ?
        3. De kleuren zijn natuurlijk, maar vind de zwart wits beter (lamp boven haar hoofd is een killer, en de schaduw op haar arm mag gesoft worden.)

        Duidelijke voorkeur voor 1, mits "rechtzetting"

        NB: 't is bedoeld als positieve commentaar, niet om af te breken...
        www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

        Comment


        • #5
          Re: Aperitiefconcert

          Niet erg scherp, maar de ZW-tjes wel erg sfeervol
          Op een gave huid kun je niet scherpstellen
          Simpele albumpjes

          Comment


          • #6
            Re: Aperitiefconcert

            Sorry voor het zéér late antwoord.
            Ik heb de eerste foto recht gezet en iets lichter gemaakt.

            @Paul C: ik aanzie het ook helemaal niet als commentaar om af te breken. Ik heb liever duidelijke, gefundeerde commentaar, zoals de jouwe, dan enkel positieve reacties. Op zulke manier leer je tenminste nog iets bij, en ik heb nog veel te leren op vlak van fotografie.

            Bedankt allemaal voor de commentaar!
            Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
            Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

            Comment

            Working...
            X