Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowlands 2005

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lowlands 2005

    Dit jaar ben ik voor het eerst naar Lowlands geweest.
    Voor de Vlamingen: dit festival is vergelijkbaar met Pukkelpop, vindt in hetzelfde weekend plaats en er treden meestal dezelfde grote bands op.

    Met enig geluk heb ik mijn Coolpix 5700 mee naar binnen kunnen smokkelen. De eerste dag deden ze bij de ingang vreselijk moeilijk over deze "professionele" camera en pas de vierde persoon die erbij werd gehaald vond het goed dat ik hem meenam. Wijs geworden van deze les had ik de camera de tweede dag in een apart tasje hangen (net als de eerste dag, maar toen was ik zo braaf om hem zelf te laten zien) en de controleuse zag dat tasje gelukkig niet eens nadat ze mijn rugzak had gecontroleerd.

    Het resultaat van twee dagen muziek staat in dit album waaruit ik hier alvast drie foto's laat zien.
    Via het 'bandalbum' kun je ook doorklikken naar een album met sfeerbeelden, hoewel die fotografisch niet zo interessant zullen zijn.

    De Finse heavy-metal-met-cello groep Apocalyptica:


    Editors, een ontzettend leuke Engelse new new wave-band:


    Tjeerd, de zanger van het Nederlandse "ADHD"-bandje Voicst:
    Last edited by Jacki; 13 september 2005, 21:39. Reden: links aangepast
    Meer foto's op Mukblog

  • #2
    Re: Lowlands 2005

    Jacki, ze zijn prachtig.
    Vanuit het publiek, onder slecht licht, met een compact toestel

    Greetz,

    Loes

    Comment


    • #3
      Re: Lowlands 2005

      Hey Jacki, da's lang geleden! Mooie foto's - Ik vind dat vooral ook de podiumverlichting heel erg mooi is vastgelegd - prachtige sfeer!

      Groeten, Miriam

      Comment


      • #4
        Re: Lowlands 2005

        Dank je. Dat is zeker lang geleden. Ik ben een stuk minder met fotografie bezig (hoewel ik nog steeds probeer een fotolog bij te houden) en kom vrij weinig op BD.
        Ik probeer het nu weer een beetje in te halen
        Meer foto's op Mukblog

        Comment


        • #5
          Re: Lowlands 2005

          leuke foto's. Vooral de eerste vind ik tof.
          Tip voor 'n komend festival: wil je je fototoestel (compact) mee binnensmokkelen? Draai het in zilverpapier en steek het gewoon in je rugzak. 't zouden dan sandwichen of zo kunnen zijn
          Ik heb 't al vaak zo gedaan en 't is me telkens gelukt
          www.festivalnoise.be
          http://www.timmyhaubrechts.be

          Comment


          • #6
            Re: Lowlands 2005

            Bedankt. Das op zich wel een goede tip. Ik weet echter niet of je de 5700 kent? Die is wat te vierkant om voor boterhammen door te gaan denk ik, en ook wat te zwaar. Bovendien denk ik dat je het helemaaaal kunt vergeten als ze je dan betrappen, maar desalniettemin wellicht een bruikbare tip
            Meer foto's op Mukblog

            Comment


            • #7
              Re: Lowlands 2005

              Mooie foto's, zeker om vanuit het publiek genomen te zijn.

              Ik mag dat eigenlijk niet zeggen, maar als je kan kiezen altijd binnen gaan waar normaal uitziende mensen je controleren. Nooit bij halve kale body builders en zeker niet bij studenten die voor een dag security mogen spelen want dat zijn de ergste. Backstage pochen ze dan altijd hoeveel ze wel afgepakt hebben. Denk dat ze soms wedstrijdjes houden onder elkaar
              Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

              Comment


              • #8
                Re: Lowlands 2005

                De eerste dag liep ik volgens mij binnen bij een meisje (als ik het me goed herinner). Dat zal wel zo'n student zijn geweest. Ik liet haar braaf mijn toestel zien dat ik in een apart tasje had omhangen. Zij stuurde me door naar een wat oudere, redelijk normaal uitziende jongen. Geen echte student volgens mij, maar ook niet een hele stoere. Toen kwam nr. 3, een wat oudere man die ook vond dat de CP5700 professioneel was. Tot slot een man die qua leeftijd en stoerheid tussen nr 2 en 3 inzat, maar ook niet zelf stond te controleren. De supervisor waarsch. die vond het dus goed.

                De tweede dag begon weer bij een onschuldig uitziend meisje dat gelukkig mijn fototasje over het hoofd zag

                Bedankt voor de tip in elk geval. Ik zal proberen de volgende keer een betere inschatting te maken
                Meer foto's op Mukblog

                Comment

                Working...
                X