Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's op je TV tonen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's op je TV tonen

    Omdat de vrouw meestal in de woonkamer zit, heb ik vandaag ook eens de laptop aan de TV gehangen.
    Via video out in de laptop ( mini-jack met 3 stripjes ) en aan de andere kant van de kabel 3 CINCH-fiches: geel (video) en rood + wit )(audio).

    Foto's tonen ging, maar ik meen dat de kwaliteit bij lange niet zo goed is als op de monitor.

    Presentaties tonen (ACDSEE) ging totaal de mist in: audio kwam niet door en het beeld was niet goed ( een soort solarisatie-effect, waarschijnlijk omdat de presentatie in een hogere resolutie dan 256 kleuren staat ? )

    Dat van de klank intigeerde mij, dus ik stak een DVD in de laptop.
    Resultaat: DVD ging, klank niet.

    Dit kon ik uiteindelijk oplossen door de audio-out van de laptop te gebruiken, maar dan zit je al met twee kabels te klungelen.

    Enfin, soit, tot daar toe.

    Ik heb echter een vraagje:

    Sommige mensen die een home-dvd player hebben, branden hun foto's op een speciale manier op een CD, zodat ze door een DVD-player kunnen gelezen worden. ( Met NERO kan dit, dacht ik )

    Zou de kwaliteit van mijn foto's op het scherm verbeteren indien ze ik ze eerst in zo'n DVD-formaat zou gieten en ze daarna via de DVD-player van mijn laptop zou tonen ? Of is dit een nutteloze omweg ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Marc, Ik gebruik Ulead DVD picture show.
    Heel gebruiksvriendelijk met de mogelijkheid om er muziek bij te zetten. Het resultaat vind ik vrij goed.
    Johan.
    www.pbase.com/johan1968

    Comment


    • #3
      Originally posted by johan1968
      Marc, Ik gebruik Ulead DVD picture show.
      Heel gebruiksvriendelijk met de mogelijkheid om er muziek bij te zetten. Het resultaat vind ik vrij goed.
      Johan.
      En zijn de resultaten dan BETER dan dat je gewoon foto's met bv. ACDSEE zou tonen op je TV ?

      Grrrr.... er is hier al zo veel over gepost en ik kan het verd,,, niet vinden !!!
      Kan iemand mij op weg helpen ? In welk forum zoek ik best ? Of weten jullie misschien een directe link !
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Originally posted by johan1968
        Marc, Ik gebruik Ulead DVD picture show.
        Heel gebruiksvriendelijk met de mogelijkheid om er muziek bij te zetten. Het resultaat vind ik vrij goed.
        Johan.
        Gebruik ik ook met heel goede resultaten !!
        Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

        Comment


        • #5
          Je zult nooit de kwaliteit van je monitor kunnen evenaren op je TV, een TV heeft namelijk "veeeeel" minder pixels dan een monitor!
          http://www.deinzeonline.be/ - http://www.poeke.net/ - https://www.instagram.com/dverleysen/

          Comment


          • #6
            Originally posted by Creator
            Je zult nooit de kwaliteit van je monitor kunnen evenaren op je TV, een TV heeft namelijk "veeeeel" minder pixels dan een monitor!
            Klopt Creator,

            maar ik gebruik ook Ulead DVD picture show en ben er ook tevreden van...
            een TV-scherm heeft ontegensprekelijk veel minder pixels, maar je zit er ook niet met je neus op, zoals bij een computerscherm...
            Of ze beter zijn dan met ACDSEE weet ik niet maar het resultaat is allezinds erg goed...

            Stef

            Comment


            • #7
              Allé, 'k zal 't is "plomberen" !

              't Is dat het allemaal zoveel tijd vraagt hé !


              Zeg mannen, niemand weet waar ik hier op dit forum die ellenlange topics kan vinden over dit onderwerp ???

              Ik WEET dat ze er zijn, dus ik vind het dom om twee keer hetzelfde te vragen...

              Ik vind het gewoon niet meer ....
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Marc... Je mag een TV niet vergelijken met een computermonitor.
                De kwaliteit is veeeeeeel minder.
                Zelfs als je het fototoestel rechtstreeks aan je TV hangt en de foto's rechtstreeks van je Compact Flash op je TV weergeeft, mag je geen kwaliteit verwachten , die je van je monitor gewoon bent...
                Ik heb een hele goede ( en dure) TV... maar m'n foto's bekijk ik op mijn PC... want je verliest scherpte & kleur.

                Comment


                • #9
                  http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=8083&SearchTerms=Ulead,DVD

                  http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=8777&SearchTerms=Ulead,DVD

                  http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=7126&SearchTerms=Ulead,DVD

                  http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=5555&SearchTerms=ulead,dvd

                  http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=6101&SearchTerms=ulead,dvd

                  http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=6977&SearchTerms=ulead,dvd

                  maw, wie zoekt die vindt


                  ToM.___ //Fuji s602.
                  www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                  It goes to 11 you know? 1 louder.

                  Comment


                  • #10
                    @ Mic: Ik weet het, ik weet het !
                    Hier staat o.a. een 100Hz Panasonic en die geeft een zeer zuiver TV-beeld, maar mijn foto's zijn er ook minder op. Je moet al een beetje met de kleurbalans en het contrast spelen... Ik weet het, Mic...
                    Maar ja, als de familie eens op bezoek komt, of wat vrienden; ik kan ze toch niet elke keer naar mijn bureau meesleuren...
                    Ik heb ook al eens overwogen om een monitor in de living te plaatsen, maar dat stuitte op een veto van mijne "chef". ( Dat was net nog de enige plaats - buiten het toilet en de badkamer - waar nog geen computer of monitor stond ! Er staat zelfs een PC in mijn wijnkelder ! )

                    @ Tom314: Dank je wel ! Ik heb ook gezocht, echt waar, maar als je niet zeer specifiek zoekt dan krijg je weer die enge foutmeldingen.

                    Ik zal eens zo,n CD-tje trachten te maken en dan post ik mijn bevindingen ! Beloofd !
                    Desnoods plaats ik een monitor naast onze TV in de living. ( voor eventjes maar, vrouwtje ! )
                    Dan kan ik ECHT vergelijken !
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Marc nog even volhouden (of sparen) binnenkort kopen we allemaal plasma tv's of tv's op LCD techniek gebaseerd. Het voordeel hier is dat deze toestellen zowel de gewone tv beelden kunnen weergeven maar ook als computermonitor kunnen gebruikt worden met SVGA of XGA resolutie en dan kan je de computer gewoon aan je tv aansluiten. Voorlopig zijn die dingen nog loeiduur en worden ze bijna alleen nog maar in de industrie gebruikt. Op beurzen, vergaderzalen enz... De produktietechnieken worden verfijnder en bijgevolg goedkoper dus nog even geduld of nu de lotto winnen... En dan is mevrouw ook weer tevreden...
                      Luc "iKKe"
                      http://www.jip.be/luc

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Luc.iKKe
                        Marc nog even volhouden (of sparen) binnenkort kopen we allemaal plasma tv's of tv's op LCD techniek gebaseerd. Het voordeel hier is dat deze toestellen zowel de gewone tv beelden kunnen weergeven maar ook als computermonitor kunnen gebruikt worden met SVGA of XGA resolutie en dan kan je de computer gewoon aan je tv aansluiten. Voorlopig zijn die dingen nog loeiduur en worden ze bijna alleen nog maar in de industrie gebruikt. Op beurzen, vergaderzalen enz... De produktietechnieken worden verfijnder en bijgevolg goedkoper dus nog even geduld of nu de lotto winnen... En dan is mevrouw ook weer tevreden...
                        Ehmmmm....daar ben je imho toch verkeerd, Luc, SVGA is ook mogelijk op mijne TV en ik denk ook op Marc zijn TV, als hij spreekt van een connectie met 3 stipjes. Dat is namelijk SuperVGA. Dit is beeld kwaliteit van, ja, zeer goed... en inderdaad zonder klank. Klank moet apart ingevoerd worden, Marc. Dus, 2 kabels is normaal. Geen klank via de '3 stipjes'
                        I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

                        Comment


                        • #13
                          Hallo jee-esteke,

                          Op het front van mijn TV ( en ook op mijn video ) staan drie vrouwelijke CINCH fiches: een gele ( dat is video ) een witte ( audio links ) en een rode ( audio rechts ).

                          Wanneer ik bv. met de E-100RS een (superkort) filmpje maak en ik sluit die aan via een 3-delige kabel, dan hoor ik WEL geluid op mijn TV.

                          Ik kan die kabel trouwens ook gebruiken voor mijn camcorder en ook daar hoor ik geluid.

                          Nu, op mijn TV staat ook nog een SVHS-ingang ( zo een soort DIN-achtige fiche ).

                          Zou ik mijn PC ook via SVHS kunnen verbinden of is dit onmogelijk denk je ?
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Luc.iKKe
                            Marc nog even volhouden (of sparen) binnenkort kopen we allemaal plasma tv's of tv's op LCD techniek gebaseerd. Het voordeel hier is dat deze toestellen zowel de gewone tv beelden kunnen weergeven maar ook als computermonitor kunnen gebruikt worden met SVGA of XGA resolutie en dan kan je de computer gewoon aan je tv aansluiten. Voorlopig zijn die dingen nog loeiduur en worden ze bijna alleen nog maar in de industrie gebruikt. Op beurzen, vergaderzalen enz... De produktietechnieken worden verfijnder en bijgevolg goedkoper dus nog even geduld of nu de lotto winnen... En dan is mevrouw ook weer tevreden...
                            Ik zal het eens tegen mijn vrouw vertellen, maar ik vrees ervoor !
                            Van al het fotomateriaal + mijne laatst aangekochte laptop had ik allang zo'n plasmascherm kunnen kopen....

                            ( Ja, en ik weet wat zo'n schermpje kost ! )
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Hallo, dit is een S-VHS stekker: 4-pins dus + plastic "geleide pinnetje"



                              Ik heb het al geprobeerd, maar bij mijn E-10 en C-700 maakt het
                              ogenschijnlijk niet veel uit t.o.v. de PC.
                              Indien je op zeg 3 a 4 meter gaat zitten van de TV is er goed naar te kijken,
                              maar de monitor is niet te evenaren. Ook niet als je ze op DVD+RW/CD-R brandt.

                              De C-700 heeft een betere/stakkere TV-out dan de E-10 m.i.

                              mvg,
                              Z900
                              Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                              Comment

                              Working...
                              X