Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spa-Francorchamps - zondag[Update]

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spa-Francorchamps - zondag[Update]

    Bij deze mijn bijdrage van afgelopen zondag. Foto's genomen met 300D.

    Een eerste van de GP2 serie:


    een tweede van Trulli:


    en een derde van Montoya


    Enkel een vraagje bij de derde. Dit is de foto zoals hij uit de camera is gekomen. Nog een beetje croppen of niet?
    Last edited by Speedy; 13 september 2005, 18:18.
    Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

  • #2
    Re: Spa-Francorchamps - zondag

    123 keer bekeken en geen één reactie?? Zijn de foto's niet goed genoeg? Niet speciaal genoeg? Kunnen er dingen beter?
    Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

    Comment


    • #3
      Re: Spa-Francorchamps - zondag

      Ik wil dan toch even reageren eerst even zeggen dat dit niet mijn kunnen is, ik bedoel daarmee dat mij dit niet ligt om te fotograferen.

      Maar dat neemt niet weg dat ik de foto op zich kan bespreken.

      Mij lijkt het dat de scherpte niet helemaal oké zit en de foto's komen nogal flets over maar dat lag natuurlijk deels ook aan het weer. Verder is de cadrage te eng, laat nog wat ruimte in de richting waarin de piloot rijdt.

      Als ik dit soort foto's van F1 sport verwacht dan zie ik liever iets dynamischere composities bijvoorbeeld in een bocht schuin liggend of zo, deze zijn rechttoe rechtaan genomen.

      Als je de eerste wat meer contrast geeft dan kan me deze wel bekoren, ook omdat je goed de panning en de beweging van de wielen hebt weergegeven

      Maar dit is niet altijd even gemakkelijk. Heb je wat exif gegevens over de eerste twee foto's?

      Greetz, RonnyE

      Comment


      • #4
        Re: Spa-Francorchamps - zondag

        RonnyE, bedankt voor je reactie. Over de scherpte ben ik het eens, maar dit is vooral door het verkleinen van de foto's. Op het grotere formaat zie je duidelijk dat de foto's scherp zijn.(Op de tweede foto bijvoorbeeld kan je toch duidelijk lezen dat er TOYOTA op het vizier van Trulli staat, wat toch wil zeggen dat de foto scherp is, niet? )
        Over de ruimte voor de wagen heb je gelijk, maar dit is moeilijk weer te geven op een foto met een wagen die nog naar je toe rijdt. De tweede van Trulli is bijvoorbeeld een crop, ik zal straks de originele ook eens posten, misschien vind je die beter.
        Ik heb ook nog een hoop schuin gekadreerde foto's, ik zal ook hier een van toevoegen straks.


        Edit Mod: Danzij de opmerkzaamheid van Haai8 ( zie Topic) , deze foto's alsnog verwijderd. Ook hier geldt , maximaal 3 foto's per topic per 24 uur
        Last edited by Hanske; 25 september 2005, 18:21.
        Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

        Comment


        • #5
          Re: Spa-Francorchamps - zondag[Update]

          Weinig reactie... Ofwel is iedereen nog bezig zijn eigen foto's te bekijken ofwel zijn ze echt niet goed genoeg om hier te staan...
          Ik heb mijn foto's allemaal eens goed bekeken, hier en daar de kleuren een beetje aangepast en heb ze in een albummetje gezet.
          Dat kan je hier vinden.

          Laat de reacties maar komen!!
          Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

          Comment


          • #6
            Re: Spa-Francorchamps - zondag[Update]

            Ze zijn niet slecht hoor, maar in deze rubriek krijg je gewoon niet veel reacties, that's all.

            Comment


            • #7
              Re: Spa-Francorchamps - zondag[Update]

              Ben ook niet onmiddelijk fan van zulke foto's

              Wil je wel zeggen dat de derde van je eerste reeks zeker niet slecht is hoor.


              Laat je zeker niet ontmoedigen en doe gewoon verder met wat je graag doet

              Van andere soort foto's kun je trouwens ook veel leren

              Comment


              • #8
                Re: Spa-Francorchamps - zondag[Update]

                Ja, ik ken dat gevoel.
                Zo je best gedaan om mooie pics te posten, en dan geen reacties.
                Dan zou je wel zeggen, zonde van de moeite.
                Doch vrees niet, blijf volhouden, ze zullen uiteindelijk wel reageren.
                Trouwens de foto's zijn knap, alleen zou ik ze niet te fel kantelen.

                Keep up the good work

                Yvan
                Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

                Comment


                • #9
                  Re: Spa-Francorchamps - zondag[Update]

                  Inderdaad, mooie foto's, iets te heftig gekanteld......
                  www.Fotobos.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spa-Francorchamps - zondag[Update]

                    Hey

                    deze zijn inderdaad al veel beter! Misschien niet teveel kantelen en liever in de andere richting (naar beneden) maar ik ken er niet zo veel van hé. Maar deze foto's tonen voor mij al veel meer swung en action

                    Heb je PS er ook op losgelaten (motion blur)?

                    Greetz, RonnyE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Spa-Francorchamps - zondag[Update]

                      Enkel PS gebruikt om de kleur hier en daar aan te passen, voor de rest niets.
                      Al bedankt voor de racties!
                      Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

                      Comment

                      Working...
                      X