Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graag tips en/pf commentaar over deze voetbalfoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Graag tips en/pf commentaar over deze voetbalfoto's

    Hoi, ik ben gevraagd om een groepsfoto te maken van een jeugdvoetbalteam. Ik heb vandaag een aantal foto's gemaakt, maar toen ik thuis kwam viel het resultaat wat tegen, heeft iemand tips voor zoiets . Ik heb de foto's gemaakt met de kitlens en op een statief. Wat ik wel moet zeggen is dat de zon erg fel scheen , ik heb met het licht mee gefotografeerd. Ik ben absoluut een beginner , dus elke tip en of kritiek is welkom. Ik moet de groepsfoto nog wel wat croppen uiteraard.




    ps. de foto's van de wedstrijd maak ik met mijn canon ef 70-200 f/4 L usm
    als iemand daar nog goede tips voor heeft , dan hoor ik het graag !


    Canon EOS 1DX, Canon EOS 80D, Canon EF 85mm f/1.2L II,Canon EF 24-105mm f/4L IS, EF 70-200 f/2,8 IS L II L IS, speedlite 580 EX II, Canon EF 100 f/2,8 L IS
    http://marcelmol.smugmug.com/

  • #2
    Re: Graag tips en/pf commentaar over deze voetbalfoto's

    yo pasjoo, op de foto te zien zijn de manne die ge gefotografeerd hebt duidelijk verveeld, het interesseert hun weinig of niet met wat je bezig bent... Daarom actie in de keet, gebruik om te beginnen het alom bekende trukje van ze allemaal tegelijk cheese te laten roepen, dan neem je nog een foto waar ze allemaal 'spaghettiiii' moeten roepen en om ten slotte een zo goed mogelijke foto te krijgen, zou ik geheel onverwacht een idioot fluitje een geluid laten maken (effe zoeken in een karnavalswinkel ofzo, daar vind je altijd wel van die dingen die een belachelijk geluidje maken, iets wat een vogel imiteert ofzo) geloof me, de aandacht van die mannen heb je gegarandeerd

    Voor de rest wat meer aandacht besteden aan de opstelling, ik zou al één rij (de middenste) op een stoel laten zitten of een lange bank, zo blijven de manne gemakkelijker op hun plaats en wijken ze niet af van de opstelling die jij opgedragen hebt voor de middenste rij eventueel nog n paar manne late zitte met alle attributen zoals sportzakken, ballen en andere materialen die gebruikelijk zijn bij dat soort foto's... achter de middenste rij een stevige bank plaatsten waar nog een aantal mannen kunnen opstaan, waarbij de achterste rij aan iedere kant één persoonsbreedte breder is dan de zittende rij en langs degenen die zitten aan iedere kant nen trainer of coach of wat het ook moge zijn, zo is de bank waarop de staande spelertjes staan gecamoufleerd...

    Het is een hele onderneming, maar probeer het gewoon eens

    Zelf nog effe nadenken over hoe je het zelf gaat aanpakken en het komt allemaal in orde...


    Greetz Kris...
    A picture remembers what people forget...

    ---< Photography is 50% photographer, 40% light, and 10% equipment... >---

    Comment


    • #3
      Re: Graag tips en/of commentaar over deze voetbalfoto's

      Ik heb even alle foto's van de wedstrijd in een yahoo album gezet, voor diegene die er interesse in heeft

      Online album met wat testfotos
      Last edited by pasjoo; 12 september 2005, 12:51. Reden: spelfout
      Canon EOS 1DX, Canon EOS 80D, Canon EF 85mm f/1.2L II,Canon EF 24-105mm f/4L IS, EF 70-200 f/2,8 IS L II L IS, speedlite 580 EX II, Canon EF 100 f/2,8 L IS
      http://marcelmol.smugmug.com/

      Comment


      • #4
        Re: Graag tips en/pf commentaar over deze voetbalfoto's

        Kijk, die kitlens is geen lens waar je echt scherpe foto's van mag vewachten. Zelfs niet wanneer je de opening wat toeknijpt (f8). Was hier ook heel teleurgesteld in, en vervangen door sigma 18-50 2.8 (zeer tevreden hierover).
        Maar je kan beter op een andere moment eens opnieuw proberen een groepsfoto te maken (minder felle zon). Want met toegeknepen ogen, heeft zeker geen zin. Indien je ze ergens met de zon mee kon zetten en zelf ergens in de schaduw zou staan... Maar dan zit je natuurlijk met een wat langere sluitertijd. En dat is ook niet bepaald wat het moet zijn bij een deel van die gasten :-) Daarom mijn raad; zoek een andere moment uit (indien mogelijk), wanneer de omstandigheden beter zijn. En blijf niet te lang hangen bij de kitlens :-) Dit is juist het voordeel van een slr!!!! Natuurlijk kun je niet alles direct kopen, ik ben bvb zelf ook nog aan het "sparen" voor een meer fatsoenlijke telelens, die jij dan al wel hebt.
        Ivm die actiefotos, veel experimenteren. Niet alleen van standpunt, ook van instellingen. Kan je enorm mooie fotos mee verkrijgen!

        Veel succes en vooral; plezier!!!
        Olympus OM-D EM-5 + wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Graag tips en/pf commentaar over deze voetbalfoto's

          Ook even letten op een horizontale achtergrond , vooral eerste foto , tribunedak loop me net iets te scheef
          Eos20D - 17-40F4L - 50F1.8 - 70-200F4L 1.4ext

          Comment


          • #6
            Re: Graag tips en/pf commentaar over deze voetbalfoto's

            waarom heb je die 3 foto's gekozen voor dit forum?
            Ik heb een beetje op jouw online album gekeken en er zijn daar heel goeie voetbal foto's. Die 3 hier vind ik minder...

            als ik de Nac-Baronie157, Nac-Baronie175 ziet, moet je nog echt tips hebben????

            groetjes

            edwin
            Last edited by edwin_bd; 21 september 2005, 20:16.

            Comment


            • #7
              Re: Graag tips en/pf commentaar over deze voetbalfoto's

              Ben ook eens uit nieuwsgierigheid gaan kijken en ik vind dat er toch een paar leuke en goeie tussen zitten.
              Ik weet dat het niet zo gemakkelijk is uit ervaring (zie maar eens op mijn site).
              www.bartdeweer.be

              Comment


              • #8
                Re: Graag tips en/pf commentaar over deze voetbalfoto's

                Je hebt er zeker een paar goede te pakken.
                Maar het valt op dat de horizon op alle foto's scheef staat. Misschien stond de camera scheef op het statief. De volgende keer op letten, de foto's zullen er rustiger door worden.
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #9
                  Re: Graag tips en/pf commentaar over deze voetbalfoto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk
                  Je hebt er zeker een paar goede te pakken.
                  Maar het valt op dat de horizon op alle foto's scheef staat. Misschien stond de camera scheef op het statief. De volgende keer op letten, de foto's zullen er rustiger door worden.

                  ik heb geen statief gebruikt
                  Canon EOS 1DX, Canon EOS 80D, Canon EF 85mm f/1.2L II,Canon EF 24-105mm f/4L IS, EF 70-200 f/2,8 IS L II L IS, speedlite 580 EX II, Canon EF 100 f/2,8 L IS
                  http://marcelmol.smugmug.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Graag tips en/pf commentaar over deze voetbalfoto's

                    [QUOTE=Jdude]Kijk, die kitlens is geen lens waar je echt scherpe foto's van mag vewachten. Zelfs niet wanneer je de opening wat toeknijpt (f8). Was hier ook heel teleurgesteld in, en vervangen door sigma 18-50 2.8 (zeer tevreden hierover).

                    Oorspronkelijk geplaatst door edwin_bd
                    waarom heb je die 3 foto's gekozen voor dit forum?
                    Ik heb een beetje op jouw online album gekeken en er zijn daar heel goeie voetbal foto's. Die 3 hier vind ik minder...

                    als ik de Nac-Baronie157, Nac-Baronie175 ziet, moet je nog echt tips hebben????

                    groetjes

                    edwin
                    bedankt voor jullie reactie(s)

                    Jdude:
                    zou ik misschien beter de groepsfoto met de 70-200 f/4 L kunnen maken ?

                    edwin :
                    de foto Nac-Baronie157 is een echte toevalstreffer en vind ik inderdaad wel erg mooi nu ik hem weer een
                    s bekijk.
                    Last edited by pasjoo; 22 september 2005, 14:09. Reden: probeer meerdere quote in 1 post te plaatsen
                    Canon EOS 1DX, Canon EOS 80D, Canon EF 85mm f/1.2L II,Canon EF 24-105mm f/4L IS, EF 70-200 f/2,8 IS L II L IS, speedlite 580 EX II, Canon EF 100 f/2,8 L IS
                    http://marcelmol.smugmug.com/

                    Comment

                    Working...
                    X