Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem bij het fotograferen honden.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem bij het fotograferen honden.

    Ik loop tegen het volgende probleem aan als ik een hond op de foto zet lopen af en toe de ogen helemaal dicht des ondanks dat ik scherp heb gesteld op de ogen.zou de mogenlijke oorzaak kunnen liggen aan de diafragma van mijn standard kitlens die is 3.5 dus hij is niet echt licht sterk te noemen. Hoe zou ik dit kunnen oplossen. Als het aan de diafragma ligt waar aan welke licht steke lens zou ik dan moeten denken om dit in de toekomst te voorkomen. zie foto rechter oog is bijna helemaal dicht gelopen.

  • #2
    Re: Probleem bij het fotograferen honden.

    Oorspronkelijk geplaatst door jessey
    Ik loop tegen het volgende probleem aan als ik een hond op de foto zet lopen af en toe de ogen helemaal dicht des ondanks dat ik scherp heb gesteld op de ogen.zou de mogenlijke oorzaak kunnen liggen aan de diafragma van mijn standard kitlens die is 3.5 dus hij is niet echt licht sterk te noemen. Hoe zou ik dit kunnen oplossen. Als het aan de diafragma ligt waar aan welke licht steke lens zou ik dan moeten denken om dit in de toekomst te voorkomen. zie foto rechter oog is bijna helemaal dicht gelopen.
    Dit heeft weinig met lichtsterkte van de lens te maken. Het is lastig om een foto te maken van iets wat zowel zwart als wit is. Je loopt dan tegen de beperking aan van het lagere dynamisch bereik van een digitale beeldsensor (in verhouding tot kleurenfilm) Het deel bij het rechteroog is simpelweg onderbelicht. Het wit in de foto is wél goed belicht. Deze foto mag IMHO best een stuk lichter zijn. Dus gewoon even exposure compensation gebruiken. Invulflitsen zou ik hier ook zeker gebruiken. Schaduwen kunnen het alleen maar erger maken. Wellicht dat er van deze foto nog iets te maken is in photoshop?

    Comment


    • #3
      Re: Probleem bij het fotograferen honden.

      Ik ben even aan het proberen geweest. Als je wilt dat ik de foto weghaal moet je het maar even laten weten. Enkele seconden in photoshop elements:



      Ik denk overigens dat deze vraag in het verkeerde forumonderdeel staat. Het is denk ik meer voor in tips&tricks denk ik. Als dit zo is zal er dadelijk wel een MOD komen die de handel verplaatst

      Comment


      • #4
        Re: Probleem bij het fotograferen honden.

        't wit is nu wel wat uitgebrand

        beter als volgt:

        op 't RGB-kanaal klikken samen met CTRL-toets
        dan inverse selection
        dan levels toepassen

        heb em es vlug in NC aangepast met D-lighting, dat geeft ook een beter resultaat
        wat je wel begint te zien in zwarte vacht: kleurruis
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment

        Working...
        X