Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera of toch 2e hands?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe camera of toch 2e hands?

    Ik ben al een tijdje aan het experimenteren met fotografie. Momenteel heb ik een Fuji S602Z. Ik heb die toen in de tijd gekocht
    omdat je er ook filmpjes mee kon opnemen (iets wat ik amper gebruik dus).

    Voornamelijk en in eerste plaats hou ik me bezig met sportfotografie (Spa, Zolder, voetbal). Op de tweede plaats vooral
    landschappen e.d.

    Nu heb ik gemerkt dat m'n Fuji camera eigenlijk wel zéér traag is als het aankomt op scherpstellen enz (wat normaal is) en
    ik overweeg een spiegelreflex camera omdat deze toch een pak sneller zijn (of dat een goeie reden is om over te stappen
    wil ik nog even in't midden laten).

    Er zijn uiteraard wel een aantal dingen die me doen twijfelen

    Voor:
    - Naar wat ik zelf ondervonden heb makkelijker om aan sportfotografie te doen
    - Meer mogelijkheden qua lenzen en instellingen

    Tegen:
    - De prijs ligt een pak hoger

    Nu dat laatste kan evt verholpen worden door mss een toestel 2e hand te kopen. Zo geef ik minder geld uit en moest het
    me niet bevallen dan heb ik er niet de volle pot voor moeten betalen. OF kan je best gewoon zo'n toestel nieuw kopen?

    Wat kunnen jullie me van raad meegeven hieromtrend?

    Alvast bedankt
    mvg
    Chris
    My Fotopic Page

  • #2
    Re: Nieuwe camera of toch 2e hands?

    Ik wil niets of niemand beïnvloeden, maar ik heb een 2dehandstoestel gekocht en heb er nog geen seconde spijt van gehad.
    Zowel hier in de koopjeshoek als bij de gekende internetshops vind je regelmatig gebruikte toestellen.
    Op die manier heb je hopelijk nog wat geld over om goed glaswerk aan te kopen.

    M.a.w. Leg de nadruk op goede lenzen, want die gaan veel langer mee ipv een nieuwe (duurdere) body met minder goede lenzen.

    hesy.be
    BD0319BE

    Comment

    Working...
    X