Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijpsan tijdens SBK Assen 2005

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zijpsan tijdens SBK Assen 2005

    Hi,

    Deze foto geschoten tijdens de SBK in Assen.
    Ik wou weten of de panning gelukt is en of de snelheid goed zichtbaar is.
    Alle kritiek en positieve reacties zijn welkom.



    Eos 350 D
    Shutterspeed 1/320
    F-number 6.3
    Focal lenght 200 mm
    ISO 100



    Eos 350 D
    Shutterspeed 1/500
    F-number 10
    Focal lenght 180 mm
    ISO 200


    Deze vind ik zelf ook wel leuk. helaas niet helemaal 100% scherp en het grind ietjes overbelicht. Maar toch leuk.

    Last edited by flame; 5 september 2005, 12:30.
    Mijn mijn Website

  • #2
    Re: Zijpsan tijdens SBK Assen 2005

    Uit het sticky van "Beginners" :

    Let op: Deze foto's moeten gerelateerd zijn aan elkaar en hetzelfde hoofdonderwerp tonen. Niet een dagje dierentuin met een aap, een wasbeer en een naakte molrat. Wel alleen die naakte molrat met bijvoorbeeld verschillende standpunten of belichtingen.

    Daarom de verplaasting naar Evenementen.
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment


    • #3
      Re: Zijpsan tijdens SBK Assen 2005

      Hoi Hanske,

      Nog een poging, mijn vorige post is of weggehaald of niet aangekomen; ik denk het laatste

      Volgens mij hoort dit toch wel in "beginners" thuis. De vraagstelling is :
      Ik wou weten of de panning gelukt is en of de snelheid goed zichtbaar is.
      Het lijkt me erg lastig om dit soort onderwerpen met verschillende belichting etc. te nemen toch dus krijg je (in dit geval) verschillende motoren in beeld? De instellingen van de camera zijn ook verschillend dus er is wel degelijk geëxperimenteerd toch? Welke foto is nu goed gelukt en waar moet wat anders ingesteld worden ... Dat zijn imho toch wel vragen waarop de experts advies kunnen geven.

      Groetjes Marion

      Comment


      • #4
        Re: Zijpsan tijdens SBK Assen 2005

        Oorspronkelijk geplaatst door Xarder
        Hoi Hanske,

        Nog een poging, mijn vorige post is of weggehaald of niet aangekomen; ik denk het laatste

        Volgens mij hoort dit toch wel in "beginners" thuis. De vraagstelling is :
        Het lijkt me erg lastig om dit soort onderwerpen met verschillende belichting etc. te nemen toch dus krijg je (in dit geval) verschillende motoren in beeld? De instellingen van de camera zijn ook verschillend dus er is wel degelijk geëxperimenteerd toch? Welke foto is nu goed gelukt en waar moet wat anders ingesteld worden ... Dat zijn imho toch wel vragen waarop de experts advies kunnen geven.

        Groetjes Marion
        Er is inderdaad behhorlijk geexpirimenteerd met de instellen.
        Door schade en schande wordt me wijs.

        Maar hoop dat er inderdaad een expert tpis kan geven waar ik op moet letten en verbeteren.

        Gelukkig komen ze vaak langs dus is er gelukkig de mogelijk om te testen.
        Mijn mijn Website

        Comment


        • #5
          Re: Zijpsan tijdens SBK Assen 2005

          persoonlijk vind ik alleen foto 1 geslaagd.

          2 en 3 zijn iets te onscherp.

          Ik heb zelf ook al dikwijls 'panning' geprobeerd. Het blijft heel moeilijk. Velen zijn onscherp. Je moet immers even snel als de moto,auto bewegen.

          Peter
          Camera : nikon D90 (1/7/2010) met (Nikon 18/200 VR) vervangen door Tamron 18/270.

          http://www.peter-mia.be

          Comment


          • #6
            Re: Zijpsan tijdens SBK Assen 2005

            voor een panning gebruik je best S-mode
            je past de sluitertijd aan aan de snelheid van 't onderwerp
            bvb 1/125s (zelf al gedaan voor motorcross foto1 foto2 )

            best evenwijdig aan de baan van 't onderwerp opstellen
            je volgt je onderwerp en als ie recht voor je is afdrukken maar mee blijven bewegen
            daardoor zou je onderwerp scherp moeten zijn en de rest blurred
            Last edited by Dirtyharry71; 6 september 2005, 11:00.
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment

            Working...
            X