Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Exif info verwijderen of niet

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Exif info verwijderen of niet

    is het aangeraden van je exif info te verwjderen uit de foto voor je deze op het web plant ??

    zo ja hoe doe je dat op de simpelste manier ??
    Groeten Svenny007
    Lier (BE)

    (Nikon D90 + AF-S Nikkor 18-200mm + AF-S Nikkor 12-24 + SB-900) (Nikon P510) (Nikon AW100)

  • #2
    Waarom zou je dat willen doen?

    Maar mocht je dat willen doen: Maak een nieuw bestand en plak de foto erin

    Comment


    • #3
      Originally posted by Erik Mansvelders
      Waarom zou je dat willen doen?
      ik weet het niet, moest iemand foto's van mijn site halen en op de zijne zetten dan kan hij ook zeggen dat het zijn foto's zijn omdat hij ook de originele heeft met de exif info enzo er nog in.
      Groeten Svenny007
      Lier (BE)

      (Nikon D90 + AF-S Nikkor 18-200mm + AF-S Nikkor 12-24 + SB-900) (Nikon P510) (Nikon AW100)

      Comment


      • #4
        Is niet nodig - jij gaat toch immers geen full-size fotos op het net zetten.
        En als iemand van jouw - pakweg 800x600 - foto gaat beweren dat die van hem/haar is omdat de exif erin zit, kan jij toch het tegendeel bewijzen met je originele, grote foto.

        Comment


        • #5
          ...dan kan hij ook zeggen dat het zijn foto's zijn omdat hij ook de originele heeft met de exif info enzo er nog in.
          De EXIF-info kan nooit een bewijs zijn svenny, ga liever uit van het originele bestand (zoals jakke al aangeeft). Zie als voorbeeld maar eens onderstaande foto. Deze heb ik vorig jaar gemaakt voor mijn boek.



          Als je deze foto opslaat en de EXIF-info van deze foto bekijkt, zie je dat ik deze (vorig jaar dus!) heb gemaakt met een camera van de firma Nikon Corporation, en bij Model zie je dat het de D100 is. Moet dan toch een van de eerste preproductiemodellen zijn geweest

          Zonder echt te prutsen in de data van dat bestand, maar simpelweg eroverheen kopieren in PS (oudere foto (995) over een D100-foto, gemaakt tijdens de 3e BD-dag).

          Vergeet dus EXIF als enige vorm van bewijsmateriaal, en het zou daarom ook niet helpen om die weg te halen. Ik kan ook foto zonder EXIF over een nieuwe D100-foto plakken

          Erik

          Comment

          Working...
          X