Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schuilhut

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schuilhut

    Hallo,

    Ik denk er de laatste tijd wel eens over hoe een schuilhut te pas kan komen bij het maken van natuurfoto's.
    Zijn er Belgische winkels waar fotoschuiltentjes (wat een woord ) verkocht worden? Duurt het lang vooraleer dieren het zicht en de geur van zo'n tentje gewoon zijn?
    Alle goeie raad is welkom.

    Bedankt,
    Jeroen
    http://www.jvermeulen.be

  • #2
    Re: Schuilhut

    hallo Jeroen,

    Ik weet in Nederland wel een zaak waar je kunt krijgen, misschien heb je er wat aan...


    (staat onder outdoor)

    Mvg, CanonChris
    Beter 1 Lens op mijn camera, dan 10 in de winkel !

    Comment


    • #3
      Re: Schuilhut

      Voor af en toe gebruiken vrij duur (€ 170). Waarom koop je bij een stoffenzaak niet een stuk camouflagestof en met een paar stukken plastic installatiebuis bouw je zelf een goedkope schuiltent. Een vriend van mij is jager en heeft een camouflagecape en een pet met camouflagestof. De cape is erg wijd want met geweer en al zit hij er onder. De dieren hebben niets in de gaten, dus voor fotografie met een statief is zoiets misschien ook een optie. Een fotokennis heeft z'n schuiltent ooit eens bij een vossenhol opgezet. Na een paar dagen waren de dieren eraan gewent en kon hij foto's maken van de jongen die uit het hol kwamen. Het enige waar ze van opkeken was het ontspannen van de sluiter.
      Gegroet Auke
      Nikon en wat toebehoren

      http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

      Comment


      • #4
        Re: Schuilhut

        Oorspronkelijk geplaatst door vermeulen
        Hallo,

        Ik denk er de laatste tijd wel eens over hoe een schuilhut te pas kan komen bij het maken van natuurfoto's.
        Zijn er Belgische winkels waar fotoschuiltentjes (wat een woord ) verkocht worden? Duurt het lang vooraleer dieren het zicht en de geur van zo'n tentje gewoon zijn?
        Alle goeie raad is welkom.

        Bedankt,
        Jeroen
        Effe een toptip. Chasseur d'images wijdt haar nummer deze maand op aan natuurfotogarfie.
        Er worden mooi beschreven hoe je zelf een schuilhut kan maken, maar er worden ook enkele kant-en klare marktmodelletjes besproken. Je moet wel een beetje Frans kunnen praten

        sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • #5
          Re: Schuilhut

          Wildlife Watching Supplies. Kit to get you closer to the wildlife, Camouflage, Hides, Camera weather protection, Camera Camouflage, Camera Bean bags, Camera Rain Covers, Clothing and outdoor photography gear for your nature and outdoor photography. Camera Trap Accessories, Trail Camera Accessories and ground spikes.

          Comment


          • #6
            Re: Schuilhut

            ik heb er eentje uit het amerikaantje: frame + camoiuflagenet.
            [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

            Comment


            • #7
              Re: Schuilhut

              al aan een relatief goedkope iglotent in camouflagekleur gedacht? heb die eens zien liggen in de legerstock

              Comment


              • #8
                Re: Schuilhut

                Bedankt allemaal!

                @Sugar: Ik heb ondertussen de nieuwe Chasseur d'Images gekocht; het ziet er een heel interessante editie uit met die special over natuurfotografie.
                @Visio, Hellcat, CanonChris en elsadeb: een camouflagestof is inderdaad een goeie en economische oplossing en de constructie kan gewoon buiten blijven staan. Toch zou ik ook graag zo'n lichter tentje hebben dat gemakkelijk te verplaatsen is; het leven kan moeilijk zijn .
                @hvr_oosterzele: Leuke site met een heleboel links!

                Groeten,
                Jeroen
                http://www.jvermeulen.be

                Comment


                • #9
                  Re: Schuilhut

                  volgens mij ga je dan het meest hebben aan hetgeen Chris je aanbied. Zo een "opvouwbare" tent is heel gemakkelijk, lucht en heeft de nodige gaten waar nodig
                  de kostprijs is er wel naar maja...
                  [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                  Comment


                  • #10
                    Re: Schuilhut

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
                    ik heb er eentje uit het amerikaantje: frame + camoiuflagenet.
                    Mss een fotoke plaatsen ?
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Schuilhut

                      Kijk eens even op onderstaande link, daar hebben ze nogal veel van die dingen.
                      Wildlife Watching Supplies. Kit to get you closer to the wildlife, Camouflage, Hides, Camera weather protection, Camera Camouflage, Camera Bean bags, Camera Rain Covers, Clothing and outdoor photography gear for your nature and outdoor photography. Camera Trap Accessories, Trail Camera Accessories and ground spikes.
                      Last edited by Sportshot; 7 september 2005, 09:07.
                      www.photopower.be

                      Comment

                      Working...
                      X