Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belangrijk bericht voor iedereen ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Belangrijk bericht voor iedereen ...

    Beste VZW-leden,

    Dit bericht is in de eerste plaats bestemd voor de leden van Belgiumdigital VZW.
    Dat neemt niet weg dat de andere forumleden het ook kunnen/mogen/moeten lezen …

    Belgiumdigital VZW …
    Vaak een opgehemeld begrip maar ook het onderwerp van kritiek.
    Vandaar nu eens even alles op een rijtje en als toemaatje een heus verrassingselement van formaat!

    Belgiumdigital bestaat als website en forum sinds 29 juli 1999. Op die dag werd de naam officieel als domeinnaam geregistreerd. De “crewleden” van toen waren Jaja (de oprichter: uit zijn privé-website groeide belgiumdigital), Peter, Wim en Sven. Namen die nu nog steeds in het forum opduiken.
    Al de onkosten voor belgiumdigital werden door deze 4 mensen persoonlijk gedragen.

    Het succes van belgiumdigital was te danken aan erkenning.
    Belgiumdigital werd bv. meerdere malen door Phil Askey van www.dpreview.com geciteerd.
    In de nationale pers was belgiumdigital vaak het onderwerp van artikels wanneer het ging over digitale fotografie .
    Kortom, belgiumdigital werd een begrip - in en buiten België - en het aantal forumleden groeide gestadig.
    De gevolgen lieten niet op zich wachten. De traffiekcijfers stegen in een dusdanige mate dat enkel door privé-inbreng de onkosten niet meer te dekken waren.
    Om hiervoor een oplossing te vinden beslisten de “crewleden” een wettelijke structuur op te richten met o.a. als doel het verwerven van fondsen om belgiumdigital draaiende te kunnen houden, de huidige VZW.
    In de eerste oproep na de oprichting van de VZW werd dan ook vooral de nadruk gelegd op “help belgiumdigital overleven en word lid van de VZW!” - en dat doel werd bereikt.

    Belgiumdigital bestaat nog steeds (dank zij o.a. de bijdrage van de VZW-leden) en de website en het forum zijn levendiger dan ooit tevoren. Dat alles gestuurd vanuit de Raad van Bestuur van de VZW.

    Tenminste, tot voor kort …
    De huidige Raad van Bestuur was gehandicapt door zijn beperkt aantal leden en de beschikbare (vrije) tijd.
    Dat maakte dat het internetgebeuren weliswaar helemaal vernieuwd werd maar dat het “naar buiten treden” naar de achtergrond verdween.
    Daar kwamen het afgelopen jaar dan ook nog eens extra beslommeringen bij voor elk van de bestuursleden, die naast belgiumdigital ook nog een privé-leven hebben en een professionele carrière.

    De druppel die de bestuursemmer liet overlopen was de (onterechte) kritiek die de VZW te verduren kreeg in verband met de SD te Waterschei (een privé-SD).
    Voor een aantal bestuursleden waren die beschuldigingen er net teveel aan en ze deelden mee hun bestuursfunctie binnen de VZW neer te leggen.
    Let wel, de VZW-bestuursleden zijn “vrienden” en steun(d)en elkaar door dik en dun, maar ook dat is soms niet voldoende om samen (onbezoldigd en in de eigen vrije tijd) een ideaal te blijven nastreven …

    In één zinnetje samengevat is de situatie dus als volgt:
    zonder Raad van Bestuur geen VZW meer, zonder VZW geen belgiumdigital meer …

    Belgiumdigital VZW werd bijgestaan door 2 medewerkers die geen deel uitmaakten van de Raad van Bestuur; samen met hen willen de overblijvende leden van de Raad van Bestuur de VZW overeind houden.
    Maar dat kan niet zonder o.a. nieuwe bestuursleden …

    Vandaar een dringende oproep.
    We zoeken mensen die belgiumdigital een warm hart toedragen en die met de nodige kennis van zaken, enthousiasme, professionalisme en energie willen helpen bij het verder uitbouwen van wat tot nu toe werd gerealiseerd.

    We zoeken enerzijds mensen die deel willen uitmaken van de Raad van Bestuur, die binnen de VZW de nodige verantwoordelijkheid willen helpen dragen en die door hun creatieve bijdrage opbouwend werk verrichten.
    Het in groep kunnen samenwerken en de bereidheid tot het uitwerken van een consensus zijn onmisbare competenties.
    De beschikbare functies zullen aan geïnteresseerden toegezonden worden (functiebeschrijving).
    Alvast enkele ervan in het kort:
    - het beheer van de webserver
    - systeembeheer Linux (Debian) machine
    - administratorfunctie voor het forum (kennis vBulletin en subdreamer (CMS website) vereist)
    - financieel beheer van de VZW + boekhouding
    - secretariaatswerk en ledenbeheer
    - contacten met externe firma’s
    - …
    Een uitgebreide waaier van taken dus.

    Anderzijds zoeken we ook mensen die willen deel uitmaken van een werkgroep.
    Het is de bedoeling om een aantal taken binnen de VZW over te dragen aan een werkgroep waarvan de leden geen deel hoeven uit te maken van de Raad van Bestuur, maar er wel nauw mee samenwerken.
    Van hen vragen we ook het nodige enthousiasme en de nodige inzet evenals het in groep kunnen samenwerken en de bereidheid tot het uitwerken van een consensus.
    Geïnteresseerden kunnen ook een aanvraag doen voor meer informatie.

    Gezien de omstandigheden zal de geplande algemene vergadering van eind september uitgesteld worden tot een latere datum. We rekenen op jullie begrip voor dit uitstel.
    Eerst willen we de VZW weer structureel in orde hebben zodat we tijdens de eerstvolgende algemene vergadering de vernieuwde VZW kunnen voorstellen.

    Heb je interesse om belgiumdigital verder te helpen uitbouwen (in de Raad van Bestuur of als medewerker van een werkgroep) stuur dan een mailtje naar jaja@belgiumdigital.com.
    Stel jezelf voor; vermeld welke functie je ambieert en motiveer je keuze.
    Om misverstanden te vermijden: het zijn, net zoals in het verleden, onbezoldigde functies.
    Kandidaturen worden ten laatste op 20.09.2005 ingestuurd.

    We zijn er zeker van dat we binnen de talrijke leden en sympathisanten genoeg enthousiaste mensen gaan vinden die de nieuwe uitdaging willen aangaan.
    Belgiumdigital is te mooi om stop te zetten …

    Vriendelijke groeten,
    Jaja
    Voorzitter belgiumdigital VZW
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

  • #2
    Re: Belangrijk bericht voor iedereen ...

    Gelezen en met verslaging verdoofd.
    BD mag niet verdwijnen.
    Was tot hiertoe geen betalend lid, maar ga dit direct veranderen.
    Ben 70 en gehandicapt maar stuur mailtje.
    Wie volgt?
    Henri
    lidnummer: BD0435BE

    Comment


    • #3
      Re: Belangrijk bericht voor iedereen ...

      Ik reageer ook.

      Als beheerder van 2 Debian bakken wil ik mij graag beschikbaar stellen als beheerder van de fysieke bakken. Wel met 1 voorwaarde. Ik wil samen met iemand anders het beheer doen want ik ben niet 24/7 beschikbaar.

      Daarnaast spreidt dit ook de verantwoordelijkheid en alsmede de beschikbaarheid van de server en dat lijkt me een goede zaak.

      Verder zou ik eventueel ook wel willen meedenken in algemene termen, dus zijnde een management achtige functie.

      Hoe dan ook, ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om BD een langzame dood te laten sterven, daarvoor heb ik hier teveel geleerd.
      F801 + D70 + 18-70 Kitlens + 50mm f/1.8 + 20mm f/2.8 + 100mm f/2.8 E + Sigma APO 70-200mm F 2.8 EX DG/HSM + Sigma EF-500 DG SUPER
      Visiteer mijn fotoboekje 30/3/2006 update - Gent + Brussel + Antwerpen + Pano's online.

      Comment


      • #4
        Re: Belangrijk bericht voor iedereen ...

        Oorspronkelijk geplaatst door WhizzCat
        Ik reageer ook.

        Als beheerder van 2 Debian bakken wil ik mij graag beschikbaar stellen als beheerder van de fysieke bakken. Wel met 1 voorwaarde. Ik wil samen met iemand anders het beheer doen want ik ben niet 24/7 beschikbaar.

        Daarnaast spreidt dit ook de verantwoordelijkheid en alsmede de beschikbaarheid van de server en dat lijkt me een goede zaak.

        Verder zou ik eventueel ook wel willen meedenken in algemene termen, dus zijnde een management achtige functie.

        Hoe dan ook, ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om BD een langzame dood te laten sterven, daarvoor heb ik hier teveel geleerd.
        Zelf ben ik ook beheerder van een Debian machine in colocatie. Ik wil best samenwerken.
        pixelpusher

        Comment


        • #5
          Re: Belangrijk bericht voor iedereen ...

          Heb ook een berichtje gestuurd.
          Groetjes
          http://www.vehe.be

          Comment


          • #6
            Re: Belangrijk bericht voor iedereen ...

            Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
            BD mag niet verdwijnen.
            Was tot hiertoe geen betalend lid, maar ga dit direct veranderen.
            Wie volgt?
            Henri
            Ikke, dat is het minste wat we kunnen doen hé
            "Vele kleintjes maken een grote zei de mug, en ze deed een plaske in de zee"
            Nee serieus, straks schrijf ik het geld over, we krijgen er immers zoveel van terug...

            Comment


            • #7
              Re: Belangrijk bericht voor iedereen ...

              'k Lees dit met hartpijn.
              .....
              Belgiumdigital VZW …
              Vaak een opgehemeld begrip maar ook het onderwerp van kritiek.
              ......
              Hoge bomen vangen veel wind.

              Graag wil ik hier het BD-bestuur (RVB, crew en mods ) een hart onder de riem steken en bedanken voor al de moeite en inspanningen die ze gedaan hebben (en doen) voor deze toffe site : BelgiumDigital.
              Met alle respect (maar ook spijt ) voor de genomen beslissingen.

              BD moet blijven.
              Daarom ook al een berichtje gestuurd.

              Hoe meer helpende handen, hoe minder de werkbelasting....

              Zijn er nog kandidaten om BD te laten voortgroeien ?


              Skitch
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #8
                Re: Belangrijk bericht voor iedereen ...

                Oorspronkelijk geplaatst door Skitch

                BD moet blijven.
                Daarom ook al een berichtje gestuurd.

                Hoe meer helpende handen, hoe minder de werkbelasting....

                Zijn er nog kandidaten om BD te laten voortgroeien ?


                Skitch
                Groot gelijk !

                'k ben weliswaar nen stille (post niet zoveel, lees wel alles) op BD, maar zou het verdomd jammer vinden moest het verdwijnen...

                Als ik mijn steentje kan bijdragen, graag met alle plezier dan

                JaJa, mijn berichtje komt eraan...
                Groetjes, Jan
                BD0280BE

                Niets kan zo bedrieglijk zijn als een foto...

                Comment


                • #9
                  Re: Belangrijk bericht voor iedereen ...

                  mail gestuurd sie
                  Groetjes DD
                  Fronstages

                  Comment


                  • #10
                    Re: Belangrijk bericht voor iedereen ...



                    't Zal nog goed komen. Mijn reactie staat in chit chat.

                    Maar ik zou dit topic misschien wat beter in de kijker zetten; ik heb het zelf maar per toeval gezien....
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Belangrijk bericht voor iedereen ...

                      In a state of shock!
                      Zo voelde ik me even, maar ik heb binnen Belgium Digital al zovele zaken zien goed komen, dat ik ook nu weer, nog na sidderend van de schrik, geloof in een goed einde, het VOORTBESTAAN van BD!
                      Echter naast mijn "hobby-verblijf" als VZW lid op BD, heb ik vele jury beslommeringen in de enige Zwemvereniging in Lelystad, De Houtrib, en een fulltime baan.
                      Dus moet ook het toekomstige bestuur het vooralsnog doen met mijn bijdrage aan de financieele kant.... Ik wens dat Bestuur veel succes!
                      Groets, Gerhard
                      Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Belangrijk bericht voor iedereen ...

                        Hoop maar ...en velen met mij dat dit terug in orde komt
                        Persoonlijk heb ik van in het begin geopteerd om betalend lid te zijn omdat ik weet dat een organisatie zonder "centjes" het meestal niet lang volhoud...
                        Voor hen die BD een warm hart toedragen is het misschien ook hét moment om een steentje bij te dragen we krijgen er toch ongelofelijk veel voor terug...
                        Succes gewenst!!!
                        D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                        BD0290BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Belangrijk bericht voor iedereen ...

                          Hij die kritiek heeft of had zou beter nadenken en eerst met de mensen in het bestuur praten zonder dit op het net te doen.
                          Ik steun volledig het bestuur en blijf zeker betalend lid.

                          groeten

                          dromer

                          Comment


                          • #14
                            Re: Belangrijk bericht voor iedereen ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door dromer
                            Hij die kritiek heeft of had zou beter nadenken en eerst met de mensen in het bestuur praten zonder dit op het net te doen.
                            Ik steun volledig het bestuur en blijf zeker betalend lid.

                            groeten

                            dromer
                            Had het niet beter kunnen zeggen
                            Groeten,

                            Albert Jan

                            Website AJH
                            lidnummer: BD0371NL

                            Comment


                            • #15
                              Re: Belangrijk bericht voor iedereen ...

                              Ik zal voorlopig enkel financieel steunen (dus 'echt' lid worden) als iemand mij de juiste procedure kan vermelden

                              Ben namelijk nu nog zelf, al enkele jaren, ondervoorzitter van een andere VZW en ik kan het weten wat de bestuursleden nu meemaken (heb het zelf al enkele malen meegemaakt).

                              In april 2006 loopt mijn termijn af en ik ga die niet hernieuwen (reden: ben 28 tegen dan en de VZW is een jeugdhuis ).

                              Tegen dan heb ik dan wel interesse om mij dan meer met de werking van BD bezig te houden... al is het onderaan de trap beginnen.
                              [Nikon D5100 & Nikon D70]
                              [Yves en Liesbeths blog Resort]

                              Comment

                              Working...
                              X