Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bluegrass

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bluegrass

    een muziekgenre dat eind de jaren veertig in de Appalachen ( vs) is ontstaan en vandaar uit oa. door de folkboom van de jaren 60 ,een schare trouwe aanhangers heeft verworven , en dat nu nog met veel entousiasme wordt gespeeld ;

    verleden zaterdag was er een festival in Namur met '4 Wheel Drive' ,een
    hollands ,duits en belgisch (Jan Michielsen op gitaar) gezelschap :

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]


    weinig licht maar met iso 1600 toch een paar sfeerbeelden gemaakt

    de nostalgie komt mischien beter tot uiting in de sepia dan de zwart wit omzetting ? ?

    mvg etienne

  • #2
    Re: bluegrass

    Foto 1 is leuk, jammer dat de rechter er een beetje verloren bij staat...
    de 2de foto ligt mijn inziens het scherpte punt verkeerd, had h'm liever scherp gezien op de violist dan ipv de gistaar!!!

    Foto 3 zou mooi geweest zijn kwa compo als de bass belicht zou zijn....

    Maar zoals je zelf al zei, weinig licht en je moet de situatie pakken zoals die is, al bij al nummer 1 die ik goed vind, al zou een crop van alleen de vier mannen links mijn inziens de foto sterker maken.
    http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

    Comment


    • #3
      Re: bluegrass

      Oorspronkelijk geplaatst door Triker
      Foto 1 is leuk, jammer dat de rechter er een beetje verloren bij staat...
      de 2de foto ligt mijn inziens het scherpte punt verkeerd, had h'm liever scherp gezien op de violist dan ipv de gitaar!!!

      Foto 3 zou mooi geweest zijn kwa compo als de bass belicht zou zijn....

      Maar zoals je zelf al zei, weinig licht en je moet de situatie pakken zoals die is, al bij al nummer 1 die ik goed vind, al zou een crop van alleen de vier mannen links mijn inziens de foto sterker maken.

      Volledig met Triker eens, mijn gedacht.

      Voor de laatste foto kun je misschien in PS via Render - lighting effects een extra belichting op de bas gaan geven, maar dan is er wel kans dat de ruis prominenter wordt.

      Dirk
      Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

      Comment


      • #4
        Re: bluegrass

        Ik heb hem toch vlug eens door PS gehaald.

        Als je het niet leuk vind, geef maar een PM, dan verwijder ik hem terstond:



        Dirk
        Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

        Comment


        • #5
          Re: bluegrass

          inderdaad beter Dirk ;

          ik heb ook de crop die Triker voorstelt 's geprobeerd : betere compo ,maar de mandoline behoort wel tot de basisinstumenten van het genre ,
          daarom had ik die in eerst instantie erbij gelaten

          bedankt voor de adviezen

          [IMG][/IMG]


          mvg etienne

          Comment

          Working...
          X