Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laïs te Bockormusic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laïs te Bockormusic

    Nog een concertalbumpje, deze keer van Laïs afgelopen weekend op Bockormusic in Waregem. Leuke affiche waar ondermeer Monza en Stoned (groepje met Jan Hautekiet, best leuk!) ook paraat stonden om het publiek bezig te houden.

    Ik heb nog nooit met kaders gewerkt, dit was mijn "debuut" op dat vlak. De kaders zijn grotendeels gebaseerd op Rob Walbers, persoonlijk mijn grootste voorbeeld op vlak van concertfotografie.
    De kaders zijn eenmalig, deels omdat ik Rob zijn handelskenmerk niet wil afpakken ;-)







    Het totaal van 5 foto's kan je in dit albummetje vinden:
    http://anton.x-plose.be/images/lais/be_1.jpg

    De "be_..." foto's zijn de voorbeeldfoto's van hier op het forum.

    Reactie's zijn altijd welkom :-)
    Wannabes: http://www.wannabes.be

  • #2
    Re: Laïs te Bockormusic

    Ik vind de foto's prima, maar ik vind de kaders er niet zo bij passen.
    De eerste = knap doordat ze alle drie achterover leunen. Misschien te weinig scherptediepte, maar dat zal om technische redenen vermoedelijk niet anders gekund hebben.

    Tweede = mooie silhouetfoto

    Derde = mooi portret.

    Dirk
    Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

    Comment


    • #3
      Re: Laïs te Bockormusic

      Ik ben absoluut geen voorstander van allerhande kaders maar deze vind ik toch héél leuk, alhoewel ze hier op't forum niet echt tot hun recht komen omdat de achtergrondkleur hier niet identiek is.
      Voor de rest mooie foto's, de eerste 2 héél sfeervol (scherptediepte heb je tijdens optredens niet echt te kiezen helaas) en de 3e een mooie close-up!

      Comment


      • #4
        Re: Laïs te Bockormusic

        Dankje beiden voor de leuke reactie's!

        Het weinige scherptediepte is inderdaad onmogelijk te overbruggen. Elk optreden word ik gedwongen om op f2.8 te fotograferen of ik mag rekenen op een te korte shuttertijd waardoor de beelden zeker en vast bewogen zijn.
        Bovendien weiger ik op ISO 1600 te werken (de korrel is ietsje té) en inflitsen zit er voor mij ook niet, ik zou het immers zelf vervelend vinden als er daar een ambetanterikske met zijn camera staat te flitsen :-)

        Ik heb besloten mijn zoektocht naar kaders voort te zetten, dus misschien dat ik binnenkort hier nog eens iets smijt, maar dan met een ander kader :-)
        Wannabes: http://www.wannabes.be

        Comment


        • #5
          Re: Laïs te Bockormusic

          Het zou leuk zijn te weten met welk toestel, lens en instellingen er getrokken is.

          Merci,
          D
          Bodies: Fujifilm x-t3
          Lenses: Fujifilm 18-55mm, Fujifilm 55-200mm, samyang 12mm

          Comment


          • #6
            Re: Laïs te Bockormusic

            Drie, ieder op zich, hele mooie! Tweede geniet mijn voorkeur. En de kaders, niet echt aan mij besteed, maar elk zijn voorkeur zeker?

            Grtz, Fabienne
            De vlinder maakt zich niet druk om de fouten die de rups ooit heeft begaan.
            BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
            The name of the game is to fill the frame!
            http://Fabke.fotopic.net

            Comment


            • #7
              Re: Laïs te Bockormusic

              Oorspronkelijk geplaatst door thisisforlife
              Het zou leuk zijn te weten met welk toestel, lens en instellingen er getrokken is.

              Merci,
              D
              Kiekeboe,

              Alle foto's zijn genomen met een Canon 10D, in combinatie met de 70-200/2.8.

              Verder kan ik je volgende info meegeven:

              Foto 1:
              f4.0
              1/90sec
              800 ISO
              Belichtingscompensatie: -0,5

              Foto 2:
              f4.5
              1/180sec
              800 ISO
              Belichtingscompensatie: -0,5

              Foto 3:
              f3.5
              1/250sec
              800 ISO
              Belichtingscompensatie: -0,5

              Allen zonder flits weliswaar. Wat wellicht opvalt is dat ik de belichtingscombinatie altijd op -0,5; soms zelfs op -1,0 plaats. Ik heb het gevoel dat dit beter is qua belichting, vaak ontdekt ik op een volledige balans (0 dus) dat er delen overbelicht zijn. Vandaar dat ik altijd MINSTENS op -0,5 werk...is het enkel ik die dit opmerk, of zijn er nog Canon (10D?) gebruikers die dit uitvoeren?
              Wannabes: http://www.wannabes.be

              Comment


              • #8
                Re: Laïs te Bockormusic

                de 2de vind ik prachtig en heel goed gezien!
                die zeepballetjes geven wel zo'n magisch effect!

                Comment


                • #9
                  Re: Laïs te Bockormusic

                  Oorspronkelijk geplaatst door edwin_bd
                  de 2de vind ik prachtig en heel goed gezien!
                  die zeepballetjes geven wel zo'n magisch effect!
                  Ik moet wel stiekem toegeven dat de 2e foto voor mijzelf heel verrassend was. Het idee achter de foto was een dergelijke constructie, maar ik was bang dat de bellen nagenoeg onzichtbaar gingen zijn. Al bij al is het leuk om te horen dat de mensen daadwerkelijk zien dat het bellen zijn en dat ze geblazen worden :-)
                  Wannabes: http://www.wannabes.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Laïs te Bockormusic

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bagie
                    Al bij al is het leuk om te horen dat de mensen daadwerkelijk zien dat het bellen zijn en dat ze geblazen worden :-)
                    Lijkt me overduidelijk, toch? Je moet al een blinde zijn om dat niet door te hebben

                    Comment


                    • #11
                      Re: Laïs te Bockormusic

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                      Lijkt me overduidelijk, toch? Je moet al een blinde zijn om dat niet door te hebben
                      Mijn "testpubliek" (dit zijn niet de mensen hier op BD, dus het is niet op jullie dat ik het heb ) is niet altijd het meest nadenkende publiek, laat staan het meest inzichtvolle publiek. Vandaar dat ik er een beetje bang voor was, máár, zelfs zij hebben gezien dat ze belletjes blies

                      Joepie
                      Wannabes: http://www.wannabes.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Laïs te Bockormusic

                        Heel leuke serie, de tweede vind ik echt fantastisch!

                        Ik heb het gevoel dat dit beter is qua belichting, vaak ontdekt ik op een volledige balans (0 dus) dat er delen overbelicht zijn. Vandaar dat ik altijd MINSTENS op -0,5 werk...is het enkel ik die dit opmerk, of zijn er nog Canon (10D?) gebruikers die dit uitvoeren?
                        Ja, dat heb ik ook al wel opgemerkt. Toch dat zo'n foto's in donkere omgevingen vaak sfeervoller belicht zijn met wat negatieve belichtingscompensatie, en dat de 10D wel heel gevoelig is voor overbelichten.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Laïs te Bockormusic

                          Ik vind 2 schitterend
                          natwork.be

                          Comment

                          Working...
                          X