Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stierenspelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stierenspelen

    Stierspelen in Zuid-Frankrijk.
    Geen speciale foto's, maar ik wil eigenlijk weten waar die schuine strepen vandaan komen, die vooral in foto 3 te zien zijn, als je wat inzoomt op de grond.
    Alles op ISO 1600 genomen.



    The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
    Fuji XT-2 + .......

  • #2
    Re: Stierenspelen

    Ik hoop dat het bloed van die beul is... maar dat zal wel niet...

    Sorry voor deze reactie... Deze is niet persoonlijk bedoeld..
    Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

    Comment


    • #3
      Re: Stierenspelen

      schandalig dat zoiets in onze moderne samenleving nog kan. En dat is uiteraard enkel kritiek op het onderwerp, en niet op jouw foto's!

      Die schuine strepen waar je het over hebt, is volgens mij te wijten aan de combinatie van een hoge ISO waarde en het volgen van een bewegend onderwerp (panning).

      Comment


      • #4
        Re: Stierenspelen

        Oorspronkelijk geplaatst door mauske
        Ik hoop dat het bloed van die beul is... maar dat zal wel niet...
        Sorry voor deze reactie... Deze is niet persoonlijk bedoeld..
        Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
        schandalig dat zoiets in onze moderne samenleving nog kan. En dat is uiteraard enkel kritiek op het onderwerp, en niet op jouw foto's!
        Rustig jongens... Is het niet zo dat bij de Zuid-Franse stierenspelen de stier niet verwond wordt ?!? Ik dacht dat het eerder 'behendigheidsoefeningen' zijn, allerlei spelletjes. Maar na he spelen staat de stier een tijdje later weer lekker te grazen in een mals weitje...
        Correct me if i'm wrong !!!

        Foto's zijn mooie 'actiemomenten', maar hebben last van enorme ruis.
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment


        • #5
          Re: Stierenspelen

          Inderdaad het gaat allemaal zonder bloedvergieten, en het blijft redelijk ludiek. De beestjes worden soms wel een beetje ge'koe'ionneerd, wat ik dan ook weer niet leuk vind. Maar later krijgen ze ook de kans om zich eens uit te leven op vrijwilligers uit het publiek. Enkele voorbeelden zal ik in een andere thread plaatsen.
          In Spanje zou ik zeker niet gaan, want dat zou ik niet kunnen aanzien.

          De ruis: ja, ik heb op ISO 1600 moeten trekken om toch nog redelijke sluitertijden te kunnen hanteren.
          The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
          Fuji XT-2 + .......

          Comment


          • #6
            Re: Stierenspelen

            kmaak me heus niet boos, integendeel, ik ben heeeeeel rustig
            indien het idd zo is zoals kariboe schrijft, dan neem ik mijn woorden terug mbt tot de 'franse' versie van dit "vermaak"

            Comment


            • #7
              Re: Stierenspelen

              Moest de ruis niet zo prominent aanwezig zijn, dan waren het toppers.

              Maar die doet wel afbreuk aan de foto's.

              Ook een beetje flare bij de laatste.

              Dirk
              Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

              Comment


              • #8
                Re: Stierenspelen

                Oorspronkelijk geplaatst door Medidoc
                Moest de ruis niet zo prominent aanwezig zijn, dan waren het toppers.

                Maar die doet wel afbreuk aan de foto's.

                Ook een beetje flare bij de laatste.

                Dirk
                Kon ik die ruis vermijden?

                Bedoel je met die flare de oplichting in het midden boven? Dat was iemand die aan het flashen was.
                The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
                Fuji XT-2 + .......

                Comment


                • #9
                  Re: Stierenspelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door def joe
                  Kon ik die ruis vermijden?

                  Bedoel je met die flare de oplichting in het midden boven? Dat was iemand die aan het flashen was.
                  Ja, die oplichting.
                  sorry, miszien van mij, dacht dat het flare van een of andere lichtbron was.

                  En ik denk wel dat je die ruis kon vermijden.

                  Als je naar de ISO van de eerste kijkt heb je getrokken op focus 68 mm.
                  met een sluiter van 1/350 en een diafragma van f 2.8.
                  Je sluitersnelheid kon zeker naar 1/125, en dan kon de ISO naar beneden, zelfs naar 800. Je had dan wel wat meer kans op bewegingsonscherpte, maar als je kijkt naar sommige panningfoto's hier (die soms op 1/15 getrokken zijn), kan het lukken. Je hebt wel een beetje geluk nodig, en zult meerdere foto's moeten nemen om er dan uiteindelijk maar enkele goede van over te houden. Maar die zullen dan vermoedelijk perfect zijn.

                  Bovendien moet je niet bang zijn wat onder te belichten. In PS haal je dat gemakkelijk op.

                  Ik zou hier gekozen hebben voor ISO 800.

                  Dirk
                  Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stierenspelen

                    Daar heb je wel gelijk. Het was nog niet zo donker als bij die andere 2 foto's + met mijn lichtsterkere Tamron genomen.
                    En voor die andere twee had ik kunnen onderbelichten.

                    Bedankt voor de tips.
                    The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
                    Fuji XT-2 + .......

                    Comment

                    Working...
                    X