Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje voor de kenners.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje voor de kenners.

    Ik heb een E20 en zoek een tele-macro lens. Maar ik weet niet goed welk type dat is. De bedoeling is dat ik regelmatig packshots moet maken. Dus kleine voorwerpen die ik graag vanaf +/- 1.5m wil maken. Dit omdat de scherpte-diepte dan groter is.(denk ik) Ik heb dit al eens gedaan, maar dat was met een reflex camera en ik weet niet meer wat voor lens erop stond.
    Als er iemand mij raad kan geven, want ik zie in de koopjeshoek regelmatig aanbiedingen van lenzen voor dit type camera.

    Groetjes,

    Rikkert

  • #2
    je kan kiezen tussen de originele voorzetlenzen TCON14B die je het equivalent van een 200mm objectief op een 36mm camera geeft of de TCON30B die je het equivalent van 420mm objectief op een 36mm camera geeft

    maar je kan ook de MCON35 gebruiken om voorwerpen ter grootte van een naamkaartje te fotograferen .. je kan dan ook nog diotrievoorlenzen gebruiken om nog verder in macro te gaan, maar zoals je al aanhaalde, de scherptediepte laat dan te wensen over.

    Verder kan je ook de goedkopere voorzetlenzen van Hama proberen. Scorpio heeft er eentje van 5x (of equivalent 700 mm) je zou elke voorzetlens kunnen gebruiken van zodra de schroefmaat 62mm gerespecteerd wordt.

    let er wel op dat je bij teleconversie enkel op maximale zoom kan fotograferen, en dat je dus geen "zoom" meer hebt.

    Comment


    • #3
      De scherptediepte is afhankelijk van de afbeeldingsmaatstaf en het diafragma. M.a.w. meer tele gaat geen extra scherptediepte geven.
      m.v.g.
      Jos
      http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

      Comment

      Working...
      X