Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's bewerken noodzakelijk????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's bewerken noodzakelijk????

    Ik ben sinds een aantal maanden bezig met (digitale) fotografie. Ben dus nog zeker een beginner, maar probeer de lat iedere keer een beetje hoger te leggen.

    Wat mij echter opvalt is dat mensen hier vaak foto's posten zonder ze via de computer te bewerken. Ik heb dan ook de neiging om de foto's in photoshop te bekijken en dan eventueel aan te passen.

    Met een paar kleine aanpassingen qua scherpte, en levels (soms zie je meteen aan het histogram dat de belichting in het geheel niet goed is) kan er zoveel verbeterd worden aan de foto's.

    Ik heb het dus niet eens over de compositie, daarin ben ik ook maar een beginneling en het zal me nog jaren duren eer ik foto's kan schieten zoals sommigen hier kunnen.

    Maar juist het grote voordeel, het schieten met een dslr zodat er nog één en ander aan bijgeschaafd kan worden, wordt volgens mij door velen over het hoofd gezien. Ik kan het mis hebben hoor, misschien omdat ik juist met de digitale fotografie pas ben ingestapt.

    Zijn er mensen die er anders over denken?
    Kijk ook eens op mijn Fotoalbum : http://jacg.org

  • #2
    Re: Foto's bewerken noodzakelijk????

    Ik denk dat vrijwel iedereen hier met een DSLR zijn foto's gewoon nabewerkt. (wellicht miniem) Dit is meestal ook gewoon nodig. Ikzelf doe niet erg veel. Beetje met levels spelen, beetje USM, wat croppen en wellicht wondjes, bultjes wegwerken in gezichten. Da's alles. Verder probeer ik de foto's origineel te houden. Soft focus bewerkingen en dergelijke zijn niets voor mij. Soms wel een sepia of zwart-wit omzetting.

    Comment


    • #3
      Re: Foto's bewerken noodzakelijk????

      al mijn foto's worden bijgewerkt op : levels, curves, saturation, contrast, color balance, stofjes wegclonen, denoise, croppen en vooral USM.

      Lijkt veel, maar volgens mij zijn dat de 'standaard' bewerkingen
      --
      Play Drakensang - a free online mmorpg

      Comment


      • #4
        Re: Foto's bewerken noodzakelijk????

        idem ...
        Een filmrolleke moet ook ontwikkeld worden
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

        Comment

        Working...
        X