Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dual screen calibration

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dual screen calibration

    Heeft er iemand ervaring met het kalibreren van twee schermen op één PC?
    Bedoeling is deze twee schermen te gebruiken voor dezelfde toepassing, PS bvb.

    Bedankt alvast voor de eventuele reacties.

  • #2
    Re: Dual screen calibration

    Ik heb hier een dual screen opstelling staan. Als je beide monitoren goed wilt calibreren onder windows zal je je pc moeten voorzien van 2 videokaarten, alleen op deze manier kan je aan beide monitoren voorzien van hun eigen specifieke icc profiel. Als je één videokaart gebruikt zal de 2e monitor het profiel van het eerste scherm gebruiken.
    http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

    Comment


    • #3
      Re: Dual screen calibration

      EBI,
      Welke kaarten gebruik je?

      Comment


      • #4
        Re: Dual screen calibration

        Ik gebruik twee gewone nvidia kaartjes, beide met DVI aansluiting.
        http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

        Comment


        • #5
          Re: Dual screen calibration

          Thx EBI. Ik heb ondertussen ook al wat op internet gezocht. We komen er wel uit.

          Comment


          • #6
            Re: Dual screen calibration

            Hé, dat is toevallig ik wou net het zelfde vragen.

            Ik heb nu een Colorvision ColorPlus. En een pc met 2 monitoren. Maar dan wel op 1 kaart. (Asus a9550) Ik kan wel per monitor een profiel aanwijzen. Maar ik kom er ff niet uit hoe ik met de software van Colorvision een profiel kan maken voor de 2e monitor. Met Adobe gamma lukte het wel. Dus het kan blijkbaar wel.

            Volgens de doos moet de handleiding op de cd staan, maar ik vind hem niet. Iemand een idee?

            Grtx Johan
            Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

            Comment


            • #7
              Re: Dual screen calibration

              Ik heb met een laptop met externe monitor hetzelfde probleem natuurlijk: 2 schermen, 1 videokaart, hoe dat een beetje synchroon te krijgen.
              Er was bij mij een instelling wat de primary en wat de secondary monitor was. Door dat te wisselen kon ik met Adobe Gamma een profiel voor beide aanmaken..

              Comment


              • #8
                Re: Dual screen calibration

                Ik heb een 19" TFT en een 20" CRT op 1 kaartje. 'k Heb het al lang opgegeven om de kleuren op de TFT correct te krijgen. Foto's bekijk ik enkel op de CRT.

                Comment


                • #9
                  Re: Dual screen calibration

                  Iemand ondertussen al een idee of het mogelijk is om aparte kleurprofielen aan te wijzen voor 2 monitoren die aangesloten zijn op één grafic card ?
                  D300 D70 - SB800 SB600 - 12-24/4 17-35/2.8 28-70/2.8 50/1.8 105/2.8 70-200/2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dual screen calibration

                    Oorspronkelijk geplaatst door El Marco
                    Iemand ondertussen al een idee of het mogelijk is om aparte kleurprofielen aan te wijzen voor 2 monitoren die aangesloten zijn op één grafic card ?
                    Zoals ik het zie is er met één videokaart slechts één oplossing: hetzelfde profiel gebruiken, ttz dezelfde naam, maar met het aangepast profiel erin.

                    Dit kan je doen met een rename en een batchfile. Je moet dan wel telkens je PC opnieuw opstarten, dus vrij omslachtig.

                    In pseudocode:
                    ALS gewenst profiel = standaardprofiel -> doe niets
                    ANDERS hernoem gewenst profiel naar standaardprofiel.

                    Je hebt bv: LG1720.icm en LaCie321.icm
                    Wil je van monitor wisselen: RENAME LaCie321.icm standaard.icm (en opstarten)
                    Zorg wel dat je van elk een kopie hebt, natuurlijk, of werk met het wisseltruukje waarbij je eerst het te gebruiken profiel naar LaCie321.old kopieert.

                    Zoals gesteld: te bewerkelijk, maar het werkt.
                    (je kan natuurlijk ook twee identieke monitoren gebruiken , maar dan zal je merken dat er ook daar individuele verschillen zitten).
                    Fullator
                    Fotostudio Candela Zone
                    website: http://www.chronax.be
                    website: http://www.marquisemodels.eu

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dual screen calibration

                      Dus, als ik het goed begrijp, 2 scherm-specifieke profielen, maar uiteindelijk gesaved onder dezelfde naam ? Uiteraard lost dit het probleem van de schermspecifieke profielen op (voor ieder scherm kan je zo een uniek profiel aanmaken), maar uiteindelijk zal je dus nooit simultaan met 2 perfect gecalibreerde monitors op 1 videokaart kunnen werken, altijd met 1 perfect gecalibreerde, en 1 die de waarden van de andere monitor overneemt, of zie ik dat fout ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
                      Zoals ik het zie is er met één videokaart slechts één oplossing: hetzelfde profiel gebruiken, ttz dezelfde naam, maar met het aangepast profiel erin.

                      Dit kan je doen met een rename en een batchfile. Je moet dan wel telkens je PC opnieuw opstarten, dus vrij omslachtig.

                      In pseudocode:
                      ALS gewenst profiel = standaardprofiel -> doe niets
                      ANDERS hernoem gewenst profiel naar standaardprofiel.

                      Je hebt bv: LG1720.icm en LaCie321.icm
                      Wil je van monitor wisselen: RENAME LaCie321.icm standaard.icm (en opstarten)
                      Zorg wel dat je van elk een kopie hebt, natuurlijk, of werk met het wisseltruukje waarbij je eerst het te gebruiken profiel naar LaCie321.old kopieert.

                      Zoals gesteld: te bewerkelijk, maar het werkt.
                      (je kan natuurlijk ook twee identieke monitoren gebruiken , maar dan zal je merken dat er ook daar individuele verschillen zitten).
                      D300 D70 - SB800 SB600 - 12-24/4 17-35/2.8 28-70/2.8 50/1.8 105/2.8 70-200/2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dual screen calibration

                        Denk dat je het goed ziet. Tenzij de driver software van de kaart 2 verschillende profielen ondersteunt zal het nooit gaan lukken.

                        Het lijkt me zowieso beter om 2 kaarten te gebruiken. Ieder monitor z'n eigen aansturing lijkt me logischer en beter, hoewel ook duurder.
                        Groeten,

                        Albert Jan

                        Website AJH
                        lidnummer: BD0371NL

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dual screen calibration

                          Jammer, want had ze graag apart gecalibreerd..
                          D300 D70 - SB800 SB600 - 12-24/4 17-35/2.8 28-70/2.8 50/1.8 105/2.8 70-200/2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dual screen calibration

                            Je kunt in Windows toch aangeven welk beeldschermprofiel je als default wilt gebruiken ? Daar zie je een lijstje met profielen. Afhankelijk van het scherm waar je mee werkt kun je volgens mij zo het gewenste profiel selecteren.... Zo switch ik ook tussen 2 monitoren.
                            Tenzij je beide tegelijk gebruiken uiteraard.
                            Last edited by mave; 26 september 2005, 10:44.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dual screen calibration

                              Mave, het gaat hier idd dus wel degelijk over twee schermen gelijktijdig gebruiken he... switchen tussen default-profielen is dus jammer genoeg geen optie...

                              Oorspronkelijk geplaatst door mave
                              Je kunt in Windows toch aangeven welk beeldschermprofiel je als default wilt gebruiken ? Daar zie je een lijstje met profielen. Afhankelijk van het scherm waar je mee werkt kun je volgens mij zo het gewenste profiel selecteren.... Zo switch ik ook tussen 2 monitoren.
                              Tenzij je beide tegelijk gebruiken uiteraard.
                              D300 D70 - SB800 SB600 - 12-24/4 17-35/2.8 28-70/2.8 50/1.8 105/2.8 70-200/2.8

                              Comment

                              Working...
                              X